Manuel şanziman yaği tartişmasinda ep 80 galip geldi

paniğe gerek yok sen önce konulan yağın internet sitesinden araştır önce yağın özelliği neymiş, nerelerde kullanılıyormuş.
Araştırdım TUTELA sayfasında buldum. Benim yağın markasınıda o sayfadan buldum http://flpoland.pl/www_eng/oleje/trans_tutelazc80s.htm

burada sayfanın alt tarafında bir yerde SAE 80 yazıyor ama SAE-EP 80W gibi birşey görmedim. Ayrıca bu yağ mineral bir yağ. Yani tam sentetik değil. İsterseniz bir de siz bakın sayfaya. Yardımcı olursanız sevinirim. Ben pek anlamıyorum bu işlerden.
 
Arkadaşlar yeni konu açmak istemedim. Benim araca da atf koyulmuştu 3000 km sonra değiştirdim.Koydugum yağ SHELL SPİRAX G 80 W APİ-GL.Yani sizin dediğiniz ep 80 cl yağ değil. Rengi de sarı bişeydi.Şimdi sormak istediğim asıl soru şu.Vites geçişleri zorlaştı.Özellikle 1. vitese geçmek de çok zorlanıyor.Seri vites atımlarında da zor geçiyor bugun 3 e atarken hızlı bi şekilde attım çok uğraştım 3 e atma da ayagım baya debriyaj da basılı tuttum mecburi. ..Ben bunları kalın yağa tam olarak alışmamasına bağlıyorum.Sizin fikirleriniz nedir ? yağın türünde bi sorun mu var acep ?
 
Şimdi aklıma takıldı bu yazılanları okuduktan sonra.Benim araçta hangi yağ var bilmiyorum ama tüm bakımları yetkili serviste yapılıyor.Son 2 yıldır 1.vitese geçişte güçlük yaşıyorum 1e geçmem için nerdeyse durmam gerekiyor.Vites geçişleride zor.Bunun nedeni konulan yağdanmı kaynaklanıyor sadece?
 
Yağdan kaynaklanıyor olabilir bende geçen haftalarda şanzımanı söktürdüğümde yağını değiştirdim yine ep80 koydurdum önceki gibi değil bendede baya zor geçiyo 1 e acaba bana 10 numara yağmı verdiler :S
 
Arkadaşlar benim opeldede 1. vitese geçmek neredeyse imkansızdı. Resmen durmak gerekiyodu. Bende şanzıman yağını değiştirmeye karar verdim formu okudum castrol sae ep80 aldım 2 litre ustama gittim. Dedi bu yağ değil buna konan bak değiştirirrim ama sorumluluk almam dedi :) bende tırstım gittim bayrampaşa odak opele bana atf verdiler 2 litre 60 tl cik. Pekte içime sinmeyerek yağı değiştirdim ama süper oldu ondan sonara istersen 3 ten 1 tak hiç zorlamıyo geçişler mükemmel :) atf de oluyo yani yanlış manlış iyi gidiyo ama :)
 
komik yaw.. ATF demek Automatic Transmission Fluid adi uzerinde otomotik vitesli araclar icin..

bilmeyenler icin, motul, mobil in cok ustunde yaris yagidir.
o da 75w90 i oneriyor.. tavsiye ederim..
http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=41&sector=9&category=6&subset=233&modelyear=&vehicle=6517

mobil e gelirsek o da 75w90 oneriyor..

930.jpg


ama en dogrusu alttaki sitede de dedigi gibi
http://www.opel-infos.de/getriebe/f17.html

SAE 75W-85 API GL4 dir. 75w80 degil.

tum manuel araclar 75W-85 veya 75W-90 kullanicak diye bir sey yok.. burda f17 sanzimanina sahip olanlar icin gecerlidir.
 
arkadaşlar 4 sene önce gt min şanzumanını indirdik malum klasik f20 ötme sorunu ki bu sorunun kaynağı yanlış bilgi sonucu konulan atf yada yağsız kalması ustayla birlikte dişlileri değiştirdik vs şanzumanı topladık sıra yağa geldi 3 adet opel servisi ve ustam atf diye diretti bende bunlara diyorum ki atf çok ince bir yağdır ve otomatik içindir manuel şanzıman dişlileri bu yağı basamaz ısrarla yok biz biliriz diye tutturdular ben kendi araştırmalarım ve ep 80 özelliklerini bildiğim için buna yoğunlaştım inad ettim ama bunlarıda haksız çıkarmak için atf yi koyup sadece 5 dakika fazla değil arabayı yürütmeye izin verdim ama arkadaşlarında dediği gibi biz sorumluluk almayız diğer yağ için dediler her halukarda almıyorlar zaten :) atf kondu yürüdü şakırtı başladı hemen yağ salındı ep 80 kondu hiç bir sorun kalmadı hem geçişler çok rahatladı hem ses kesildi bazı arkadaşlar demiş çekiş bile değişti diye evet çekişi bile etkiliyor ve ustalar ne dese yok arkadaş bu şanzumanda bir sorun var bunun yağı atf:kop: araba benim dedim ep 80 ne devam ve yıllardır aynı yağı kullanırım bmw de dahil olmak üzere şimdi tekrar gsi geçiş yapacağım kısmet olursa bir kaç gün sonra ilk işim periyodik bakımları ile birlikte şanzumana ep 80 koymak bu arada ep 80x çıkmış bulabilirseniz kesinlikle tereddüt etmeyin çok daha iyi içerisinde extra bir madde daha varmış sakın aklınız karışmasın arkadaşlarımız saolsun araştırmalarını yapmış test etmiş bende aynı şekilde tereddüt etmeyin haa sen bu yağı nasıl öğrendin derseniz autodata programı biliyorsunuzdur orda bu yağı vermiş ayrıyeten bir yağcı abimizin yağ katoloğundada castrol ep 80 verilmiş ordan :)
 
Arkadaşlar kusura bakmayın konuyu tekrar gündeme getirmiş gibi olacağım fakat kafam çok karıştı. Birkaç gün önce düz vites astra aracımın şanzuman yağını değiştirmek için ankara daki yetkili servislerden birine gittim. Bana ATF kullandıklarını söylediler. Bende forumda okuduğum bilgilerden dolayı ATF istemediğimi söyledim ve oradan ayrıldım. Daha sonra birkaç yetkili servisi telefonla aradım onlarda ATF kullandıklarını söylediler. Ben de opel Türkiyeye durumu bildiren bir mail attım ve aracımda hangi şanzuman yağının kullanılması gerektiğini sordum. 2 gün önce opel Türkiyeden beni aradılar ve yetkili servislere güvenmem gerektiğini dolayısıyla ATF yağ kullanmamı söylediler. İlk mesajdaki arkadaşta opelin hatasını kabul ettiğini yazmıştı fakat şimdide böyle diyorlar sizce ne yapmalıyım. Selamlar
 
Arkadaşlar anladığım kadarıyla hem ATF hem de sae ep 80 yağ manuel şanzımanlarda kullanılabiliyor. 1,5 oldu şanzıman bilyeleri değiştireli o kadar söylememe rağmen başında olmadığım için usta yine ATF yağ koymuştu. 1,5 yıldır kullanıyorum. Sorun yok yani her iki yağ da kullanılabiliyor. 1. vites konusuna gelince astra F ve G kasalarda sorun kronik gibi duruyor, yağ ile İgisi yok.
 
Geri
Üst