Ikinci el 2001 Astra G sahibiyim. Izmir de yasiyorum.
Aracimdaki Motor sicakliginin hep dusuk oldugundan sikayetciyim. Termostat da sorun oldugunu dusunuyordum. 145.000 km deki aracimda Yag eksilmesi yok. Motor performansi da fena degil. Ustalar soguk motorun daha fazla yakit harcadigini soyluyorlar. Sonucta soguk motor eger yakit sarfiyatini artirmiyorsa umurumda degil.
Buradan topikden okudugum ilk 4-5 sayfa ve son iki sayfadan sonra kafam karisti.
Uzman da degilim ama uzun yillardir degisik markalarda ve opel arabalarim oldu.
Termostat; Motordaki Suyun belli sicakliktan sonra devirdaim pompasi tarafindan radyatorden dolasimina izin veren aparat.
Fan musiri; Radyatordeki su isisinin belli bir sicaklik noktasindan sonra fan yardimi ile sogutulmasi icin fani devreye alan ve radyator su sicakligi dusunce de devreden cikaran aparat.
Demek ki motor isisi artiyorsa, once termostat devirdaime emir verip isinan motor suyunu radyatorden dolastirmali, dolasan su radyatorde yeterince sogumuyorsa fan musiri emri ile fani calistirarak sogumasina yardimci olmalidir degil mi?
Motor suyu sicakligini ve motor isini dusuk tutmak icin Yapilacak ilk is termostatin 90 derece civarinda acmasini saglamak yani bu tur bir termostat takmak gerekmez mi?
Daha sonrasinda da Radyatoru eskimis ve performansi dusmus araclarimizda veya sicak havalarda trafikde yeterli hizi yapamayarak sogutmanin yetersiz kalmasi durumunda hemen / 90-95 derece civarinda fani devreye almak icin uygun musir takmak cozum olmali degil mi??
Ne dersiniz?