LPI

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mtaner
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: LPI

CALİBRA BG link' Alıntı:
denız yenı bır sıstem dedığın 4 yıldan berıdır var bu sıstem
abi sistem vardır da trafikte 5 yıl araçlarda kullanılmasına bakarım ben.biraz daha gelişsin eksikleri giderilsin
 
Ynt: LPI

madmax50 link' Alıntı:
Motor üst kapağı açılıyor subap değişimi için zor bir işlem değil. Bizim 1.6'larda manifolt delinmiyor. 1.4t için de delinmiyor diye hatırlıyorum.
mustafa 1.4 lerde delınıyor cunku enjektorlerı pıpoluya uygun değıl ama 1.6 ların kı uygun pıpolu yapmak ıcın
 
Ynt: LPI

sallierim link' Alıntı:
abi sistem vardır da trafikte 5 yıl araçlarda kullanılmasına bakarım ben.biraz daha gelişsin eksikleri giderilsin
denız aslında o sıstemın gelışmesıne gerek yok kardeşim sıstem on numara ama fıyatı on numara değıl işte en ucuz kıt o zaman sormuştum 5000 lıradan başlıyordu motor kodunu soyluyorsun ona  gore kıtlerı mevcut motor gücüne gore kıtlerı var yanı
 
Ynt: LPI

CALİBRA BG link' Alıntı:
taner bu sıstemı ılk vıalle dıye bır marka çıkardı ve bu markayı temsa grubu kendı mıtsubıshı araçları ıcın kullandı hatta sahıbınden sıtesıne mıtsubıshı outlender modellerıne gır bak orda bu sıstem montjlı araçlar var gazı sıındırın ıcıne sıvı halde bastığından subaplarda erıme olayı yok cunku aynı anda soğutma da yapılıyor

Sinan bey gazı sıvı halde enjektörlerden basamaz. Gazı sıvı halde verse bile sonuç yine değilmez. Subaplara zarar veren lpg yanma ısısı, benzinden çok daha yüksek olduğu için sorun çıkıyor. Benzin sıvı halde olunca soğutma olmuyor. yanan bir odaya yanıcı benzin püskürtünce içeridekileri soğutur mu? LPG benzinden daha hızlı alev alan ,benzinden çok daha az yağlama yapan(yağlama aynı zamanda ısının daha dengeli dağılmasını ve kolay atılmasını sağlar) ve bu sebeplerle yanma sonucu oluşan ısıyı yanma odasında belli yerlere odaklayan bir yakıttır. Isı odaklanmada en çok sürtünen yerleri ve çıkıntı oluşturan parçaları seçer. Avantajı ise kurum oluşturmaz ve çevrecidir.

Yanma odasında sürekli sürtünmeye maruz kalan ve çıkıntılar bulunduran parçalar vardır. Bunların başında sübaplar ve segmanlar gelir. Keza yeni nesil pekçok motorda piston kafaları yanma odasında türbülans oluşturarak yanma verimini artırmak için çeşitli geometrik girinti ve çıkıntılar barındırır. Bu tip piston kafalarının kullanıldığı motorlarda, piston kafalarıda LPG nin gazabında hedeftedir. Isı bu çıkıntılara odaklanarak aşınmayı artıracaktır.
 
Ynt: LPI

CALİBRA BG link' Alıntı:
denız aslında o sıstemın gelışmesıne gerek yok kardeşim sıstem on numara ama fıyatı on numara değıl işte en ucuz kıt o zaman sormuştum 5000 lıradan başlıyordu motor kodunu soyluyorsun ona  gore kıtlerı mevcut motor gücüne gore kıtlerı var yanı
fiyatı ucuzlar zamanla abi.LCD tvler ilk çıktığında 10 bin liraydı.1 sene sonra 2 bin liraya düştü :)
 
Ynt: LPI

denız aslında haklısın ama bu sıstem çıkalı 3  4  sene oldu ama yaygınlaşamıyor cunku kullanılmıyor cok pahalı mesela ben ızmıttekı faruk sevgılı ıle konuştuğumuzda volksfagen ıcın tsı motorlar ıcın kıt getırtecektı ama fırma ıle anlaşamamış neden anlaşamamış cunku fıyatlar cok pahallı adam dıyorkı en ucuzu 6000 lıradan başlıyor yoksa adam takmak cok kolay dıyor bakım derdı yok fıltre değıştırme derdı yok ayar derdı yok normal aracının bakımlarını yapıyosun o kadar
 
Ynt:

Motoru delip bicme olayida yok yanilmiyorsam abi normal lpg gibi motora mudahale etmiyorsun direk pompadan veriyor
 
Ynt:

Aydn link' Alıntı:
Motoru delip bicme olayida yok yanilmiyorsam abi normal lpg gibi motora mudahale etmiyorsun direk pompadan veriyor
evet aydın haklısın herşey  tankın uzerınde arkada montelı butun tesısat arkada
 
Geri
Üst