Opel Radyatör Fan Bakımı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Kaan.
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
usta geç oldu ama çalıştığım için anca deneyimledim araba şehir içinde 1 saat kullanımdan sonra yani sıcakken kabustu açtım sorduğunuz soğutma sıvısı kabından çıkan ince boruya baktım bayağı sıcaktı elimi uzun süre üstünde tutamayacak kadar sıcaktı. 90 100 arası vardır tahmini sıcaklık.
 
20200518_14264318f9ede948f4df63.jpg
1 ve 2 numaralı kısımdan birisi şasedir arka kablo kısmına bakın direk soketten fan motoruna bağlanır kablonun oradan bakabilirsiniz siyah yada kahve kablo dur kırmızı + dır 4 pinli model de birisi klima tetik birisi 113 derece diğeri 118 derece fandır şase lui direk aküye bağlayın kablo ile akünün şase sine diğer pinler birisi 3 ve 4 den klima tetik devreye girmeyebilir diger 3 .4 biriside fan ilk kademedir elekteik verince 2 pin çalışır birisi çalışmaz arizaliysa hiç birisi çalışmaz
Bugün bende soktum fanı büyük pinlere artı eksi verince fan çalışıyor eksiyi sabit verip diğer ince pinlerden birine degdirince fan çalışmıyor sadece kalın pinlerde çalışıyor termik bozuk mu oluyor bu şekilde sokmeden önce klima açınca fan kesik kessk çalışıyordu ve hararet 177 olmadan fan açmıyor du bazen nadiren 109 da açtığına şahit olmuştum
 
Kaan hocam eskiden klima acınca bir kademede fan hep çalışırdı. Bir haftadır sadece iki kademe de aralıklı çalışıyor. Opcom ile komut verdiğimde her iki kademe de fan sağlıklı çalışıyor. Ancak klima açınca ilk kademe hiç açmıyor. Sorun nedir acaba?
 
Kaan hocam eskiden klima acınca bir kademede fan hep çalışırdı. Bir haftadır sadece iki kademe de aralıklı çalışıyor. Opcom ile komut verdiğimde her iki kademe de fan sağlıklı çalışıyor. Ancak klima açınca ilk kademe hiç açmıyor. Sorun nedir acaba?
Osman hocam hava sıcaklıklarından olabilir, Havalar biraz daha ısınınca denemek lazım...
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan. ve NefesTR
Osman hocam hava sıcaklıklarından olabilir, Havalar biraz daha ısınınca denemek lazım...
Başkanım öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Ancak beni şüphelendiren başka birşey var o yüzden sordum. Klima devreye girince ilk 10 sn devir düzensiz oluyor inip kalkıyor 4-5 defa. Ardından ikinci kademe fan devreye giriyor. Sanki fan 1 kademe açmaya çalışıyor ama açamıyor o yüzden devir falan düzensizleşip sanki en son çare 2 kademeyi açıyor gibi oluyor. Bilmem güzel anlatabildim mi
 
Osman hocam, bu biraz kompresör ile ilgili gibi, Malum klimayı devreye aldığımızda kompresör motora yük bindiriyor. Bu yük düşük devirlerde veya LPG kullanımında bazen motor tarafından kolay karşılanamıyor. Bu yüzden bir dengesizlik yapıyor olabilir. Aracınızı motor sıcakken benzine alıp o şekilde denermisiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: NefesTR
Osman hocam, bu biraz kompresör ile ilgili gibi, Malum klimayı devreye aldığımızda kompresör motora yük bindiriyor. Bu yük düşük devirlerde veya LPG kullanımında bazen motor tarafından kolay karşılanamıyor. Bu yüzden bir dengesizlik yapıyor olabilir. Aracınızı motor sıcakken benzine alıp o şekilde denermisiniz.
Denedim başkanım. Bu bahsettiğim sorun zaten sıcak motorda yapıyor. Aracımı şehir içi benzinde kullanıyorum hep. Bu sorun bir haftadır baş gösterdi. Müşür kaynaklı olma ihtimali var mı sizce ?
 
Osman hocam, bu biraz kompresör ile ilgili gibi, Malum klimayı devreye aldığımızda kompresör motora yük bindiriyor. Bu yük düşük devirlerde veya LPG kullanımında bazen motor tarafından kolay karşılanamıyor. Bu yüzden bir dengesizlik yapıyor olabilir. Aracınızı motor sıcakken benzine alıp o şekilde denermisiniz.
Çünkü bir hafta önce ECN 011012 arıza kodu verdi. Baktım sildim anlık hatadır diye, ardından bir daha bu hatayı vermedi araç 1 haftadır.
 
@Hasip başkanım bir tavsiyeniz var mı son yazdıklarım için
 
Açıkcası bişey diyemiyorum. Detaylı şekilde bilgisayara bağlayıp bakmak lazım. Kompresör devreye girince ne oluyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: NefesTR
Geri
Üst