LPG vs DİZEL?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Ozgurruh
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
ülkemizde lpg li araçlara her zaman üvey evlat muamelesi yapılır kapalı otoparka giremez tüv de muayene için ekstradan sızdırmazlık raporu alır (bunların hepsi güvenlik için yapılır nedense mazotlu yada benzinli araçlarda yapılmaz )

mazotlu yada benzinli araçda sızdırıcak gaz deposumu var ::D o sızdırmazlık testi ingilteredede yapılıyor türkiyeye özel bir şey değil ve şart bir şey. :)

bunun dışında o kapalı otopark konusunda katılıyorum ama şuda var çoğu arabaları sokuyorlar sadece doğan şahin tarzı araçları sokmuyorlar yoksa çoğu araç gene rahat giriyor he kıllık yaparsa güvenlik ona hakkı var :) ..
 
yeni model turbo dizel aracı hiçbir lpg kitine değişmem, yalıtım iyi olduğunda içeriye motor seside gelmiyor gıcık olacak bi durumda yok.

dizelli araca iyi bakacaksın, çünkü ona çok yükleniyolar :)
 
geçen fioriino kullandım hemde tiptiriniğini o kadar gezdim gezdim bire inmedi onlar birde arkadaşın dediğine göre düz vitteslidende az yakıyormuş sürüşüde keyifliydi aklımdan alıyım mı diye geçmedi değil..
 
geçen fioriino kullandım hemde tiptiriniğini o kadar gezdim gezdim bire inmedi onlar birde arkadaşın dediğine göre düz vitteslidende az yakıyormuş sürüşüde keyifliydi aklımdan alıyım mı diye geçmedi değil..

aynı şekilde 1-2 gün önce hyundai getz 1.5 crdi motorlu araca bindim, beni deli etti azcık tipi olsa ve savurmasa gidip onu alacam :D
 
dizel motorların verimi %35 civarında daha verimlidir benzinli motora göre. benzini depolamak hem lt bazında pahalı ve saklama koşulları risk tasımaktadır. mazotun içine yanan kibrit sokun alev almaz kibrit söner. mazot hem ucuz hem depolanması benzine göre daha az risk tasımaktadır. bence bu bir sebep...
verim konusunda kesinlikle haklısın ancak mazotun içine kibrit atmayı deneme bence :D ya da deneyeceksen de az miktarda dene zarar görmeyesin. mazot ile fuel oil i karıştırıyorsunuz sanırım...
 
yok ben eminim ;) mazot'un yanabilmesi için çok küçük zerreciklere ayrımak gerek sıvı halde yakmak için ısıyı çok yükseltmek gerek.
 
benzinli motor patlama usülü çalışır mazotlu motor yanma tutuşma usülü çalışır..
 
tam tersi olmasın hakan... dizel motorda basınclı hava üzerine püskürtülen yakıt ile patlama gerçekleşir. kızgın yağa su dökmek gibi... ama benzinlide önce yakıt sonra kıvılcım... ateşleme yani...
 
Son düzenleme:
sana şöyle anlatıyım benzin patlayıcı ve yanıcı bir maddedir hiç bir mekanizmaya ihtiyaç duymadan benzini patlayıcı ve yanıcı bir hale elindeki bir kibritle bile getirebilirsin..

dizel ise sadece sıkıştığı zaman bu özelliklere sahip bir yakıttır... yani dizelin patlayıcı bir konuma gelebilmesi için bir sürü müdaheleler yapılması gerekir..


dizel yakıt yüksek basınçla atomizer memeden geçerek yanma odasının içine püskürtülür, burada sıcak ve yüksek basınçlı hava ile karışır. Bu karışım hızla tutuşur ve yanar. Hızlı sıcaklık artışı ile yanma odası içindeki gaz genleşir, artan basınç, pistonu aşağı doğru hareket ettirir. Biyel (piston) kolu, krank mili çıkışına dönme gücü olarak iletilir. buda arabada hareketi sağlar..
 
Geri
Üst