Mazota Zam !

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan vvasp
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
mazota zam, benzine zam, lpg ye zam, ama çalışana gelince yok zam. bu ne iştir yawwwww..
 
zam değil güncelleme ama microsoft bile bu kadar güncelleme yapmıyor.
 
ben değenmedim zam miktarını, yetmez ama 10tl iyidir, hem ağzımızada yakışıyo, bak onnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
 
devlette zami az az koyuyor, tam heyecanlaniyoruz ama sonu gelmiyor, soyle birden guze,l bindirse :D
 
Gün içinde bir hükümet yetkilisi ''CARİ AÇIĞI KAPATMAK İÇİN'' bu zammı yaptıklarını söyledi.Ekonomisi büyüyen parası değer kazanan bir ülkede sanırım açıkları vatandaşı soyarak açlık sınırının altında yaşatarak hayatını devam ettirmesini düşünmek sanırım bu büyüklüğün göstergesi olsa gerek :)
 
ben dayanamam ya, gezerim ben....araba 10lt yakiyor zaten 100km, varsin helali hos olsun , durmak yok yola devam :D sen TURKIYESIN buyuk dusun :D

Bu zamlara göre yeniden şekilleniyor cümlemiz...

sen-domalan-sin-buyuk-dusun_69965.jpg
 
95 oktan kurşunsuz benzinin İzmir ve İzmit'teki rafineri çıkış fiyatı 1.553 lira.

Bu fiyata önce 1.891 TL ÖTV, sonra 2,06 kuruş EPDK'nın gelir payı ekleniyor.

Böylece bir litre 95 oktan kurşunsuz benzinin KDV hariç satış fiyatı 3.447 liraya çıkıyor.

Son olarak bunlara bir de 620,46 kuruş da KDV ekleniyor ve rafineri satış fiyatı 1.553 lira olan bir litre benzin 4.067 liraya fırlıyor.

Akaryakıt dağıtım firmalarının kar payları ile birlikte (yüzde 7-9 veya 40-50 kuruş) bir litre benzin depoya 4 buçuk liranın üzerinde bir fiyatla giriyor.

Sonuç: Rafineri çıkış fiyatı 1.553 lira, pompa fiyatı 4.50 lira. Fark 2.947 lira.

MOTORİN
Motorinde durum daha farklı. Bugün motorin fiyatları son zamla birlikte benzinden 50 kuruş daha ucuz. Ancak, rafineri çıkış fiyatına baktığımızda motorinin benzinden daha pahalı olduğunu görüyoruz.

95 oktan kurşunsuz benzin rafineriden 1.553 liradan çıkarken, motorin rafineriden 1.657 liradan çıkıyor.

1.657 liradan rafineriden çıkan motorine önce 1.305 TL ÖTV, sonra 2,06 kuruş EPDK'nın gelir payı ekleniyor.

Böylece bir litre motorinin KDV hariç satış fiyatı 2.963 liraya çıkıyor.

Son olarak bunlara bir de 533 kuruş da KDV ekleniyor ve rafineri satış fiyatı 1.657 lira olan bir litre motorin 3.50 liraya çıkıyor.

Akaryakıt dağıtım firmalarının kar payları ile birlikte (yüzde 7-9 veya 40-50 kuruş) bir litre motorin depoya 4 liranın üzerinde bir fiyatla giriyor.

Gazyağı, kalorifer yakıtı, fuel oil ve yüksek kükürtlü fuel oilde de durum bundan farklı değil.

Sonuç: Rafineri çıkış fiyatı 1.657 lira, pompa fiyatı 4 lira. Fark 2.343 lira.

VERGİNİN DE VERGİSİNİ ÖDÜYORUZ
Buradan da görüldüğü üzere, akaryakıt firmaları aslında çok yüksek karlar elde etmiyor.

Asıl yükü devletin almış olduğu ÖTV ve KDV oluşturuyor. Hatta devlet, önce ÖTV ekleyip, sonrasında ÖTV'li satış fiyatının üzerinden KDV alarak verginin de vergisini alıyor. Sırf bundan vazgeçilse, yani KDV, ÖTV'li fiyat üzerinden değil de rafineri çıkış fiyatı üzerinden alınsa 40-50 kuruşluk indirim olur. Ama devletin böyle birşey yapmaya hiç mi hiç niyeti yok. Çünkü devlet başka yerlerden toplayamadığı vergiyi bu şekilde akaryakıt ürünlerinden topluyor.
 
Geri
Üst