motor ısınınca geç çalışıyor

Tech2 op-com vs. var değil mi? Motor zor çalışınca o an AFR ye baksana araç sürekli zenginde mi? Bunu bulursak nokta atışı yapabiliriz.

Emre Bey ilginiz için teşekkürler. tech2 de arıza göstermiyor. durum çok ilginç -20 derce de tık diyor çalışıyor. 10 gün yatsa tık alıyor.. 4-5 saat bekledimi gırgır da gırgır. ??:(
 
Şöyle birşey söylesem bende bizim araçta da soğuk havada ilk çalıştırmada hemen alıyok ama motor sıcakken marşın alma süresi biraz uzuyor. NEden olabilir. (Yeni konu açmak istemedim )
 
Emre Bey ilginiz için teşekkürler. tech2 de arıza göstermiyor. durum çok ilginç -20 derce de tık diyor çalışıyor. 10 gün yatsa tık alıyor.. 4-5 saat bekledimi gırgır da gırgır. ??:(

Şöyle birşey söylesem bende bizim araçta da soğuk havada ilk çalıştırmada hemen alıyok ama motor sıcakken marşın alma süresi biraz uzuyor. NEden olabilir. (Yeni konu açmak istemedim )

Evet aynen.kafayı yedirtecek bana bu
opel.

hepimizde ayni sorun vardi bende kafayi yicektim:D cihaz arizayi göstermedigi halde motor sicaklik sensörünü degistik 2 haftadan cok oldu sorun yok.
 
Opc line emrah bey doğru söylüyor.Pek çok arıza, arıza tespit cihazlarında görüntülenemiyor.Genelde arıza lambası yandığında beyin arıza kaydı yapıyor.Sizin durumunuzda arıza lambası yanıyormu bilmiyorum.
 
Arkadaşlar ısınınca motor çalışmama problemi motor sıcaklıl sensorundan kaynaklanır ama bunu LPG olan araçta birşey diyemeyeceğim lpg aracım olmadı tanımamda yani sistemi bilmem. motor beyni önceden de dediğim gibi motoru soğuk algılar ve zengin karışıma sebep olur buda boğar
 
Bugün carbon clean yapıldı sonuç yok sorun hala devam ediyor.Hararet müşürünü değişecektik ama bulamadık.sipariş verdik gelecek.Yarın benzin pompasını değiştirip deneyeceğiz.Bakalım çöpe daha ne kadar para atacaz.
 
Bugün carbon clean yapıldı sonuç yok sorun hala devam ediyor.Hararet müşürünü değişecektik ama bulamadık.sipariş verdik gelecek.Yarın benzin pompasını değiştirip deneyeceğiz.Bakalım çöpe daha ne kadar para atacaz.

Motor ısı sensörü ile hararet möşürü farklı şeyler diye biliyorum.Motor ısı sensörünü değiştirene kadar başka parça değiştirmeyin derim.Çünkü iki arkadaşımız da aynı sorunu motor ısı sensörü ile düzeltmiş.Bence onlarla birebir özelden iletişime geçin, olmadı cep numaralarınızı alıp telefonla iletişime geçin.

Size şöyle bir örnek vereyim.Takastan gelen bir araç (markası opel değil) 3. gün çalışmama problemi yarattı.Bildiğimiz ustaları aradık bize yok o değişcek yok bu değişcek bir sürü parça saydılar.Bir tanesi oradan girecem değiştire değiştire şuradan çıkacam sorunu bulacağım dedi.Tavsiye üzerine aradığımız bir ustaya sorunu anlattık adresi verdik geldi.Hiç bize birşey sormadan açtı kaputu bir parça değiştirdi şimdi bas marşa dedi.4 ustanın parçalamaya kalktığı motor tık diye çalıştı.Sattığımız müşteriyi bir hafta sonra aradığımda herhangi bir sorun olmadığını söyledi.

Geleceğim nokta şu.Aklına gelen her parçayı değiştirmekle hiç bir arıza çözülmüyor.Tek bir ustaya bağımlı kalmak ise çözümü bazen zorlaştırıyor.Bu motor ısı sensörü hakkında daha önce bu arızayı yaşayan arkadaşlarımızdan bire bir tecrübelerini öğrenmenizi tavsiye ederim.Sanırım kendileri de yardımcı olurlar.
 
zaten biri motor sıcaklığını iç km sayacı olduğu kısımda motor hararetini göstermek için diğeri motor sıcaklığını beyine bildirmek içindir bozuk olup motorun çalışmamasına sebep olanda bu ikincisidir
 
Hocam bu sıcakken geç çalışmanın öyle çok sebebi var ki forumda araştırma yaptım herbiri ayrı şekilde çözülmüş örneklersek:

benzin pompası veya benzin hortumları
marş motoru
benzin filtresi
enjektörler
karbon clean
motor sıcaklık sensörü
İmmobilizer
enjektör
ve daha birçok sebebi sıralanmış forumda ve bunlarda tech2 de arıza olarak görünmüyor.Usta değiştirmek mantıklı olabilir elbette ama Bizim buralarda opel ustası ve parçası bulmak bir hayli sorun.Ustam benim arabayı uykusunda sayıklıyormuş sabah eşi söylemiş:)
 
Geri
Üst