- Konuyu Başlatan
- #11
çok teşekkürler hocam, ustaya bu konuyu da söyleyeceğim.
Ustalara acaba burdan mı acaba şurdan mı diye biz sorar olduk.
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
çok teşekkürler hocam, ustaya bu konuyu da söyleyeceğim.
Merhaba, öncelikle geçmiş olsun.. Üzerinden aylar geçmiş ancak anlattığınız duruma benzer bir olay da insignia 1.4 aracımda ben yaşamaktayım.. Süreç nasıl devam etti, problemi çözebildiniz mi? Motor haraket derecesindeyken radyatörün soğuk olması demek, motorun kanallarındaki sıcak suyun radyatördeki soğuk suyla devirdaim yapmaması demektir.. Bildiğim kadarıyla bunun üç sebebi var: devirdaim çarkı dönmez, termostat açılmaz ya da radyatörde çok miktarda hava vardır(zayıf ihtimal).. Siz 3 defa termostat değiştirmişsiniz ve devirdaim sağlammış.. Akıl almaz bir olay gerçekten.. Aynısını ben yaşıyorum şu an ve iyice anlayana kadar parça değişimine gitmedim.. Kısa bir yolculuğumda termostat açılmadı, indiğimde aracın çatur çatur soğuduğunu fark ettim kaputu açtım, motor suyu sıkışmış çıkacak yer arıyor, deve boynundan damlıyor, depoya giden ince hortumdan sızıyor, devirdaim kısmında ıslaklık var ve tüm bunlar olurken radyatörden termostata bağlanan kalın su hortumu sıcak değil !! Yani termostat açılmamış (bence başka bir açıklaması yok), sanırım yolculuk kısa olduğundan hararet göstergesi de henüz oynamamış..Merhaba Arkadaşlar,
Bende 2012 model opel astra j hb 1.4 turbo ile aranıza yeni katıldım. Aracımı yaklaşık 1.5 ay önce satın aldım. Aracım İstanbul' dan Gebze ' ye dönerken hararet yaptı. Sağa çektim hararetin düşmesini bekledim. Aynısını birkaç defa tekrarladım. Dün sabah aracın başına gittimde araç yarım litre su eksiltmiş büyük ihtimalle devirdaim'den kaçak vardı. Daha sonra opel özel servisine gittim. Termostat dediler, 3 defa değişti fakat yine durum aynı, araç harareti fan açtığı halde düşmüyor. Radyatör olabilir dediler, söktüler daha sonra radatörcüde kontrol ettiler buda sağlam dediler. Devirdaim kontrol edildi, oda sağlammış. Adam geriye sadece conta yakmıştır diyor. Ama radyatörde garip bir durum var araba hararet yapınca radyatörün orta ve alt tarafı soğuk sadece üst tarafı ısınıyor. Durumu bir türlü anlayamadılar.
Konu ile ilgili yardımcı olursanız çok sevinirim.
Şimdiden çok teşekkür ederim. İyi forumlar.
Not: Aracımı benzinli ve otomatiktir.
Sa bende ayni sorun var thermostati degistirdim radyatordeki senseru degistirdim ne hikmetse thermostat 105 tje acmasi gerekiyor acmiyor fan sgutmak.icin calisiyor isi 114 lere cikiyor fan 2 3 kademelere cikiyor anlamadim simdide diger sensoru degistircem onuda deniycem kafayi yicem harbiden .cozum bulursa yazarmisiniz tesekkurlerAracım 2012 astra 1.4t hararet 95 çıkıyodu fan açıyodu soldaki hortum soğuktu devirdaime baktık sağlam kapak açtık çatlak var altkapakta eğilmiş silindr kapak alındı sıfır orjinal alt kapak taşlama oldu termostat bujı sibop zincir seti vs hepsi orjinali ile değişti yanlız sorun yine aynı termostat tekrar değişti yine aynı sorun soldaki hortum soğuk sağdakiler sıcak hararet 95e çıkıp 30sn sonra geri 90 iniyor fan sürekli açıyor benzinde biniyorum tüptendir diye benzindede aynı
Abi sorunum thermostat araba calisirken acmiyor stop edince aciyor radyatordeki sensoru degistirdim yurt disindaki vidyolarda oyle cozum bulan vardi ondan ama yok 112 lere cikiyor fan son kademelere kadar aciliyor stop etmeden acmiyor anlamadim1.4 t ise araciniz turbiya baktirin bi. turbonuz catlaksa basinctan dolayi sisteminiz isiniyordur. Turbo sorunlarinda hararet yukselmesi olur