Opel Astra H 1.3 CDTİ. Easytronik vites sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan İlkerhg
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Valla hocam sağolasın. bayağı uzun süredir led var yan çamurluk sinyallerinden tutta iç aydınlatmaya kadar hiç arıza kodu vs. Vermeyince bende hiç çıkarmadım. Eve dönünce hepsini halojene çevireceğim.
Bir dene dedigimi direnç filan taktirdiysan onuda çıkartırsin
 
Arkadaşlar tekrar merhaba, benim araçtaki sorunla ilgili farklı gelişmeler oldu. Allaha şükür istanbula geldim ama araç yolda iki kez sorun yarattı. Şöyle bir şey oldu. Aracı parktan çıkardım. A1 de giderken birde gaz yemedi. Daha sonra vitesi boşa düşürüp tekrar a1 e aldı. Ardından kontak kapatıp tekrar açtım düzeldi. Akabinde yolda giderken araç 1 ve 2 viteste sorun yaratmadı ama 3 e geçmedi sanki devir alamıyor gibi sürekli 3 e geçmek istedi ama devir yükselmedi araç 2 ye düştü. Akabinde biraz yüklenince 3 ten 4 e geçti. Ama 4 ten 5 e geçmedi yine devir yükselmedi aracı belirlir bir süre 4 viteste sürdüm 4 te sorun olmadı. Akabinde bir benzinliğe girip aküyü söküp 10 dakika bekledim. Araç kendine geldi biraz ilerleyip kısa süre park ettim çalıştırdığımda araç yine sapıttı. Kontak kapatıp araç durduğunda sapıttığını fark ettim. Bunun üzerine Yaklaşık 750 km araçı hiç stop etmeden İstanbula geldim. İstanbula gelip dur kalk trafiğine girdim araçta hiç sorun kalmadı aracı stop ettim çalıştırdım arızadan eser kalmamıştı. İlginç olan bir arıza kodu da vermiyor. Ekranda F hatası falanda çıkmadı.Biraz araştırdım easytronik basınç tüpü yada pozisyon sensöründen kaynaklı olabilir diyorlar. Daha önce de söylediğim üzere araçta baskı balata volant akü hidrolik sıvılar yeni. Başına benzer bir durum gelen var mıdır ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmetcan34
Arkadaşlar tekrar merhaba, benim araçtaki sorunla ilgili farklı gelişmeler oldu. Allaha şükür istanbula geldim ama araç yolda iki kez sorun yarattı. Şöyle bir şey oldu. Aracı parktan çıkardım. A1 de giderken birde gaz yemedi. Daha sonra vitesi boşa düşürüp tekrar a1 e aldı. Ardından kontak kapatıp tekrar açtım düzeldi. Akabinde yolda giderken araç 1 ve 2 viteste sorun yaratmadı ama 3 e geçmedi sanki devir alamıyor gibi sürekli 3 e geçmek istedi ama devir yükselmedi araç 2 ye düştü. Akabinde biraz yüklenince 3 ten 4 e geçti. Ama 4 ten 5 e geçmedi yine devir yükselmedi aracı belirlir bir süre 4 viteste sürdüm 4 te sorun olmadı. Akabinde bir benzinliğe girip aküyü söküp 10 dakika bekledim. Araç kendine geldi biraz ilerleyip kısa süre park ettim çalıştırdığımda araç yine sapıttı. Kontak kapatıp araç durduğunda sapıttığını fark ettim. Bunun üzerine Yaklaşık 750 km araçı hiç stop etmeden İstanbula geldim. İstanbula gelip dur kalk trafiğine girdim araçta hiç sorun kalmadı aracı stop ettim çalıştırdım arızadan eser kalmamıştı. İlginç olan bir arıza kodu da vermiyor. Ekranda F hatası falanda çıkmadı.Biraz araştırdım easytronik basınç tüpü yada pozisyon sensöründen kaynaklı olabilir diyorlar. Daha önce de söylediğim üzere araçta baskı balata volant akü hidrolik sıvılar yeni. Başına benzer bir durum gelen var mıdır ?
Üstatım aynı arızalar 🤷 senin bu arıza bana değişmedik yer bırakmadı . Aynı aynı aynı arıza çok gıcık eden bi arıza canı istediğinde gelir arızalanır. Sonra sanki normalmiş gibi davranır . Ama her an her yerde kalabilirsin. Çözümünü bende bulamadım . Kökten çözdüm sorunu. Manuele geçtim.👌
 
  • Beğen
Tepkiler: İlkerhg
Üstatım aynı arızalar 🤷 senin bu arıza bana değişmedik yer bırakmadı . Aynı aynı aynı arıza çok gıcık eden bi arıza canı istediğinde gelir arızalanır. Sonra sanki normalmiş gibi davranır . Ama her an her yerde kalabilirsin. Çözümünü bende bulamadım . Kökten çözdüm sorunu. Manuele geçtim.👌
valla hocam illallah ettirdi beni bu araba. :) sürekli bakımları yapılan öyle sanayiye bırakılıp gidilende bir araba değil ne lazımsa hep iyisi alınıp takılıyor. Benim arızada ilginç olan bir şey var. Bu arıza aracı ilk çalıştırdıktan 3-4 dakika sonra meydana geliyor. Saçmalıyor bayağı sonra birden araç ısındıktan sonra düzeliyor. Bugün arıza kodlarına baktım. sırasıyla ECN 111508--ECN 17008--ECN113001--ECN124408--ECN140304 hata kodlarını vermiş. Daha önce termostat arızası vardı termostat değişti ama arıza kodu silinmemişti. Birde Egr fişi vs. çekikti sanırım onlarda geldi arız kodu olarak. Bu arada ben aracı izmirde rot balansa sokmuştum orada aracı balans yapılırken acaba dedim vites boşa alınmadan a1 de mi tekerlekler hareket ettirildi. Çünkü rot balans yaptırana kadar araçta böyle bir arıza yoktu. arada park ederken seri vites geçişlerinde bir apttalşıyordu ama böyle bir olaya dönüşmüyordu.İşten güçten zamanda bulamadım aküyü vs. söküp hidrolik değişimi vs. yapacağım bakalım.
 
hocam anladığım kadarıytla baskı balata yenı değişmiş peki baskı balatadan sonra bilgisayarla kalibrasyon yaptırdınızmı? yapılmadıysa ondan dolayı yapmıs olabılır.
 
valla hocam illallah ettirdi beni bu araba. :) sürekli bakımları yapılan öyle sanayiye bırakılıp gidilende bir araba değil ne lazımsa hep iyisi alınıp takılıyor. Benim arızada ilginç olan bir şey var. Bu arıza aracı ilk çalıştırdıktan 3-4 dakika sonra meydana geliyor. Saçmalıyor bayağı sonra birden araç ısındıktan sonra düzeliyor. Bugün arıza kodlarına baktım. sırasıyla ECN 111508--ECN 17008--ECN113001--ECN124408--ECN140304 hata kodlarını vermiş. Daha önce termostat arızası vardı termostat değişti ama arıza kodu silinmemişti. Birde Egr fişi vs. çekikti sanırım onlarda geldi arız kodu olarak. Bu arada ben aracı izmirde rot balansa sokmuştum orada aracı balans yapılırken acaba dedim vites boşa alınmadan a1 de mi tekerlekler hareket ettirildi. Çünkü rot balans yaptırana kadar araçta böyle bir arıza yoktu. arada park ederken seri vites geçişlerinde bir apttalşıyordu ama böyle bir olaya dönüşmüyordu.İşten güçten zamanda bulamadım aküyü vs. söküp hidrolik değişimi vs. yapacağım bakalım.

P1115 motor suyu sıcaklık sensörü arızası
P1700 Service Vehicle Soon Request from Transmission Control Modüle MTA (Easytronic) (M20-6MTA/M32-6MTA) B-025 İkinci hata
P1130 Yakıt hattı basıncı çok yüksek hatası
P1244 alternatör yük girişi düşük hatası
P1403 02 sensör ısıtıcı devre arızası eğer yanlış çevirmediysem

Kalibrasyon yaptırın yine ama voltajla alakalı bir sorun olabilir. Şarj dinamosu yada regülatörde sorun olabiir.
 
  • Beğen
Tepkiler: İlkerhg
P1115 motor suyu sıcaklık sensörü arızası
P1700 Service Vehicle Soon Request from Transmission Control Modüle MTA (Easytronic) (M20-6MTA/M32-6MTA) B-025 İkinci hata
P1130 Yakıt hattı basıncı çok yüksek hatası
P1244 alternatör yük girişi düşük hatası
P1403 02 sensör ısıtıcı devre arızası eğer yanlış çevirmediysem

Kalibrasyon yaptırın yine ama voltajla alakalı bir sorun olabilir. Şarj dinamosu yada regülatörde sorun olabiir.
Hocam çok sağol. Bende bir kaçına baktım bulamamıştım. :) Araçta elektrikle ilgili bir sorun var. Çoktandır farkındayım bir ara bu arızayı yaşamdan çok önce Araç yolda giderken birden gösterge anlık gidip geldi. İyi bir elektrikçi de yok. Ustamla konuştum. Oda easytronik vites seçici sensör var onlardan biri arıza yapmıştır diyor ama araç bu arızayı ilk 4-5 dakika içinde yapıyor sonra düzeliyor. Hatta aküyü çıkarıp bekleyince de düzeliyor. Bilemedim yani sensör bozuk olsa hiç düzelmez diye biliyorum. Ay başında götürüp göstereceğim. Umarım küçük bir miktarla kurtulurum.
 
hocam anladığım kadarıytla baskı balata yenı değişmiş peki baskı balatadan sonra bilgisayarla kalibrasyon yaptırdınızmı? yapılmadıysa ondan dolayı yapmıs olabılır.
Merhaba hocam , baskı balata sonrası iki kez yaptırdım. Zaten yeni çıkan bir arıza. Daha önceleri yoktu.bakalım artık usta bakıp ne diyecek.
 
Hocam çok sağol. Bende bir kaçına baktım bulamamıştım. :) Araçta elektrikle ilgili bir sorun var. Çoktandır farkındayım bir ara bu arızayı yaşamdan çok önce Araç yolda giderken birden gösterge anlık gidip geldi. İyi bir elektrikçi de yok. Ustamla konuştum. Oda easytronik vites seçici sensör var onlardan biri arıza yapmıştır diyor ama araç bu arızayı ilk 4-5 dakika içinde yapıyor sonra düzeliyor. Hatta aküyü çıkarıp bekleyince de düzeliyor. Bilemedim yani sensör bozuk olsa hiç düzelmez diye biliyorum. Ay başında götürüp göstereceğim. Umarım küçük bir miktarla kurtulurum.
Aslında easytronik beynine bakmak gerek onda arıza düşmüş mü diye sensör arızalı olsa kesin düşer çünkü şarj dinamosu sökülse elektrikçiler regülatörün ölçümünü yaparlar aslında bozuksa kasnakta değişir. Hatta olurda parçalarlarsa dinamoyu rotor milinin bilyalarınıda skf yada fag rulmanla yeniletin ileride ses yapınca iki sefer masraf olmaz
 
  • Beğen
Tepkiler: İlkerhg
Aslında easytronik beynine bakmak gerek onda arıza düşmüş mü diye sensör arızalı olsa kesin düşer çünkü şarj dinamosu sökülse elektrikçiler regülatörün ölçümünü yaparlar aslında bozuksa kasnakta değişir. Hatta olurda parçalarlarsa dinamoyu rotor milinin bilyalarınıda skf yada fag rulmanla yeniletin ileride ses yapınca iki sefer masraf olmaz
Sağol hocam alternatör sökülürse aklımda olsun söyledikleriniz şuan ses yok ama sökülmüşken şansa bırakmayım. Ben pedalla baktığımda arızlar bunlardı ustam da direk opelin arıza okuma cihazı var sanırım ondan daha detaylı görürüz.bakalım artık en ucuz şekilde yırtabilirsek ne ala.. araca bayağı da masraf yaptım Satmakta istemiyorum ama sürekli bir şey çıkıyor hanımda söylenmeye başladı bakalım hayırlısı artık :)
 
Geri
Üst