Kalibrasyon Ayarları; araçtan araca, programdan programa degişim gösterir bu sebepten dolayı kimse tüm araçlarda ayarlar budur deyip çıkmak yanlış olur. Ancak kısıtlı da olsa bağzı ayarlar her araçta benzerdir o yüzden deneyim ve tecrübelerimi burada forum arkadaşlarımla paylaşmak istedim.
1- Enjektörlerin ms. Ayarı ve montaj: Buna baglı nozul ölçüleri arac benzin ile çalışırken farzı misal enj. milisaniyeleri 3,2 ms. gösteriyorsa gaza geçtigindede 3,2 ms. yeye çok yakın olmalı en fazla +-%10yada15 bunun dışındaki degerler nozulların istenilen çapta olmadıgını gösterir.
Örnek: benzin ms.3,2 gaz ms.4,5 bu deger nozulun olması gereken çaptan küçük oldugunu gösterir benzin ms.3,2 gaz ms.2,5 buda nozulların olması gereken çaptan büyük oldugunu gösterir .(nozul nedir. gaz sisteminde aracın emme manifoltuna takılan içinde belli çapta delik bulunan metalden imal edilmiş vidalı boru parçası) Diğer bir ayrıntı bu vidalı boru ile lpg enjektörleri arasındaki hortumun uzunluğu 10 cm’den fazla olmamalıdır ve manifoldun silindire en yakın ve en doğru açıdan delinmesi gereklidir. Lpg regülatörü ile lpg filitresi ve lpg enjektörleri arasındaki mesafa birbirine mümkün olduğu kadar yakın olmalı ve bağlantıda kullanılan hortum takılan kitin orijinal hortumu olmalıdır. Regülatör ve filitre montaj yapılırken enjektörlerin üst hizasında olmalıdır, enjektör hizasının alt kısmına montajı yapılmamalıdır.
2- Regülatör ısı ve basınç ayarı: İdeal ayar 35 ila 40 dır. bunu dışındaki ayarlar sizi sadece sorunlara davet eder. Şayet bulunduğunuz yer çok soğuk iklime sahipse 30 dereceye çekilebilir; ama bu değerin altına inilmemelidir, çünkü lpg 28 derecede sıvı hale geçer.
Örnek:Araç bir an önce gaza geçsin diye 20 dereceye ayarlarlar bu regülatörün likit halden gaz haline dönüşünde yetersizlik gösterir ve araca olması gerekenden fazla gaz gider buda zaman içinde size sorun olarak geri döner) Diğer bir hususta lpg ecusundan regülatör gaz basınç ayarını aracımızın motor sistemine göre ayarlamaktır bu değer her araçta aynı olmaz aracın motor silindir büyüklüğüne ve motorun bakımına göre otomotik kalibrasyonda ve her programda farklılık gösterecektir.
3- Harita okuma (MAP): Haritalar bir çok programda farklılık gösterir kimisi rakkamsal kimisi çizelge kimisi görsel. öncelikle haritalar ne işe yarar
harita aracın o anki yakıt performansını lpg enjektörlerinin hangi zaman ve devir aralığında nekadar lpg püskürttüğünü gösterir. burda anlatmak uzun ve kafa karıştırıcı olur en iyisi muhatabı oldugunuz programı lpg,yi taktırdıgınız yerde harita hakkında bilgi edinmeye çalışmanız doğrı olur çünkü harita (map) ayarı öncelikle iyi bir bilgi ve yüksek tecrübe gerektiren iştir yanlış bir ayarda aracınıza maliyeti yüksek sorunlar açabilirsiniz.
Verdiğim linkteki kullanma kılavuzundan belki biraz faydalanabilirsiniz. (Ecotech Seq S-01 kullanım kulavuzu)
http://www.mscsi.net/Klavuz.rar