nnt bor power koyduracağım sonuçlar açıklanacak

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan imran
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Mühendis Arkadaşlar Varsa işin ehli
internet sitesine baksın teknik veri ve sertifikaları var bunların
acaba doğrumu

www.nnt.com.tr adresinde

mühendislik bilgim yok motoro konusunda ama bilgi verilirse güzel olur tarafsız
saygılar
 
NNT, kendisine ait olan yapım teknolojisini kullanarak ürettiği ve çapları 0,5 ila 100nm arasında değişen bu nano parçacıklar ile bu alanda yeni standartlar belirlemiştir. Çeşitli ürünlerde kullanılan Bor temelli nano parçacıklar NNT tarafından 15 yıldır başarıyla üretilmektedir.

demişler
nano-teknoloji o kadar eski mi tam bilmiyorum ama fikir olarak mantıklı
aşınmayan ve <100nm boyutunda parçacıklar birbirlerine sürterek metal temasını kesebilirler, o kısmı mantıklı
zaten yağlamadaki amaç metal parçacıkların değil aradaki yağlayıcı moleküllerin sürtümnesini sağlamak
 
Ya bu tarz konularda işin içinden çıkmak için mühendisim demek yetmiyor. Bu işlerin okullarda öğrenilmeyeceğini ve ne mühendisliği olursa olsun üniversitelerde verilen temel ve genel bilgilerin yetersizliğini gayet iyi biliyorum. Sanki yılların mühendisiymiş gibi, hemde motor üzerine uzmanlaşmışçasına millete caka satmak, güler geçerim tarzı laflar etmek forum ortamına yakışmıyor, kimseye bir faydası olmuyor. Gerçekten bilgi sahibi ise kişi, gülüp geçmek yerine fikirlerini paylaşır karşıdakileri ikna etmeye çalışır..Yoksa ben ne makina mühendisleriyle çalışıyorum, (yanlış anlaşılmasın, maksadım küçümsemek değil, uzmanlaşma ile ilgili) tek yaptıkları iş kalorifer peteği hesabı, pis su-temiz su tesisatı çizimi vb.. Ben şuyum ben buyum şeklinde mesleğin ön plana çıkarılması taraftarı değilim. Karşılıklı saygı sevgi...

Not : zz33zz nickli üyeye hitaben yazılmıştır...
siz koyun borunuzu sonuçta mobilin bp nin elf in ... aklı bir yer kadar. bu işte bir hayır olsa yağ firmaları bu katkı maddelerini piyasaya sürer kaymağını yerdi.ismi lazım değil bir otomotiv firması tam sentetik motor yağı koyarak arabalarını piyasaya sürdü ve binlerce araba yağ yakmadan silindir cidarlarında glaze oil denen macunlaşmadan dolayı. siz tutmuşsunuz bor katkı maddesi kullanmışsınız bide sürüş keyfiniz dehşet artmış.güler geçerim dahada bişey demem.
__________________
sende haklısın boru koymalıyım honlama çizgileri arasına bu madde yapışmalı orda yağ yerine bu madde bulunmalı sonra tabiki ses azalmalı ve bende akşam çok mutlu olarak uyumalıyım.denemeye gerek yok bize bunun mektebii okuttular.makina mühendisiyim az buçuk anlarım bu işlerden.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar konuyu dikkatli ve bizlere yakışır şekilde tartışalım kırıcı hallere getirmeyelim.İsteyen istediğini kullanır buna engel olacak hiçbir kuvvet bulunmamaktadır malum.

sadece şunu unutmayalım gerekli kaliteye sahip motor yağları hiçbir katkıya gerek duymaz.

Örnek olarak 1990 senesinde mobilin BMW ile yaptıgı test

BMW 3.25 otomobil mobil1 tam sentetik yağ ile 1600.000 km (4 yıl gece gündüz ) teste tabi tutulmuş ve motor mühendislerce sökülerek incenlenmiştir. Motorda hiçbir ciddi aşınma olmamıştır. ( mobilden alıntıdır )

Böyle bir motor yagına herhangi bir katkının konulmasına gerek yoktur.
 
deneyenlerin yorumlarını kısa vadede de olsa dikkate alabiliriz sanırım.bekleyelim hafta başında görelim.
 
Arkadaşlar hepinizden özür diliyorum hepiniz çok haklısınz ben biraz üslubu bozmuşum çünkü benim krangın üzerindeki donuklaşmış tabakayı görseydiniz bunun yağ olmadığını hepimiz idrak ederdik.katkı maddesinin nasıl yüzeye etki ettiğini ben gördüm.ben sonuna kadar üslup olarakta bilgi olarakta haksızım çünkü net birşey söylemek için kullanmam gerekirdi:)fakat ne yazıkki katkı kullanılmış bir arabayı almak nasip oldu satan sağolsun. zaten rektifiye ustasıda bu arabada katkı kullanılmış kranga baksana dedi. ne olur siz kullanın sonuçlarınız inanınki daha bilgilendirici olacak.
 
birde affınıza sığınarak bende sizden bilgi sahibi olmak için şunu sormak istiyorum.sonuçta bu katkıların onarıcıların adı herneyse bir film tabakası oluşturması gerekiyor.normal kullandığımız yağdan daha iyi bir film tutma özellğine sahip olması için daha kuvvetli bir yapışma.diyelimki memnun kalmadım öyle bir seçenek yok gibide arkadaşların yorumlarına baktığımda, en azından benim kullandığım krangın anayatak ve kol yatak harici diğer yüzeyleri polisaj değil yağ kanallarıda dahil.nihayetinde silindir cidarlarıda polisaj değil honlama çizgileri var birde kartel.oldu ya memnun kalmadım ve yanlış bir karar verdim böylesine güzel bir film oluşturucu tabaka kaç yağ değiştirmem sonrası aracımdan tamamen kaybolacak.yardımcı olursanız sevinirim.teşekkürlerimle.
 
Arkadaşlar hepinizden özür diliyorum hepiniz çok haklısınz ben biraz üslubu bozmuşum çünkü benim krangın üzerindeki donuklaşmış tabakayı görseydiniz bunun yağ olmadığını hepimiz idrak ederdik.katkı maddesinin nasıl yüzeye etki ettiğini ben gördüm.ben sonuna kadar üslup olarakta bilgi olarakta haksızım çünkü net birşey söylemek için kullanmam gerekirdi:)fakat ne yazıkki katkı kullanılmış bir arabayı almak nasip oldu satan sağolsun. zaten rektifiye ustasıda bu arabada katkı kullanılmış kranga baksana dedi. ne olur siz kullanın sonuçlarınız inanınki daha bilgilendirici olacak.

Geçmiş olsun öncelikle, kendi adıma biraz fazla yüklendim kusura bakma. Keşke bu derdini baştan anlatsaydın, daha açıklayıcı olurdu. Ama şimdi sanada hak verdim, seninki gibi bir olay yaşadım zamanında. Umarım katkı maddeleri kullanmak isteyen arkadaşlar için ibret olur :)
 
değerli arkadaşlar, herkese merhaba. bugün (19.hazira2008) Km'de ne kadar yaktığını tespit edebilmem için depoyu fulledim. yarın ve hafta sonu arabayı uzun mesafeler kullanacağım. ntt bor power in kullanma talimatında, film tabakası oluşabilmesi için 6 - 7 saat kullanın yazıyordu. konunun başında da belirttiğim gibi ntt bor power dan sonra ne kadar yaktığını ve de ses de ne gibi değişiklik olduğunu hafta sonu arabayı iyice kullandıktan sonra yazacağım. kullanma talimatının ve kutunun bir yüzünün fotoğraflarını ekleyeceğim. (İnşallah başarabilirim) sizleri de çok meraklandırmak istemiyorum, ama sağlıklı değerlendirme için kullanma klavuzundaki gibi hareket edeyim. şimdilik bir yorumda bulunmayayım. herkesin aklına takılmıştır, koooskoca bp, castrol, shell, ar-ge sine milyolarca dolar harcayan firmalar bunu bulamadı da bizimkiler mi bulacak diye? Pozitif düşünmem gerekiyorsa şöyle bir cevap geliyor aklıma. Büyük firmalarda herhangi bir konuda ar-ge çalışması yapabilmek için ve de ödenek alabilmek için pekçok kişiyi ikna etmeniz ve de başlangıç için dahi somut şeyler göstermeniz gerekiyor. Şirket ne kadar büyükse bürokrasi de o kadar büyüyor. 1-2 sene sonuca ulaşılamayınca o araştırmayı rafa kaldırırlar, kaynak israfı olmasın diye. nnt bor power ın olayında ise, bu işi sonuca götürmek için, ekonomik düşünceden ziyade kişisel inat, hırs ve başarma duygusu ön planda olduğu için düşüncelerim %100 olumsuz değil. neyse lafı fazla uzatmayayım. 2 gün daha süre rica ediyorum. saygılar.
 

Ekli dosyalar

  • bor-klavuz.webp
    bor-klavuz.webp
    110.7 KB · Görüntüleme: 130
  • bor-kutu.webp
    bor-kutu.webp
    89.1 KB · Görüntüleme: 93
en azından şimdilik ilk izlenimlerinizden bahsetseydiniz:)
 
Geri
Üst