Opel Astra H 1.3 CDTİ. Easytronik vites sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan İlkerhg
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Yüksek amper zarar vermez zaten opelin kendi alternatörleri 150 200 amper basıyor saatlik sadece arka stoplar anlık hepsi yanarsa 25 30 ampere yakın çekiyor hesap yapmıştım bir kere voltaj zarar verir ama amper vermez yanlız amper vermez derken 70 amperlik arabaya 50 takarsan o zaman verir amperce düşük vermek sorun çıkarır yüksek sorun değil voltaj da ise hem yüksek hem düşük zararlıdır farlara led takarken direnç te takıyorlar varmı senin araçta direnç gibi bir olay
anladım hocam. bende direnç yok ledler kendiliğinden canbuslu hiç bir arıza vs. yakmıyordu taktığımdan beri. bugün arka tavanı da söküp deneyeceğim.
 
Hocam ne yaptınız var mı gelişme arıza ile ilgili ? Çözebildiniz mi ?
 
Hocam ne yaptınız var mı gelişme arıza ile ilgili ? Çözebildiniz mi ?
Hocam ustaya gittim. Eastronik versiyonu yükseltti, kalibrasyon yaptı. Bir 500 km sorunsuz kullandım. Ama dün yine yaptı. 2 vitesten sonra sapıttı. 3 gecip, sanki devir alamıyor gibi 2 ye düşüyor. Boşa atıyor. Zorladıkça, devam edip 3 e geçiyor ama sorun nüks ediyor. Dün bu arada bayağı sert vites değiştirdi.geri vitese geçmedi. Bu hafta robot yağı sipariş ettim( petronas tutella cs speed) gelince basınç tüpünü ve yağı değiştireceğim. Sonuçu buradan paylaşırım. Bu arada her türlü sorununu çözüp bu kadar masraf yapmama rağmen istemeye istemeye de olda satacağım. İllalallah ettim. Eşimde 1.5 dci edc clio var. Yemin ederim arabayı kullanıyorum dert tasa kalmıyor. Yağ gibi akıyor araba. Edc şanzımanla 1.5 dci motor uyumu süper. Bizim 1.3 cdti motorla eastronik vites arasında uyum yok. Şanzıman kafasına göre , motor kafasını göre 😂bilmiyorum belki benim arabada bir sorun var ama bu araba bu vites kombinasyonu ile nasıl bu kadar satmış şaşırıyorum bazen 😀 bu arada 1.3 cdti motorun düz vitesini kullandım. Eastronik viteste 1. Viteste araç çok yığılıyor sürekli kompresyona biniyor ama düz viteste böyle bir sorun yok. Hatta kayınpederin liena var düz vites 1.3 multijet onda da böyle bir sorun yok araç yağ gibi akıyor. 290.000 km de. Velhasılı kelam, basınç tüpü ve robot yağını değiştirip durumu buraya yazarım.
 
Hocam ustaya gittim. Eastronik versiyonu yükseltti, kalibrasyon yaptı. Bir 500 km sorunsuz kullandım. Ama dün yine yaptı. 2 vitesten sonra sapıttı. 3 gecip, sanki devir alamıyor gibi 2 ye düşüyor. Boşa atıyor. Zorladıkça, devam edip 3 e geçiyor ama sorun nüks ediyor. Dün bu arada bayağı sert vites değiştirdi.geri vitese geçmedi. Bu hafta robot yağı sipariş ettim( petronas tutella cs speed) gelince basınç tüpünü ve yağı değiştireceğim. Sonuçu buradan paylaşırım. Bu arada her türlü sorununu çözüp bu kadar masraf yapmama rağmen istemeye istemeye de olda satacağım. İllalallah ettim. Eşimde 1.5 dci edc clio var. Yemin ederim arabayı kullanıyorum dert tasa kalmıyor. Yağ gibi akıyor araba. Edc şanzımanla 1.5 dci motor uyumu süper. Bizim 1.3 cdti motorla eastronik vites arasında uyum yok. Şanzıman kafasına göre , motor kafasını göre 😂bilmiyorum belki benim arabada bir sorun var ama bu araba bu vites kombinasyonu ile nasıl bu kadar satmış şaşırıyorum bazen 😀 bu arada 1.3 cdti motorun düz vitesini kullandım. Eastronik viteste 1. Viteste araç çok yığılıyor sürekli kompresyona biniyor ama düz viteste böyle bir sorun yok. Hatta kayınpederin liena var düz vites 1.3 multijet onda da böyle bir sorun yok araç yağ gibi akıyor. 290.000 km de. Velhasılı kelam, basınç tüpü ve robot yağını değiştirip durumu buraya yazarım.
En iyisi manuele çevirin 😂 sorun kalmasın robot yağı baskı balata yenilen şanzıman yağını yenileyin adaptasyonu serviste yaptırın sorun kalmaz servis ama
 
En iyisi manuele çevirin 😂 sorun kalmasın robot yağı baskı balata yenilen şanzıman yağını yenileyin adaptasyonu serviste yaptırın sorun kalmaz servis ama
Yok hocam ya :) ona uğraşacak zamanın yok valla sanayiye karşı antipatim var, hastane gibi oraya girince ömrümden ömür gidiyor 😂 herşeyini yaptırıp satacagım. Kimsenin ahını almak istemiyorum. Arabada baskı balata, süspansiyon ön takım , şanzıman lastik akü tüm sıvılar yeni. Bayağı masraf yaptım ama tek kavrama şanzıman artık keyif vermiyor. Bakalım artık ilk tercihim düz ama hanım pek sıcak bakmıyor :) kısmet.
 
İlker Bey merhaba,

basınç tüpü ve robot yağını değiştirdiğinizde sorun çözüldümü,

İyi günler dilerim,
 
İlker Bey merhaba,

basınç tüpü ve robot yağını değiştirdiğinizde sorun çözüldümü,

İyi günler dilerim,
Merhaba Kerem Bey, evet sorun çözüldü. Çok şükür. 5 bin km'dir kullanıyorum hiç bir sorun yok .Sorun basınç tüpü patladığı için , robot yeterli basıncı sağlayamayıp vitese geçmiyormuş. Beyinde zararı önlemek için vitesi boşa atıyor. Türk kaynaklarında bu konuya ilişkin nerdeyse hiç bir şey yok. Sitede basınç tüpüne ilişkin açtığım konu var. orada tüm detayları mevcut. okumanızı tavsiye ederim.
 
Geçmiş olsun.
 
Merhaba Kerem Bey, evet sorun çözüldü. Çok şükür. 5 bin km'dir kullanıyorum hiç bir sorun yok .Sorun basınç tüpü patladığı için , robot yeterli basıncı sağlayamayıp vitese geçmiyormuş. Beyinde zararı önlemek için vitesi boşa atıyor. Türk kaynaklarında bu konuya ilişkin nerdeyse hiç bir şey yok. Sitede basınç tüpüne ilişkin açtığım konu var. orada tüm detayları mevcut. okumanızı tavsiye ederim.
Tabi hemen okuyacağım, çok geçmiş olsun, bende 2012 astra h kasa 1.3 cdt dizel otomatik araçım var. Ara ara vites A2 den A3 e geciyor, gaz yemiyor ve tekrar A2 ye düşüyor, A2 de gaz yiyor devir artıyor A3 e geciyor, hadi tekrar gaz yemeyip A2 ye düşüyor, arac ısındığında ise hiçbir sorun kalmıyor, şaşırdım kaldım.
 
Geri
Üst