bence, zamanla hepsi yerine oturacak ama her zamnaki gibi türkiede kanun cikmasi ve uygulamaya gecmesi biraz zaman alicaktir.
ben hatrliyorum eski mercedes ( O304 muydu neydi? ) sehirler arasi otobüslerde sigara icerlerdi insanlar, icersi duman alti , amerikan filimlerineki zenci arabasi gibi dolaniyordu sehirler arasinda bi otobüs dolusu insan.
daha öncede yazdigim mejimaki gibi, almanyada tuning parcalarini kullanman mümkündür tabi onuna dikkat edilmesi gerekenler var. bunlari türkiyeye uydurmaya calisicaklar bi zaman zonra gibi geliyor.
örnegin spor tanpon, illaki ABE kagidi denilen izin kagidi yada mataryal izni gibi kagitmalri olmasi gerekir, bunun amaci aslinda su; malzemenin yapilmis oldugu mataryali belirtmek, bu izin icin ise, o tanmonu üreten firma ürettigi malzemeyi tüv e yollar, burada bu malzemenin esnemesi, dayanikliligi vs. testleri yapilir, malzeme ne cok sert nede cok yumuak olamaz, örnegin tanponu demir yada cok sert pilastikten yaptik, montesini yaptik ve terafikte ( allah korusun) bi yaya ya carptik, bu durumda yaya , orjinal yada testlerden gecerek izin almis olan tanmonun carpmasindan daha cok yara alicaktir. yada cok esnek veya ince malzemeden yaptik, bu seferde yüksek hizlarda hava direncine karsi kirilacak, ya kendimizin yada trafikteki diger arac yada yayalara zarar verebilecektir.
birde mataryal izini olan malzemeyi eger kendizniz yada biyere taktirsaniz bile, tüv görevlisi malzemenin takilisinin dogrulugunu , malzemenin stabil olarak baglandigi kontrol ederek, ruhsatiniza bunu isler. yani evet bu arac bahsi gecen malzemeyi tasina bilir der.
tabi bu osletme isini hezaman yapmak zorunda egilsiniz örnegin, beyenip aldiginiz celik jantin eger ABE kagidi var ise o kagittta yazann lastik ölcülerine uymak kaydi ile, tüv de kontrol ettirmeksizin araciniza takabilirsiniz. polis kontrolu sirasinda jant ile birlikte aldiginiz ABE kagidini göstermeniz yeterli olicaktir.
daha bircok ayrintisi var ama kaba olarak anlatimi bu sekilde, bu kurallarinda illaki türkiyede uygulacagina inaniyorum ama ne zaman? iste o can sIkIci kismi, cünkü baya bi sürecege benziyor.
ve adam gibi uygulanmasi tabi. calismayan klimayi sorun yapmak degil tüvün amaci, aracin yolda bozulmasi halinde, araci kullanana ve cevresine zarar verebilecek arizalarin önceden tesbiti icin yapilan bir uygulama, örnegin fren sistemi, araci tasiyan kisimlarin küflenmis olmasi, asiri yag sizddirmasi, sinyal yada lambalarin calsiip calismamassi, benzin deposunun sizdirmazligi, kulanilmasi mecburi olan emniyet kemerlerinin hala aractami yoksa iseyaramiyor dige sökülmüp sökülmediginin kontürolü ( koltugun arkasina kacip kacmadiginin kontürolü degil ) vs.
baya uzun oldu kusura bakmayin artik.
ben hatrliyorum eski mercedes ( O304 muydu neydi? ) sehirler arasi otobüslerde sigara icerlerdi insanlar, icersi duman alti , amerikan filimlerineki zenci arabasi gibi dolaniyordu sehirler arasinda bi otobüs dolusu insan.
daha öncede yazdigim mejimaki gibi, almanyada tuning parcalarini kullanman mümkündür tabi onuna dikkat edilmesi gerekenler var. bunlari türkiyeye uydurmaya calisicaklar bi zaman zonra gibi geliyor.
örnegin spor tanpon, illaki ABE kagidi denilen izin kagidi yada mataryal izni gibi kagitmalri olmasi gerekir, bunun amaci aslinda su; malzemenin yapilmis oldugu mataryali belirtmek, bu izin icin ise, o tanmonu üreten firma ürettigi malzemeyi tüv e yollar, burada bu malzemenin esnemesi, dayanikliligi vs. testleri yapilir, malzeme ne cok sert nede cok yumuak olamaz, örnegin tanponu demir yada cok sert pilastikten yaptik, montesini yaptik ve terafikte ( allah korusun) bi yaya ya carptik, bu durumda yaya , orjinal yada testlerden gecerek izin almis olan tanmonun carpmasindan daha cok yara alicaktir. yada cok esnek veya ince malzemeden yaptik, bu seferde yüksek hizlarda hava direncine karsi kirilacak, ya kendimizin yada trafikteki diger arac yada yayalara zarar verebilecektir.
birde mataryal izini olan malzemeyi eger kendizniz yada biyere taktirsaniz bile, tüv görevlisi malzemenin takilisinin dogrulugunu , malzemenin stabil olarak baglandigi kontrol ederek, ruhsatiniza bunu isler. yani evet bu arac bahsi gecen malzemeyi tasina bilir der.
tabi bu osletme isini hezaman yapmak zorunda egilsiniz örnegin, beyenip aldiginiz celik jantin eger ABE kagidi var ise o kagittta yazann lastik ölcülerine uymak kaydi ile, tüv de kontrol ettirmeksizin araciniza takabilirsiniz. polis kontrolu sirasinda jant ile birlikte aldiginiz ABE kagidini göstermeniz yeterli olicaktir.
daha bircok ayrintisi var ama kaba olarak anlatimi bu sekilde, bu kurallarinda illaki türkiyede uygulacagina inaniyorum ama ne zaman? iste o can sIkIci kismi, cünkü baya bi sürecege benziyor.
ve adam gibi uygulanmasi tabi. calismayan klimayi sorun yapmak degil tüvün amaci, aracin yolda bozulmasi halinde, araci kullanana ve cevresine zarar verebilecek arizalarin önceden tesbiti icin yapilan bir uygulama, örnegin fren sistemi, araci tasiyan kisimlarin küflenmis olmasi, asiri yag sizddirmasi, sinyal yada lambalarin calsiip calismamassi, benzin deposunun sizdirmazligi, kulanilmasi mecburi olan emniyet kemerlerinin hala aractami yoksa iseyaramiyor dige sökülmüp sökülmediginin kontürolü ( koltugun arkasina kacip kacmadiginin kontürolü degil ) vs.
baya uzun oldu kusura bakmayin artik.
Son düzenleme: