Mini Akü Şarj Aleti

Hasan kullandığın cihazın resmini çekip yükleme şansın varsa yada bir sitede resmi varsa arkadaşlara yardımcı olacaktır.
 
Hasan kullandığın cihazın resmini çekip yükleme şansın varsa yada bir sitede resmi varsa arkadaşlara yardımcı olacaktır.


Eve gidince çekeyim abi, hatta arkadaşlarda istedi kampanyalı diye 3-4 tane almıştık.
 
Şimdi bu cihaz benim de aklımı kurcalamaya başladı :) alayım da bir kenarda dursun demeye başladım :) aslında geçenlerde bime gelmişti. Pişman oldum şimdi almadığıma :)
 
Arkadaşlar cihaz bu,


Mehmet beyin söylediği, 11 volt olayının mantığı da sonradan aklıma geldi :D

cihaz boşta iken avo metre ile ölçerseniz 11.26 V çıkış varmış gibi gözüküyor,

Buda sizi yanıltır. Sebebi cihaz en ilkel şarj sistemine sahip. 2. resimde görüldüğü gibi içinde sadece 1 adet trafo 2 adet diyot var. Yani filtreleme
veya akım sınırlama mevcut değil.

Cihaz uçlarına akü bağlandığında, akümülator bir nevi kondansatör görevi görecek, avometrede frekans dalgalanmasından dolayı bizim göremediğimiz kısımlarda devreye girecek.

3. resimde görüldüğü gibi, çıkış uçlarına akü yerine 1 adet kondansatör bağlayarak ölçüm yaparsak, cihazın max çıkış Voltajının 16v civarı olduğunu görürüz.

devrede kondansatör bulunmadığından, akü ilk bağlandığı anda yüksek akım çekeceğinden voltaj düşük olacaktır, akü voltajı arttıkca çıkış voltajıda aynı oranda artarak aküyü şarj etmeye devam edecek.

dikkat edilmesi gereken nokta akım hesabı yapılıp belirli süre sonra cihazın kapatılması aksi taktirde cihaz kendini kapatmıyacağından, çok uzun süre bağlı kalırsa aküyü bozacaktır.

g6d0p.jpg


g6d0u.jpg


g6d15.jpg
 
Arkadaşlar cihaz bu,


Mehmet beyin söylediği, 11 volt olayının mantığı da sonradan aklıma geldi :D

cihaz boşta iken avo metre ile ölçerseniz 11.26 V çıkış varmış gibi gözüküyor,

Buda sizi yanıltır. Sebebi cihaz en ilkel şarj sistemine sahip. 2. resimde görüldüğü gibi içinde sadece 1 adet trafo 2 adet diyot var. Yani filtreleme
veya akım sınırlama mevcut değil.

Cihaz uçlarına akü bağlandığında, akümülator bir nevi kondansatör görevi görecek, avometrede frekans dalgalanmasından dolayı bizim göremediğimiz kısımlarda devreye girecek.

3. resimde görüldüğü gibi, çıkış uçlarına akü yerine 1 adet kondansatör bağlayarak ölçüm yaparsak, cihazın max çıkış Voltajının 16v civarı olduğunu görürüz.

devrede kondansatör bulunmadığından, akü ilk bağlandığı anda yüksek akım çekeceğinden voltaj düşük olacaktır, akü voltajı arttıkca çıkış voltajıda aynı oranda artarak aküyü şarj etmeye devam edecek.

dikkat edilmesi gereken nokta akım hesabı yapılıp belirli süre sonra cihazın kapatılması aksi taktirde cihaz kendini kapatmıyacağından, çok uzun süre bağlı kalırsa aküyü bozacaktır.

g6d0p.jpg


g6d0u.jpg


g6d15.jpg

Güzel paylaşım eline sağlık.
 
ohh be bende üzülüyordum 2 tane akü şarjım var ikiside beş para etmez diye çok teşekkür ederim :) bin tane soru sordum ama bir soru daha ekliyeceğim peki ben 12v şarjı olan bir akü bağlamıştım. O zaman şarjın bi ucuna akım ölçer eklemiştim şarj miktarı 100ma civarıydı internette 100ma'in altında akünün suyu kaynar kapakları açın kayıp olur su eklersiniz gibi şeyler yazdığındn benim aküde tam kapalı varta olduğundan basınç nedeniyle patlama korkusundan çıkarmak zorunda kalmıştım 16Vlara kadar artabiliyorsa o zaman neden voltaj yükselip iki şarj cihazında da adam akıllı bir amper deyerinde şarj yapmadı en azından 12,6V'a kadar :(
 
Son düzenleme:
ohh be bende üzülüyordum 2 tane akü şarjım var ikiside beş para etmez diye çok teşekkür ederim :) bin tane soru sordum ama bir soru daha ekliyeceğim peki ben 12v şarjı olan bir akü bağlamıştım. O zaman şarjın bi ucuna akım ölçer eklemiştim şarj miktarı 100ma civarıydı internette 100ma'in altında akünün suyu kaynar kapakları açın kayıp olur su eklersiniz gibi şeyler yazdığındn benim aküde tam kapalı varta olduğundan basınç nedeniyle patlama korkusundan çıkarmak zorunda kalmıştım 16Vlara kadar artabiliyorsa o zaman neden voltaj yükselip iki şarj cihazında da adam akıllı bir amper deyerinde şarj yapmadı en azından 12,6V'a kadar :(


Bunun en güzel yolu avo metreyi 10A kademesine alıp şarj sırasında devreye seri bağlamak. Bu cihaz max 6A yazıyor ama yanlış hatırlamıyorsam 2,5-3 A civarı bır akımla şarj yapıyordu. Akünün kapasitesi atıyorum 60A/3A =20 minumum 20 saat şarj süresi olacaktır. bu süreden önce akü tam dolmuş sayılmaz.

Bu şarj cihazlarında bozulabilecek bi parça yok :D Tam şarj olamamasının sebebi akünüzün bozulmuş olması olabilir. Muhtemelen Hücrelerden biri kısa devre olmuştur.
 
bende bir tane motosikletim için aldım geçen kış kullandım birde yazın tatil dönüşü akü boşalmış bir günde şarj ettim(9 a akü 600 ma şarj ediyor) hala kullanıyorum araba içinde bosch marka alıcam 180 tl civarı
 
Bunun en güzel yolu avo metreyi 10A kademesine alıp şarj sırasında devreye seri bağlamak. Bu cihaz max 6A yazıyor ama yanlış hatırlamıyorsam 2,5-3 A civarı bır akımla şarj yapıyordu. Akünün kapasitesi atıyorum 60A/3A =20 minumum 20 saat şarj süresi olacaktır. bu süreden önce akü tam dolmuş sayılmaz.

Bu şarj cihazlarında bozulabilecek bi parça yok :D Tam şarj olamamasının sebebi akünüzün bozulmuş olması olabilir. Muhtemelen Hücrelerden biri kısa devre olmuştur.

Dün test için tekrar şarj aletlerimi ortaya çıkardım akü şarjım 12,6Vtu. Einhell'i bağladım akım ölçer haraket bile etmedi sonra kipadan aldığım max. 4 amperliği bağladım 2 amperle şarja başladı 1 saat içinde oda şarjı tamamladı ve tabi 1 saatte ortalama 1 amper şarj ile pek şarj oldu diyemem. Daha sonra aküyü araca bağlı şekildeyken kırmızı maşayı aküye siyah maşayı aracın şesesine bağlayıp şarj ettim yaklaşık 1 saatte öyle şarj oldu ve yine damla şarj moduna geçti.

Bu arada einhell hiç şarj etmeyince merak edip içini açtım içinde ne kondansatör nede başka birşey vardı. Bir tane transformatör var 230v ona giriyor diğer ucundan çıkan kablo önce ampermetreye ordan bıçaklı araç sigoertasına ordan da maşalara geliyor.
 
Geri
Üst