önden cekismi yoksa arkadan itisli arabami?

konu hortlamış :D

ama hala önden çekişli aracın virajlarda önden kaymasından şikayetçiyim. virajlara hızlı giremiyosunuz.

arkadan itişli derim başka bişi demem :D
 
tabikii kullanıma göre değişir.ben aracımı satmış olsam bmw 5.20 94 95 kasa alırım:D
150 hp ve arkadan itişli daha ne denılebılırkı:D hafif dreksiyonu kırıp gaza biraz dokun ve yannla:D
 
x6 :) :) :) :)
 
hızlı arabalar hep arkadan çekişli.demek ki var bi kerameti.
 
Bu birazda ihtiyaca göre düşünülecek bişey..
Mesela bizim buralar kış memleket...kışları uzun geçer...arkadan çekişli araç.buralarda kış şartlarında yerinden oynatamıyosun...önden çekiş tercih sebebim..
 
arkadan itiş tabiki.. gazı kökleyince o arkanın savurması.. 3.20i diyorum bende :)
 
Karlı havada arkadan itiş, adamı yolda bırakır. Benim araba Laguna 1.6. Birgün işe giderken, ışıklarda bir Mercedes E200 ile yanyanayız. Yeşil yandı önümüzde rampanın alası var. Aynı hızla aynı tempoda kalktık ben 2.vitesle bir girmişim, kaptırdım çıktım. Mercedes'ci kaldı rampada.

Eğer karda binilmeyecekse bende arkadan itiş diyorum.
 
Konuyu biraz hortlatmış gibi olacağım ama birkaç kelamda ben eklemek istedim.

Arkadan itiş önden çekişe göre avantajlıdır.Tabiki iki sisteminde kendine özgü avantaj/dezavantajları olsada arkadan itiş, önden çekişden daha iyidir.

1-Önden çekişli araç kalkışlarda herzaman dezavantajlıdır zira ilk kalkışta arka lastiklerin baskı oranı artar, bu da tutunmaya pozitif etki eder.
2-Arkadan itişli araç daha konforludur zira önden çekişli araçta hem direksiyon sistemi hemde çekiş üniteleri yoğun bir şekilde çalışır ayrıca önden asılan tekerlekler yol titreşimini daha fazla hissettirir.
3-Arkadan itişli araçların kontrolü daha kolaydır.Önden çekişli bir araçta viraj içerisinde yaptığınız oynamalar ön tekerleklerden dışa doğru savrulmaya sebep olur.Önden kayan aracı kontrol etmek çok zordur, hele ki yüksek hızlarda ve kaygan zeminde gaz hareketleri, aracı izinden saptırır.Arkadan itişli araçlar klasik olarak bu gaz hareketlerinde arka tarafı bırakır.Bu arkadan kaymanın kontrolü kontralar ve hafif gaz hareketleriyle sağlanabilir.Özellikle aracın burnunun virajın içine dönük olması hayati önem taşır.Önden çekişli araçlarda, aracın burnu virajın dışına gitmek ister ve direksiyon hareketleri(kontralar) geçersiz kalır.
4-Arkadan itişli modern araçlarda direksiyon tepkileri daha nettir zira önden çekişli araçlar gibi direksiyonu yoracak çekiş elemanları yoktur.

Tabiki bunların yanında arkadan itişli araçların dezavantajlarıda vardır.
Bilinçsiz kullanıcılar için arkadan itişli araba savrularak kaza yapmaya sebep olur.Arkadan itişli araçlarda iz genişliği ve ön-arka tekerlekler arası mesafeler hayati önem taşır.mesela doğan, şahin gibi araçlar savrulmaya başladığında bir mercedes gibi kolay kontrol edilemezler.Bu aracın ön-arka teker mesafesinin uygun olmayışı ve araç kaymaya başladığında, iyi üretilmiş bir araca oranla daha hızlıca açı kaybı demektir.Bu durumda şoförün bir mercedese göre en az 1,5 kat daha iyi reflektif hareketler sunması gerekir.
-Şaft vardır ve bu şaft oluğunda döner.şaft oluğunun boşluğu araç içerisinde rahatsızlık verebilir.
-Tamiri ve bakımı önden çekişli araçlara göre daha zordur
-Kışın uygun lastik seçimi yapılmazsa çoğu arkadan itişli araç yerinden kıpırdamaz :)

Bu ve bunun gibi örnekler arttırılabilir aklıma gelenler bu kadar.
 
Geri
Üst