LPG vs DİZEL?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Ozgurruh
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
1 KM’DE 0,1 TL fark ederse ve 100 kuruşta 1 TL ederse;
1 KM’ de 10 kuruş (0,1 x 100) doğru bir değer :)


arkadaşlar benmi anlatamıyorum. arkadaş LPG li aracın km de 280, Dizelin 270 yaktıgını söylemiş. (eski para ile) yani LPG km de 28 kuruş, Dizel KM de 27 kuruş yakıyormuş.
şimdi arada 1 kuruş mu 10 kuruşmu fark var.

hala bunları tartıyor olmamız çok komik bence.
 
Olaya farklı bir boyut getireyim:)
LPG'li araçta iki seçeneğiniz var:) İster LPG ile kullanın ister benzin ile:)
Dizelde alternatif yok:) Sadece mazot :)
 
ahaha pardon yazıyı gözümle okumamışım :D
haklısınız. :rulet::rulet2:
 
arkadaşlar benmi anlatamıyorum. arkadaş LPG li aracın km de 280, Dizelin 270 yaktıgını söylemiş. (eski para ile) yani LPG km de 28 kuruş, Dizel KM de 27 kuruş yakıyormuş.
şimdi arada 1 kuruş mu 10 kuruşmu fark var.

hala bunları tartıyor olmamız çok komik bence.

senin hesabın doğru bende ilk okuduğumda şaşırmışdım 100 bin km de 10 bin tl karmı edilir diye.. neyse o arkadaşda iyi biri oda almış güle güle kullansın keyifli keyifli binsin aracına onunda aracı gayet güzel mazot lpg maksat ekonomi 1 kuruş 100 kuruş her kez bir yerden kar etsinde kimsenin cebine zarar gelmesin..
 
Son düzenleme:
Hem konu güncellensin hemde aklıma takılan bir soruyu sorayım. :)

Madem benzinli motorlara daha kolay motor yapıla biliyorsa.Neden otobüslerde,gemilerde ve ağır iş makinelerinde dizel motor var ?
 
dizel motorların verimi %35 civarında daha verimlidir benzinli motora göre. benzini depolamak hem lt bazında pahalı ve saklama koşulları risk tasımaktadır. mazotun içine yanan kibrit sokun alev almaz kibrit söner. mazot hem ucuz hem depolanması benzine göre daha az risk tasımaktadır. bence bu bir sebep...
 
Hem konu güncellensin hemde aklıma takılan bir soruyu sorayım. :)

Madem benzinli motorlara daha kolay motor yapıla biliyorsa.Neden otobüslerde,gemilerde ve ağır iş makinelerinde dizel motor var ?

senin soruna şöyle cevap veriyim algılamanda hata var bu soruyu soruyorsan senin kafanda şöyle bir izlenim oluşmuş demekdir dizel kötü benzinli iyi?

hayır ikiside iyi tabiki ama yerine göre dizel motor eskiden beri ağır iş yük sanayisinde kullanılıyor torkludurlar çünkü iş sanayisinde istenilen şeyde sürat değil güçdür

bahsetmiş olduğun araçların bazıları kamyon otobüs gibi 1920 ların başından 50 li yıllara kadar benzinliydi zaten eski mack kamyonlar amerikada ama bunun en güzel örneğide bizim ordumuzda bulunan amerikanın 1940 yılında bize hiybe ettiği reo askeri kamyonları hepsi benzinlidir.. keza gene eski otobüsler vardır benzinli leyland mıydı neydi markası onlarında hepsi benzinliydi..

zamanla benzin maliyetlerinin pahalılaşması opet krizleri mazotun işlenmeden çok ucuza kullanılabilmesi bu alanda en çok tüketim yapan ve süratten önce gücü yani torku ön planda tutan sektörleri mazota yöneltti olay budur..
 
Son düzenleme:
bu konu bitmezzz anca şöyle olur 2 araç peşpeşe yola çıkar atıyorum 1.2 yada 1.4 corsa lpg li diğer taraftada 1.3 dizel şehir içi şehir dışı karışık olarak yola çıkar ikiside aynı yerden yakıt alırlar sorun çözülürr
 
ülkemizde lpg li araçlara her zaman üvey evlat muamelesi yapılır kapalı otoparka giremez tüv de muayene için ekstradan sızdırmazlık raporu alır (bunların hepsi güvenlik için yapılır nedense mazotlu yada benzinli araçlarda yapılmaz )
 
Geri
Üst