Mini Akü Şarj Aleti

Dün test için tekrar şarj aletlerimi ortaya çıkardım akü şarjım 12,6Vtu. Einhell'i bağladım akım ölçer haraket bile etmedi sonra kipadan aldığım max. 4 amperliği bağladım 2 amperle şarja başladı 1 saat içinde oda şarjı tamamladı ve tabi 1 saatte ortalama 1 amper şarj ile pek şarj oldu diyemem. Daha sonra aküyü araca bağlı şekildeyken kırmızı maşayı aküye siyah maşayı aracın şesesine bağlayıp şarj ettim yaklaşık 1 saatte öyle şarj oldu ve yine damla şarj moduna geçti.

Bu arada einhell hiç şarj etmeyince merak edip içini açtım içinde ne kondansatör nede başka birşey vardı. Bir tane transformatör var 230v ona giriyor diğer ucundan çıkan kablo önce ampermetreye ordan bıçaklı araç sigoertasına ordan da maşalara geliyor.


Ampermetreye girmeden diyot olması lazım. sigorta sağlam ise diyot yanmış olabilir. tekrar bi bak istersen. Diyot olmaması imkansız.

Diğer alet ile yaptığın şarja gelince, şayet akün boşken bağladıysan ve 1 saatte akım çekmeyi bıraktıysa akünde problem olma ihtimali yüksek. kapakları açıp su seviyesine baktın mı hiç?
 
yok aküm boş değildi 12,6V'tu neredeyse tam doluydu yani, aküm yeni daha 1.5 yıllık tam kapalı akü su kapağı yok maalesef göz yeşil görünüyor, aküde sorun olduğu sanmıyorum geçen sene arkadaşımın vartasında da aşağı yukarı aynısı olmuştu sorun şurda olabilir ben alırken max. 4 amperlik modelini almıştı tesco'yu 3amper gerekli bana diye meğer o max değermiş ben aldıktan sonra öğrenmiştim tabi. Bu 4 amperlik cihaz max 48ah akü şarj edin diyor
 
yok aküm boş değildi 12,6V'tu neredeyse tam doluydu yani, aküm yeni daha 1.5 yıllık tam kapalı akü su kapağı yok maalesef göz yeşil görünüyor, aküde sorun olduğu sanmıyorum geçen sene arkadaşımın vartasında da aşağı yukarı aynısı olmuştu sorun şurda olabilir ben alırken max. 4 amperlik modelini almıştı tesco'yu 3amper gerekli bana diye meğer o max değermiş ben aldıktan sonra öğrenmiştim tabi. Bu 4 amperlik cihaz max 48ah akü şarj edin diyor


Öle bi kısıtlama olmaz. istersen 120A akü şarj edersin. sadece süre uzar. Kaale almayın.

Akün zaten tam doluysa devrenin şarj akımının düşmesi normal. boş bir akü ile deneyebilirsin.
 
Basit bir hesapama için:


................................ akü kapasitesi (akünün amperi) 60 A
Şarj süresi (max) = --------------------------------------------- = 17 saat (max süre)
................................ amper (şarj cihazının çıkış amperi) 3,5
 
evet savaş abide bizim şarj aletleri sabit akımlı cihazlar değil 4 amperle başlıyor 200miliamperlere kadar düşüyor sonlara doğru

60Ah(ampere hour-amper saat) aküm var 3A sabit akımlı cihazım olsa (60/3ten)20saatte tam şarj oluyor ama bu cihazlarda onu ölçmek imkansız maalesef sürekli kontrol gerekiyor
 
yok aküm boş değildi 12,6V'tu neredeyse tam doluydu yani, aküm yeni daha 1.5 yıllık tam kapalı akü su kapağı yok maalesef göz yeşil görünüyor, aküde sorun olduğu sanmıyorum geçen sene arkadaşımın vartasında da aşağı yukarı aynısı olmuştu sorun şurda olabilir ben alırken max. 4 amperlik modelini almıştı tesco'yu 3amper gerekli bana diye meğer o max değermiş ben aldıktan sonra öğrenmiştim tabi. Bu 4 amperlik cihaz max 48ah akü şarj edin diyor

Bendeki cihaz 5 A lik, 16-80 A lik aküler şarj edilebilir diyor. Hasan'ın da dediği gibi şarj cihazının amperi küçüldükçe şarj süresi uzar o kadar, hatta eskiler ağır ağır yapılan şarjın daha sağlıklı olduğundan bahsederler. Bilgi amaçlı konan boncuklar yanıltıcı olabiliyormuş, bence doğru, zira şarj durumunu yeşil gösteren aküm bitti, siyah gösteren aküyü bir yıldır kullanıyorum.
 
Bendeki cihaz 5 A lik, 16-80 A lik aküler şarj edilebilir diyor. Hasan'ın da dediği gibi şarj cihazının amperi küçüldükçe şarj süresi uzar o kadar, hatta eskiler ağır ağır yapılan şarjın daha sağlıklı olduğundan bahsederler. Bilgi amaçlı konan boncuklar yanıltıcı olabiliyormuş, bence doğru, zira şarj durumunu yeşil gösteren aküm bitti, siyah gösteren aküyü bir yıldır kullanıyorum.

Siz o 5lik einhell ile hiç şarj yaptınız mı savaş abi? Bende aynısı var fakat yaklaşık %80 şarjı olan akümü şarj etmedi 4lük tesco etti.
 
Mehmet bir aküyü sağlıklı bir şekilde şarj etmenin ilk yolu öncelikle o aküyü deşarj etmekten (tıpkı cep telefonu pili gibi) geçer. Ben zaman zaman sıkıntı yaratan bir aküyü (en büyük sıkıntıyı eşim yaratıyordu :), aracı otomatik olduğu için mecburen boşalan aküyü takviye etmek zorunda kalıyordum) iyice deşarj ettikten sonra söküp eve getirdim, kapaklarını söküp 12 saat kadar balkonda 5 A lik cihazımla şarj ederek kendi aracıma taktım, aradan epeyce bir süre geçti, kendi aracımı çok nadir kullandığım halde şimdiye kadar bir sorun çıkarmadı. Ben kullandığım cihazı tavsiye ederim.
 
Sizin akü ne abi, bende mutlu silver var tam kapalı diye geçiyor açamıyorum kapakları o yüzden içim rahat bir şekilde şarja takıp gidemiyorum sonlara doğru damla şarjda suyu kaynatıyomuş kapaklar açıkken sıkıntı yok su eklemesi yapıyorsunuzda kapalıyken düdüklü tencere misali patlayabilirmiş.

Birde deşarjı nasıl yapıyorsunuz araçtamı benim bildiğimn kadarıyla deşarjda aküyü öldürüyor.
 
Bendeki akü de mutlu. Üstündeki etiketi sökersen altındaki kapaklar ortaya çıkar. Ama bazı modellerde kapaklar tek tek (6 tane olur, her kapak 2 V) ortaya çıkmaz, onun yerine üste tek parçalı bir kapak vardır. Deşarj işleminin en kolay yolu farları açıp, buji kablosunun birisini çıkararak belli sürelerde uzun uzun marşa basarak aküyü bitirmektir. O iş zor/karışık dersen kontak kapalıyken uzun hüzmeli farları açık bırakırsan akü bir süre sonra boşalır (bu işlem akünün durumuna göre bir kaç saat sürebilir).


productdetailedimage328.jpg
 
Son düzenleme:
Geri
Üst