o cam acma dugmelerin ayarlanma durumu, yani tek sefer kisa bir sure basili tutup birakarak acilmasini ve kapanmasini saglayabileceginiz gibi bunu iptal edip kendi kontorlunuzde de (yani su an oldugu gibi) kullanabilme sansiniz var. ayarlama yapmak icin dugmeye kapatma yonunde basin, cam kapandiktan sonra da basili tutmaya devam edin. (2 sn kadar sanirim. ama siz 5 sn tutun) her dugme icin yapmaniz gerkeebilir, gerekmeyebilir de emin degilim simdi. ama yontem bu. bunu iptal edip su an kullandiginiz duruma getirmek icin de ayni seyi yapacaksiniz. aku falan ciktiginda nasil teyp kodu giriyorsak benzer ayarlamayi dugmeler icin de yapiyoruz.
vurdurarak calistirmaniz ise cok sakat bir davranis. nedeni de vurdurma esnasinda bir miktar yakit egsozdan yanamadan atilir. bu atilan yakit, ilk bogaz olan katalitik konvertorden gecer bildiginiz gibi. oraya bulasan yakit, katalitik konvertor ısındıgında (800 derece mi ne ) katilitik konvertor icinde yanar. bildigin alevlenme durumu. bu da katalitik konvertoru kullanilmaz hale getirebilir, ama getirmeyebilir de. belki bi seferden bi sey olmayabilir ama gene de risk almamak en iyisi.
katalitik kullanilmaz hale gelince ne olur ? oncelikle icindeki yapi bozulur haliyle, platin ve seramik malzeme birbirine kaynar, hava kanallari tikanir bu da size super bi sekilde cekis dusuklugu ve fazla yakma olarak geri döner. o kadar geri döner ki illallah ettirir.
oksijen sensörü arizasını ise ne sen sör ne ben söliyim