Mehmet Usta (Elektronik modifikasyon ve Dizel Motor Problemleri)

arkadasım kolay gelsin,
sana bir kaç sorum olacak. gerçi bir kaç farklı başlıkta sorularım oldu zaten. bunlarda ekstrası.

bizimde 1.7 dti corsamız var. kırmızı renk. 2003 model. 70 hp olduğu varsayımları var. ruhsatımda yazmıyor. dyno ya da sokmadım.

sorularım:

-oncelikle arabanın 1.vites aralığı cok kısa, kalkıştan hemen sonra 2 istiyor. hatta 2 ile kalksam hayır demez. bunun cozumu varmıdır?

- araba gazdan çekince acayip burun düşürüyor , hemen bir yavaşlama eğilimi var. bunda sebep ve cozum ne olabılır?

- araç uzun bomboş yolda denedim, gitmek istemesine ragmen 185 i hiç geçemedim. yaklaşık 50 km bu hızla devam ettim ama hıc gecmedı. inişli cıkışlı izmit - istanbul tem yolu. sabah 5-7 civarı test yapıldı. yol boştu. gitmek istemesine ragmen neden gidemiyor?

- araç içeriye cok fazla motor sesi alıyor, ve motor aşırı gurultulu çalışıyor.
hem motorun sesini kısmak :) hemde içeri giren sese engel olmak istiyorum buna nasıl bi cozum bulabılırım?

- aracı ufak yollu biraz yurutmek ıstıyorum. butcemı pek zorlamadan. öğrenci cuzdanının yettiği kadar. ilk uygulama ne olmalı, ne kadar maliyetlidir? + yürütmesinin yanında , yürüyeni durdurmakda onemli. corsaların frenaj mesafeleri cok uzun. heleki araclarımız abs siz olunca iş daha ciddiye biniyor. frenlere nasıl bır cozum uretılebılır?

soru istemişssin 3. sayfalarda, sanırım epey sordum :)
 
Son düzenleme:
Evet araçlar küçük sınıf otomobilleri olduğunda vites oranları kısa kalıyor..

Bunu daha geniş jant lastik ile %15 kadar uzatabilirsiniz..Yok yetmez diyosan şanzımanda son dişliyi kurcalayıp biraz uzatmak gerekecektir..

Kullanılan yakıt sisteminin karakteri bu..Yakıtı aniden kesiyor..TAbi bunun abartı olmaması gerek..Enj.iğnelerinin delikler kurumdan daralmışsa o ayağını gaz dan çektiğin anda püskürtmesi gereken ufak bi miktar mazotu çıkartmıyor olabilir..

Orda artık limitlendiriliyor motor..Gördüğün sürrat stoc bi 1.7 için çok bile..

Bunun çözümü yok..Kullandığın çok ekonomik bir otomobil ve tasarlanırken ses hiç hesaba katılmamış..

Tabiki ilk önce motor sağlığı..Kurumu gizel bi temizledikten enjlere gereken bakımı yaptırdıktan sonra İlk Chiple başlıyabilirsin..
 
.q

bizim 1.7 de de burun düşürme olayı aynı........ frene hiç basma araba birinci viteste ara sokaklarda otomatik vites gibi
 
Selam Mehmet Usta.
Bende 2008 model Corsa Cdti war 90hp ve easytronic olandan.
Araba ilk depo fulllendıgınde 370 km gıtti
Sımdı 2. fullucez ve 400 km gitti.
Dizel ıcın okuduklarıma gore cok cok dusuk bu degerler.
Nasıl bır sorun olabılır
yardım edersen sevınırım..
 
30.000 km yapmadan net tüketim değerleri alamazsın..

1000 km de mutlaka yağını ve filtresini değiştir motorun..Çok önemli..
 
1000 km de Yağ mı Değiştirelim??

1000 km de mutlaka yağını ve filtresini değiştir motorun..Çok önemli...


USTACIM MERHABA,
GEÇENLERDE CORSA ALDIM 1.3 ECO FLEX GEDIZLERDEN ALDIM..

ARABA İLK DEPO DA 115 YTL YAKITLA 620 KM YAPTI.. ŞEHİR İÇİ..
ÖNCELİKLE YAKIT NASIL ..

BİRDE 1000 KM DE YAĞ VE FİLTRE DEĞİŞTİR DEMİŞSİN.. NE FİLTRESİ YAKIT MI?? NEDEN 1000 KM DE? MERAK ETTİM..

KOLAY GELSİN DİYORUM..
 
yeni araçların motorları ilk kmlerinde minik metal parçaları oluştururlar..

bunları motor yağı ve filtresini değiştirerek motordan uzaklaştırmak gerekir..

tüketimin fena deil..dahada iyileşecek zamanla
 
ustam iyi akşamlar biraz önce arabamın yağına baktım eksiltmişti,ancak garaja girmeden önce dik bir yokuşta durduğundan tekrar kontrol ettim ve yarıdan biraz daha fazla yağ vardı arabada,haftaya bakıma gideceğimden 1 lt yağ eklilyeyim diye düşündüm,biraz önce aldım yağı ama kafam karıştı BP VANELİUS SUPER V 20W-50 aldım daha doğrusu benzinci tavsiye etti Özel termo aktif formüllü dizel motor yağı yazıyor arkasında ne dersiniz eklemem doğru olurmu? arabayı yeni aldığım için daha önce konan yağı bilmiyorum...
 
Son düzenleme:
Geri
Üst