Opel Astra H külbütör kapağı arızası

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Kaan.
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Kaan.

Teknik Destek
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,513
Tepkime puanı
2,417
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Araba aşırı duman atıyordu arka bembeyaz oluyor fren yapınca ışıklara yaklaşınca stop ediyor vites değiştirmek için debraj yapınca stop ediyor opcomla bakıldığında sürekli zenginde çalışıyor aşırı yakıt tüketiyor 4 litre yağ koydum 1.5 hafta sonra yağ simsiyah ve 2 litre eksilmişti iyice kapak bozulunca araba artık zor çalışıyor ve sürekli stop ediyordu fren ve motor çok sallanıyor titriyor du ama yağ yaktığı için çekişten düşmüyor hatta daha iyi devirleniyordu yağ kapağını çekemiyorsunuz bile vakumluyordu bunu çözemiyorlar ustalar motor yemiş der yapılır sorun değişmez ister diyaframı değiştirin ister diyaframı olduğu gibi alın ama dikkaet etmezsiniz kapak çöp olur
öncelik hava filtre borusunu çıkarın maf kablosuna dikket edin ve boğaz keleğine bir bez koyun pislik birşey girmesin içine
5.webp
triger kapağını 2 adet sağlı solu torx vida tutuyor onları söküp kapağı yukarı çekin çıkarın
kablo demetlerini tutan muhafazaları yukarı doğru çekip cıkarın ve bağzı söketleri sökmeniz gerekmekte gerekirse not alın unutmayın söketleri söküp kablo muhafazalarını çıkarın
ecotech kapağını cıkarıp bobini sökün
3 yukarıda 3 aşağıda 1 sağında 1 solunda 1 adet bobin altında külbütor kapağını tutan torx vidalar var onları cıkarıyoruz kapak yapışmış olabilir biraz sağa sola çekip cıkarıyoruz külbütor contası yırtılır ise değiştirin yada zede var ise ama dikkatli sökerseniz sorun cıkmaz
Inked6_LI3.webp
bu kısmı fön ile iyice ısıtmanız lazım baya bir ısıtın ısıtmadan sökerseniz 100 de 90 kırılır tutan ayakları orj. twinport kapak 800 ile 1000 arası değişiyor yan sanayi kapak olmuyor uymaz tavsiyede etmem oda 400 filan
kapağı iyice temizleyin içine ve o kısmı ısıtın tek kişi cıkaramazsınız ısıttık 4 adet sıkıntısı var oval yerin bıcakları oraya gecirin 4 adet sonra usteki düz kıms cok dikkat edin kırmayın yandan ıkı adet bıcak ile hafif esnetip yukarı itin cıkar
Inked22_LI1.webp
eğer ısıtmaz iseniz mutlak bunların birisi kırılır ve çöp olur buraları yandan dikkatlice esnetin bıcakla
Inked22_LI1111.webp
diyafram budur eğer bozulursa burdan çıkıp boğaza giren boru var siyah onun içi yağlanır ve boğaz kelebğiniz yanğlanır araba arıza lambası yakar bujiler yağlanır
diyafram 30 tl den başlayıp 150 tl kadar cıkıyor söktüğünüzde yanları yırtılmış olur yenisi bu şekilde olur
3.webp
diyaframın üst kısmı diyafram yerine bu kısımda diyafram ile birlikte satılıyor 250 ile 400 tl arası fiyatı vardır bunlarnda içini iyice temzileyin
4.webp
bu işlemleri yaptıktan sonra yağ yakma gidicektir ve olduğu gipi toplayıp burayı ise sıvı conta ile abartmadan besleyin takın eknsantrik yerleridirInked3_LI2312321321.webp
 
Emeğinize sağlık çok yararlı bir yazı olmuş.Eliniz baya yatkınmış.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
bir kaç bilgi daha var vaktim olursa yazarım opel ile ilgili sorunlar ilgi alanım opeli seviyorum kendim boş vakitlerde uğraşıyorum tek paylaşamadğım klima sıcak soğuk klapesi olucak onu çekemedim gögüs sökülmeden yapılıyor
 
Kaan 1.4 t lerde kapak komple degisiyo sadece diyafram degismiyo bildigim kadariyla. Hava sesi yapiyo benim arac yag cubugunu cektigim zaman iceri dogru vakum yapiyo bi dengesizlik var aracta muhtemelen kapaktan diye dusunuyorum sence?
 
Arac motoru cok isindigi zaman yag fiskirtiyo damla damla egzosa,damliyo yanik yag kokusu geliyo. Uzun sure calisinca yada uzun yol yapinca oluyo. Kapagin contasinin oldugu kisimda boydan boya yag oluyo.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmetcan34
opcom varsa zafer hocam ondan bir takip edin zenginde kalıyormu araç ve 1.4 lerde bu arıza manifoldanda olabilir arada kendi kendine gaz verme ve bazen bunun takip edilmesi lazım yoğun beyaz duman atıyormu 1.4 lerinde kapağı tamir oluyor ama 1.4 ler sökmeye 2 kat dikkat etmek gerekli tamiri var yani
ıslık çalar ve motorun sol kısmında tırtıllı bir boru var meydanda görürsünüz zafer hocam o borunun bur ucu yukarı diklemeye manifolda giriyor biride turboya o borunun ucunda pim var sökün ve borunun içerisine bakın yağ varmı diye oradanda anlaşılır
 
yeni bozulmaya başladıysa az yağ eksiltir 2 3 haftaya 100 km de nerdeyse 500 ml ile 1000ml yağ eksiltmeye ve motor sesli çalışmaya başlar eğerki kapağı değiştirip bpden select active yakıtı var 1 2 depo fulleyip o yakıtla gezin motor içindeki yağlar yansın
 
2012 astra h aracım. soğuk havalarda motor soğukken vites küçültürken stop ediyor.ısınınca düzeliyor. diyaframla alakalı olabilir mi
 
yağ eksiltme ve yağ yakma varmı kaç binde araç ve lpg varmı
 
yağ eksiltme ve yağ yakma yok sanırsam. rutin yağ bakımı haricinde yağ ekleme yapmadım hiç. 125000 de lpg li.ekspertiz arkadaşımla karbonmonoksit testi yaptık,yüksek oranda kaçak çıktı sonucu.(su deposuna poşetle atılan renk değişimine göre sonuç veren test).egr valfi veya üst kapak contasından şüphelendi arkadaş.
 
Geri
Üst