Opel Astra H 1.3 CDTİ. Easytronik vites sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan İlkerhg
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Sağol hocam alternatör sökülürse aklımda olsun söyledikleriniz şuan ses yok ama sökülmüşken şansa bırakmayım. Ben pedalla baktığımda arızlar bunlardı ustam da direk opelin arıza okuma cihazı var sanırım ondan daha detaylı görürüz.bakalım artık en ucuz şekilde yırtabilirsek ne ala.. araca bayağı da masraf yaptım Satmakta istemiyorum ama sürekli bir şey çıkıyor hanımda söylenmeye başladı bakalım hayırlısı artık :)
Hanım söylenmesi, masraf ve binmek istemek, daha da masraf çıkması benim yaşadığım sorunların birebir aynısı.
Hatta şöyle ki değiştirsem de aracın alacağım aracın ne sıkıntıları var acaba düşüncesi de oluyor ve vazgeçemiyoruz bindiğimiz arabadan dimi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: İlkerhg
Bunu değiştirdin hiç?
 

Ekli dosyalar

  • 8CC89CD9-B0C3-432A-955A-1241117B2BFF.webp
    8CC89CD9-B0C3-432A-955A-1241117B2BFF.webp
    26.3 KB · Görüntüleme: 7
  • Beğen
Tepkiler: İlkerhg
Hanım söylenmesi, masraf ve binmek istemek, daha da masraf çıkması benim yaşadığım sorunların birebir aynısı.
Hatta şöyle ki değiştirsem de aracın alacağım aracın ne sıkıntıları var acaba düşüncesi de oluyor ve vazgeçemiyoruz bindiğimiz arabadan dimi :)
valla sorma hocam :) araca gecen yıl 4 tane gm amortisör aldım. ön takım nerdeyse komple değişti. aldığımda baskı balata volant , 1.3 lerde kronik şanzıman dişli bozması vardı şanzıman açıldı dişli rulmanlar değişti.akü, termostat, hortum, karter koruma , tüm sıvıları orijinal olarak değişti genleşme kabı , direk fitilleri daha aklıma gelmeyen bir sürü şey yapıldı. şimdi satsam alacak kişiye ciddi anlamda iylik yapmış olurum :) piyasa belli cliolar şuan 200.0000 TL olmuş, alabileceğim araba yok. ama şu da muhakkak bir gerçek ki, artık belirli bir yaştan sonra metal yorgunluğu çok net ortaya çıkıyor. kısa yorgan gibi sürekli bir tarafı açık kalıyor. eskiden babalarımızın kullandığı araçlar evladiyelikti nerdeyse.artık sınırlandırılmış kullanım süresi var.
 
Bunu değiştirdin hiç?
Hocam bu tam senin olduğun bölgelik bir şey :) rusyadaki opel sevdalı kardeşlerimiz :) bunu komple metale çevirip kelepçeli versiyonlarını icat etmişler bayağı araştırdım ama @Kaan arkadaşında dediği gibi Türkiyede bunları bulmak fantazi oluyor, yada çok maliyetli :) bu parçayı ebayda aliexpreste falan gördüm :) ama almaya kalsak vergisi osu busu bir dünya para. ama ilginç olan aracın dün hidroliğini değiştirdim. siyahlaşmış bayağı. yeni hidrolik koydum. ilk çalıştırmadan sonra 4-5 dakika sonra olan arıza olmadı biraz zorladım seri park ettim ama arıza vermedi. hatta vites geçişleri daha önceki hidrolik değişiminden daha da iyi bir hal aldı. konfor bayağı artı ki benim aracın maksimum 1.000 KM de debriyaj hidroliği değişiyor. araçta sanırım ciddi bir elektrik sorunu var gibi rolantide araç çalışırken 4 leri yaktığımda sanki motor al verli çalışıyor. Önümüzdeki ay götüreceğm bana şanzımandan ziyade elektriksel bir sorun gibi görünüyor bakalım allah kerim :)
 
Hocam bu tam senin olduğun bölgelik bir şey :) rusyadaki opel sevdalı kardeşlerimiz :) bunu komple metale çevirip kelepçeli versiyonlarını icat etmişler bayağı araştırdım ama @Kaan arkadaşında dediği gibi Türkiyede bunları bulmak fantazi oluyor, yada çok maliyetli :) bu parçayı ebayda aliexpreste falan gördüm :) ama almaya kalsak vergisi osu busu bir dünya para. ama ilginç olan aracın dün hidroliğini değiştirdim. siyahlaşmış bayağı. yeni hidrolik koydum. ilk çalıştırmadan sonra 4-5 dakika sonra olan arıza olmadı biraz zorladım seri park ettim ama arıza vermedi. hatta vites geçişleri daha önceki hidrolik değişiminden daha da iyi bir hal aldı. konfor bayağı artı ki benim aracın maksimum 1.000 KM de debriyaj hidroliği değişiyor. araçta sanırım ciddi bir elektrik sorunu var gibi rolantide araç çalışırken 4 leri yaktığımda sanki motor al verli çalışıyor. Önümüzdeki ay götüreceğm bana şanzımandan ziyade elektriksel bir sorun gibi görünüyor bakalım allah kerim :)
Orta ekrandan akü voltajina baksana bir bir led ler varsa iptal edicen hepsini yoksa içinden geçer aracının
 
Orta ekrandan akü voltajina baksana bir bir led ler varsa iptal edicen hepsini yoksa içinden geçer aracının
orta ekrandan gizli menüye girip baktığımda akü voltajı 14 amper görünüyordu çok önceleri bakmıştım aslında, şuan güncel değil. alternatör sağlıklı gibi ama tespitlerimden yola çıkarsak ta araca yetmiyor beslemiyormuş gibi bir durum var. bu akşam tekrar bakacağım. sadece arka taraftaki tavan lambasında ledler kaldı hocam diğerlerini söktüm. onlara da t5 alacağım bugün onları da değiştireceğim.Birde şöyle bir şey var benim arka sol kapının kapı bağlantı ucundaki soketi değiştirdik. üst model bir araçın soketini almıştım onlarda bir pim eksikmiş bende eski sokettki pimi çıkarıp yeni soketin aynı karşıladığı yere takıp monte ettim. şuan sol kapı açıldığında araç ekranında kapı açık amblemi çıkmıyor. ama merkezi kilit cam açma kapama vs. sorun yok . bilmiyorum bunun bir etkisi olur mu bundan sapıtır mı ? birde kimi bir kaç forumda fazla yüksek amper akü takılıdğında da zarar verebileceği söylenmiş. benim akü 74 amper varta. ama öncesinde de 72 amper vardı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmetcan34
Üstat benimde 74 amper onda sorun olmaz ama kaanın dediği gibi led varsa sök. Aliexpresten de bu parçayı sakın alma 15 gün sonra yine bozuluyor . Sadece luk marka olarak satılıyor orjinal alıcaksan onu al. Bunun içi bozulduğunda devriyaj kavramsını yapmıyor. Vites geçişlerinde aptallaşıyor. Bunun bozulması için en başlı sebeplerinden biriside örnek ışıkta beklediğimizde arabayı boşa almayarak kasıntıda kalmasıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: İlkerhg
valla sorma hocam :) araca gecen yıl 4 tane gm amortisör aldım. ön takım nerdeyse komple değişti. aldığımda baskı balata volant , 1.3 lerde kronik şanzıman dişli bozması vardı şanzıman açıldı dişli rulmanlar değişti.akü, termostat, hortum, karter koruma , tüm sıvıları orijinal olarak değişti genleşme kabı , direk fitilleri daha aklıma gelmeyen bir sürü şey yapıldı. şimdi satsam alacak kişiye ciddi anlamda iylik yapmış olurum :) piyasa belli cliolar şuan 200.0000 TL olmuş, alabileceğim araba yok. ama şu da muhakkak bir gerçek ki, artık belirli bir yaştan sonra metal yorgunluğu çok net ortaya çıkıyor. kısa yorgan gibi sürekli bir tarafı açık kalıyor. eskiden babalarımızın kullandığı araçlar evladiyelikti nerdeyse.artık sınırlandırılmış kullanım süresi var.
kesinlikle öyle ilker hocam. Allah kolaylık versin, sabır versin hepimize. Üzücü sorunlar ve sonuçlarda yaşamış olsak nihayetinde kul yapısı. Güzel günlerde kullanın inşallah
 
  • Beğen
Tepkiler: İlkerhg
orta ekrandan gizli menüye girip baktığımda akü voltajı 14 amper görünüyordu çok önceleri bakmıştım aslında, şuan güncel değil. alternatör sağlıklı gibi ama tespitlerimden yola çıkarsak ta araca yetmiyor beslemiyormuş gibi bir durum var. bu akşam tekrar bakacağım. sadece arka taraftaki tavan lambasında ledler kaldı hocam diğerlerini söktüm. onlara da t5 alacağım bugün onları da değiştireceğim.Birde şöyle bir şey var benim arka sol kapının kapı bağlantı ucundaki soketi değiştirdik. üst model bir araçın soketini almıştım onlarda bir pim eksikmiş bende eski sokettki pimi çıkarıp yeni soketin aynı karşıladığı yere takıp monte ettim. şuan sol kapı açıldığında araç ekranında kapı açık amblemi çıkmıyor. ama merkezi kilit cam açma kapama vs. sorun yok . bilmiyorum bunun bir etkisi olur mu bundan sapıtır mı ? birde kimi bir kaç forumda fazla yüksek amper akü takılıdğında da zarar verebileceği söylenmiş. benim akü 74 amper varta. ama öncesinde de 72 amper vardı.
Yüksek amper zarar vermez zaten opelin kendi alternatörleri 150 200 amper basıyor saatlik sadece arka stoplar anlık hepsi yanarsa 25 30 ampere yakın çekiyor hesap yapmıştım bir kere voltaj zarar verir ama amper vermez yanlız amper vermez derken 70 amperlik arabaya 50 takarsan o zaman verir amperce düşük vermek sorun çıkarır yüksek sorun değil voltaj da ise hem yüksek hem düşük zararlıdır farlara led takarken direnç te takıyorlar varmı senin araçta direnç gibi bir olay
 
Geri
Üst