Mazda Rx-8

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan haydut25
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

haydut25

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2009
Mesajlar
2,235
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
46
Öncelikle belirtmek isterim, forum içinde başka bir markaya ait araçla görüş belirtmek konusunda bir kural söz konusu ise beni haberdar ederek konu hakkında işlem yapabilirsiniz.

Merhba arkadaşlar.

Bugün bir arkadaşımın getirdiği mazda rx-8 aracını inceledim.Malum işimiz gereği galeriye girmeyen araçları sadece internet veya oto dergilerinde incelemek ve bilgi sahibi olmakla yetiniyoruz.Çünkü bir araç hakkında bir süre kullanmadıktan sonra kimse, istisnasız kimse ben bu aracı iyi tanıyorum diyemez.Sadece okuduğu ve resimlerden yanından geçerken gördüğü kadar bilgi sahibi olabilir.

Bana ilginç gelen ve buraya yazmama sebep olan ise, teknik bilgilerinde iki adet 650cc lik motorun birleştirilmesiyle elde edilen 1300 cc lik bir motorun o araca bu kadar yüksek bir performans verebilmesi ve kapılarının dizaynı.Aracın performansı 1300 cc motor un hafızalarımızdaki ezberlerini tamamen bozuyor.Çok emekler harcanan performans araçlarını bile geride bırakacak performansa sahip.Kağıt üzerindeki verilere göre 0-100 zaten 6.4 saniye olarak gösterilmiş (mazda türkiye resmi sitesinden okudum).Arabanın kapılarının önler düz arkalar geriye doğru açılması ile iki kapılı bir araç görüntüsü mevcut.Aracın dış görünüşünü zaten beğeniyordum fakat kullanınca çok daha farklı.

Yine de söylemeden edemeyeceğim bütün bu olağan üstülüklerine rağmen benim gözümde oluşan japon ve kore araçlarına oluşan güvensizliği yine de yıkamadı :)
 
dışarıdan çok tatlı duruyor ancak içi çok basık, ön koltukta oturuken bile sıkıntı basıyor.. okuduğum bir yazıda aracın periyodik bakımlarında yağın değişmediği, araç yağda yaktığı için yağ eklendiği yazıyordu, ne kadar doğru bilmiyorum..
 
İçi basıklığı doğru fakat bütün spor otomobillerde böyle bir tasarım tercih ediliyor, sanırım spor severler bunu daha çok beğeniyor olsa gerek :)
 
mazda rx 8 e bayılıyorum bende , honda s2000den daha kullanıslı bı alet ve daha karızmatık gelıyor .. performansıda bı o kadar dedıgınız gıbı yüksek .. az bi piyasası olsa alınacak araabalardan biridir ,özellıkle kırmızı rengi ...
 
aracın motoru normal motora göre değerlendirirsek eğer 3000 cc civarı olması lazım
çünki rx serisinde kullanılan motorlar rotary motor diye geçiyo :)
ve devirlendikçe torkta artıo :D
ama bi kötülüğü warki normal motorlara göre ömrü 3 de 1 daha az :D
 
vergisi benim corsa ile aynı sınfıtaa hehehe
 
fena araba fenaa , bose ses sıstemı yeter abımızın :D
 
vankel motor var bunlarda silindir yok garip bir sistemi var:), ama DicE arkadaşımızın dediği gibi motor ömürleri az, performansına diyecek yok bizim türklerde zamanında bu motordan üretip koymuşlardı bir araca şuan hatırlamıyorum, araç iyi gidiyormuş ama durdurmayı becerememişler o yüzden proje iptal olmuştu sanırım :) bu anlattığım baya eski yıllarda olan bir olaydı
 
işte çalışma prensibi kısaca özeti :)
w2smallrc8.jpg

 
Geri
Üst