Mehmet Usta (Elektronik modifikasyon ve Dizel Motor Problemleri)

benim elektronikle ilgili bir problemim var aracım görüldüğü gibi vectra b .
sarj dinamomda bir arıza var bundan dolayıakü iyi sarj etmiyo.gecen hafta araba 10 gün kadar yattı ,yeni (daha 4 aylık akü)akü marjsı basmadı.vurdurarak calıştırdık neyse.
ama sonra dümesine basınca kendiliginden acılıp kapanan camlar şimdi otomatik acılmıyo yani sürekli dümeye basmak gerekiyo.
bunun akünün zayıf olmasıyla bir ilgisi olabilirmi

4 aylık bir akünün 10 yattıktan sonra boşalmasının sebebi araçtaki bir aksesuarın çalışmadığı halde akım tüketmesidir..Bu kaçak tüketilen enerjinin elektrikçi tarafından tespit edilmesi ve giderilmesi gerekir..

Daha sonra Şarj akımı ve voltajınında test edilmesi gerekmektedir..
 
tamam Mehmet ustam ben ben bnir oto elktrikçiyi ziyaret edeyim.ilgin için teşekkürler
 
suyun yüzeyınde ve deponun iç cidarında yağ tabakası var hocam..gökkuşagı rengınde degıl..siyah..
 
benim elektronikle ilgili bir problemim var aracım görüldüğü gibi vectra b .
sarj dinamomda bir arıza var bundan dolayıakü iyi sarj etmiyo.gecen hafta araba 10 gün kadar yattı ,yeni (daha 4 aylık akü)akü marjsı basmadı.vurdurarak calıştırdık neyse.
ama sonra dümesine basınca kendiliginden acılıp kapanan camlar şimdi otomatik acılmıyo yani sürekli dümeye basmak gerekiyo.
bunun akünün zayıf olmasıyla bir ilgisi olabilirmi


o cam acma dugmelerin ayarlanma durumu, yani tek sefer kisa bir sure basili tutup birakarak acilmasini ve kapanmasini saglayabileceginiz gibi bunu iptal edip kendi kontorlunuzde de (yani su an oldugu gibi) kullanabilme sansiniz var. ayarlama yapmak icin dugmeye kapatma yonunde basin, cam kapandiktan sonra da basili tutmaya devam edin. (2 sn kadar sanirim. ama siz 5 sn tutun) her dugme icin yapmaniz gerkeebilir, gerekmeyebilir de emin degilim simdi. ama yontem bu. bunu iptal edip su an kullandiginiz duruma getirmek icin de ayni seyi yapacaksiniz. aku falan ciktiginda nasil teyp kodu giriyorsak benzer ayarlamayi dugmeler icin de yapiyoruz.

vurdurarak calistirmaniz ise cok sakat bir davranis. nedeni de vurdurma esnasinda bir miktar yakit egsozdan yanamadan atilir. bu atilan yakit, ilk bogaz olan katalitik konvertorden gecer bildiginiz gibi. oraya bulasan yakit, katalitik konvertor ısındıgında (800 derece mi ne ) katilitik konvertor icinde yanar. bildigin alevlenme durumu. bu da katalitik konvertoru kullanilmaz hale getirebilir, ama getirmeyebilir de. belki bi seferden bi sey olmayabilir ama gene de risk almamak en iyisi.
katalitik kullanilmaz hale gelince ne olur ? oncelikle icindeki yapi bozulur haliyle, platin ve seramik malzeme birbirine kaynar, hava kanallari tikanir bu da size super bi sekilde cekis dusuklugu ve fazla yakma olarak geri döner. o kadar geri döner ki illallah ettirir.
oksijen sensörü arizasını ise ne sen sör ne ben söliyim :)
 
Son düzenleme:
o cam acma dugmelerin ayarlanma durumu, yani tek sefer kisa bir sure basili tutup birakarak acilmasini ve kapanmasini saglayabileceginiz gibi bunu iptal edip kendi kontorlunuzde de (yani su an oldugu gibi) kullanabilme sansiniz var. ayarlama yapmak icin dugmeye kapatma yonunde basin, cam kapandiktan sonra da basili tutmaya devam edin. (2 sn kadar sanirim. ama siz 5 sn tutun) her dugme icin yapmaniz gerkeebilir, gerekmeyebilir de emin degilim simdi. ama yontem bu. bunu iptal edip su an kullandiginiz duruma getirmek icin de ayni seyi yapacaksiniz. aku falan ciktiginda nasil teyp kodu giriyorsak benzer ayarlamayi dugmeler icin de yapiyoruz.

vurdurarak calistirmaniz ise cok sakat bir davranis. nedeni de vurdurma esnasinda bir miktar yakit egsozdan yanamadan atilir. bu atilan yakit, ilk bogaz olan katalitik konvertorden gecer bildiginiz gibi. oraya bulasan yakit, katalitik konvertor ısındıgında (800 derece mi ne ) katilitik konvertor icinde yanar. bildigin alevlenme durumu. bu da katalitik konvertoru kullanilmaz hale getirebilir, ama getirmeyebilir de. belki bi seferden bi sey olmayabilir ama gene de risk almamak en iyisi.
katalitik kullanilmaz hale gelince ne olur ? oncelikle icindeki yapi bozulur haliyle, platin ve seramik malzeme birbirine kaynar, hava kanallari tikanir bu da size super bi sekilde cekis dusuklugu ve fazla yakma olarak geri döner. o kadar geri döner ki illallah ettirir.
oksijen sensörü arizasını ise ne sen sör ne ben söliyim :)
bilgiler için teşekkür ederim .tuşalara 5 sn basma olayını biliyordum ama hiç aklıma gelmedi denemek gercekten.onu bir deneyeceğim.
vurdurma işine gelirsek arabada katalitik konvertor yok yani söktürüldü onun için bir problem olmaz.
 
vurdurarak calistirmaniz ise cok sakat bir davranis. nedeni de vurdurma esnasinda bir miktar yakit egsozdan yanamadan atilir. bu atilan yakit, ilk bogaz olan katalitik konvertorden gecer bildiginiz gibi. oraya bulasan yakit, katalitik konvertor ısındıgında (800 derece mi ne ) katilitik konvertor icinde yanar. bildigin alevlenme durumu. bu da katalitik konvertoru kullanilmaz hale getirebilir, ama getirmeyebilir de. belki bi seferden bi sey olmayabilir ama gene de risk almamak en iyisi.
katalitik kullanilmaz hale gelince ne olur ? oncelikle icindeki yapi bozulur haliyle, platin ve seramik malzeme birbirine kaynar, hava kanallari tikanir bu da size super bi sekilde cekis dusuklugu ve fazla yakma olarak geri döner. o kadar geri döner ki illallah ettirir.
oksijen sensörü arizasını ise ne sen sör ne ben söliyim :)

Vurdurmanın onlarca hayati zararını bıraktında bunamı takıldın abicim yaa..(:
 
mehmet ustacım görmeden görmüş gibi olduk sizi valla. inşallah gelicez yerinizde ziyaretinize.

şindide çip e taktım. nası bişeymiş bu bole ya. yanlış anlamadıysam; performans ı arttırıyor. basmassanda şehir içi bile olsa yakıt tuketimini dusuruyor. eğer bole ise super bişeymiş ya. valla herkezin taktırması lazım..

peki ustam bu çip i taktırdık diyelim araçı satatacz cıkartıp yeni alacamız araca takmak mumkun mu? bide oleyse super valla. her eve bi çip kampanyası bile yapılır:)

bana tavsiye ettin motorun boğazındaki kurumları temizleme işi carbon clen mi oluyooo acaba. sende ne kadar tutuyo bu işlem. bide gelmişken, enjektor ayarlarına baksan ne olur tanimi maliteyi. kredi kartı geciyormu:)

1.7 dizele box dediğiniz sistem olabiliyormu. tam oalarak farkınıda anlayamadım cipten.

hangi uygulama ile en duşuk yakıt tuketimini elde edebilirim aracımda, en son ne yakar abi.

mehmet usta her gorduğum dizel aracı olana senden bahsediyorum inan, ofisteki arkadaşlar keşke bizimde dizelim olsaymış demeye başladı senin bu formu okuyunca. bi solukta okudular baştan sona.

çok teşekkur ediyorum gosterdiğin ilgi ve verdiğin bilgiler için.
 
Rica ederim..

1. si 1.7 lere Box olmaz..Sistem müsait değil..

2. olarak eğer sadece chiptuning ile tasarruf düşünüyorsanız bu biraz zor..bi takım Turbo ve motor geliştirmeleri gerekicektir..

3. Chiptuning bir yazılım yükleme işlemidir..Diğer arabaya aktarılamaz..

4. Boğaz temizliği emme manifoldunun komple sökülüp içinin ve portların temizlenmesi işlemidir..Carbon Clean bu temizlikten sonra uygulanırr. ve EGR iptal edilir..200 lirayı bulacaktır bütün işlemler..

Sanırım en iyi hali ile normal şartlar altında 11 ykrş yakıyor bizim arabalar..
 
Geri
Üst