Opel altyapısını psa veya citroen ile beraber geliştirecek yanlış hatırlamıyorsam eğer,tamamen maliyet ile alakalı firma kapanmış falan değil,yüksek maliyetlerden dolayı almanyadaki üretimi düşürür veya düşürmüş olabilir fakat üretim maliyeti daha düşük olan ülkelerdeki fabrikalarında üretimleri devam eder bunlar tamamen maliyet kaynaklı.Fakat müşteri tamamen opel tarafından geliştirilen araç aldığını düşünecek yada lotus alt yapısı kullanan buda işin ayrı bir boyutu,ayrıca yurt dışında müşteri şikayet konularını dikkate almıyor olamazlar,ürün sorumluluğu vs. gibi yasal sorumluluklar var,adamlar arabayı ürettiler ve müşteriye sattılar,garanti süresi bitiminde müşteri üretim kaynaklı hatadan dolayı kaza geçirdi diyelim veya allah korusun ölümlü kaza oldu bu durumda sadece üretici sorumlu değil,ona hatalı parçayı üreten yan sanayi dahil bundan sorumludur yani bu süreçte çalışan herkez yasal olarak sorumlu olur bu gibi yasal nedenlerden dolayı müşteri şikayetlerini dikkate almıyor olamazlar bunu belirtmek istiyorum,bende otomotiv yan sanayi çalışanı olarak bunun eğitimlerini aldım bundan dolayı bunu biliyorum,bahsettiğim gibi şikayet konusunun önemi ile birebir alakalı,arka kapılarda neden hoparlör yok veya diğer markaya göre sizn arabada bu niye yok dendiği zaman çok önemsenmeyebilir fakat daha hassas konularda geri dönüş veya değerlendirme olur mutlaka.
Fakat işin bizi daha çok ilgilendiren tarafı ülkemizde bu durumlara çoğunlukla yabancıların gösterdiği özenin gösterilmiyor olması M.Akifin "işleri dinimiz gibi,dinleri işimiz gibi" sözü zaten durumu özetliyor,ülkemizde tüketici memnuniyeti,yasaları,uygulama veya bu konularda kurum ve kuruluşların gösterdikleri önemin ve hassasiyetin yeterli olmadığı konusunda muhtemelen hepimiz hemfikiriz yinede müşteriler olarak fırsat buldukça bu konularda firmalara gerekli şikayetlerde yada uyarılarda bulunmalıyız ki durumlarını duzeltemeye çalışsınlar aynı zamanda bunlarıda internette paylaşarak biribirimizi aydınlatmalıyız daha bilinçli tüketici olmak adına.