Opel harareti sever mi acaba ?

Şuan müşürü yeniden taktım.(92 ye 87)Benimkisi 90 dan aşağı radyatör sıcaklığı düşmüyor fan sürekli çalışıyor.Kendisinin (100 e 95)müşür takdığımda 100 de fan çalışıyor 95 te duruyor.Yani ben benim arabamda problem olduğunu düşünmüyorum.Ben görüşümü yazdım.Deniyen arkadaşlar
memnunsa ne ala.


aynı dert benim başımada geldi tofaş müşürü taktığımda fan hiç durmuyodu ama orjinal müşürünü takınca düzeldi.benim sorunum termostla ilgiliydi hararet göstergem 94-95 derecenin altına kesinlikle inmiyor tofaş müşürleride 95 civarı çalıştıkları içinde fan devamlı çalışıyor.orjinalini taktırdım düzeldi.
 
ayrıca aracımda bi sorun oldugu kanatindeyim.sabahleyin ilk çalıştırdığımda ve sadece 4-5 km yol yaptıkdan sonra hararet çok çabuk 95 e geliyor.95-97 arasına geldiğinde tahminimce termostat devreye giriyor çünkü ısı 94 e kadar düşüyor fan çalışmıyor ama.Daha sonrasında ise yine 2-3 km yol yaptıkdan sonra rahatlıkla 100-102 dereceleri buluyor fan 95 civarına düşürüyor ve 2-3 km yapmadan tekrar 100-102 dereceye gelerek fan devreye giriyor.yani fan açma aralıkları 2-3 kmde gerçekleşiyor.acaba motorumda bi sorun varda ondan mı çabuk ısınıyor.servise götürüyorum normal diyolar ama bana hiç ama hiç normal gelmiyor.sebebi sizce ne olabilir?
Saygılar...
 
Bütün otomobillerin fanları dış ortam ısısı 35 dereceleri bulmuşken durmadan çalışıyor bunda bir hata yok ayrıca fan duruyor durun başında bekleyin durduğunu görürsünüz. Ayrıca fan durmuyor diyen arkadaş bile yazmış ve en fazla 30 saniye duruyor demiş zaten bu da normal birşey ne kadar duracak ki yazın ortasında ?

Orijinal dediğiniz (bana göre aslında hatalı olan) müşürde tabiiki fanın çalışma aralığı daha uzun olacak çünkü radyatörün görevi motorun ısısını aşağıya çekmektir ve yine termodinamikte bir delta T değeri vardır o da iki ısı arasındaki farktır ve o fark ne kadar artarsa ısı transferi de o kadar artar dolayısıyla 90 derecede çalışan bir motorun delta T değeri 100 derecede çalışan bir motorunkine göre daha yüksektir yani ısıyı 90 dereceye düşürmek 100 e düşürmekten daha zordur ve tabii ki 90 derece olan bir motorda fan daha fazla çalışacaktır ve intevaller de daha kısa olacaktır ve bu da gayet normaldir.

Sonuç

Opel müşürü hatalı tipo müşürü doğru olanı :)
 
Benim anlamadığım bir nokta var, soğuk ülkelerde motor sıcaklığı 100 derce ve üstüne çıkmıyor mu da böyle bir ayrım yapılmış? Yani o ülkenin iklimi ile müşürün bağlantısını kuramadım ben. Soğuk ülkelerde motorun ısınmasına izin veriyor, sıcak ülkelerde izin vermiyor gibi bir netice çıkardım. Açıklarsanız sevinirim.


Sıcak ülkelerde fan daha erken devreye girmesi gerekir çünkü hava sıcak olduğundan motoru soğutmak soğuk havaya göre daha zordur.

Soğuk havalarda daha geç devreye girer çünkü, hava soğuk olduğundan motor daha çabuk soğur.
 
Sıcak ülkelerde fan daha erken devreye girmesi gerekir çünkü hava sıcak olduğundan motoru soğutmak soğuk havaya göre daha zordur.

Soğuk havalarda daha geç devreye girer çünkü, hava soğuk olduğundan motor daha çabuk soğur.

Çok haklısınız sonuçta arkadaşlar termodinamikte "Delta T" katsayısını bilseler herşeyi anlayacaklar ama öyle olmadığı için fanın fazla döndüğüne takıyorlar halbuki diğer araçlarınki de aynı oranda dönüyor :)
 
Ikinci el 2001 Astra G sahibiyim. Izmir de yasiyorum.
Aracimdaki Motor sicakliginin hep dusuk oldugundan sikayetciyim. Termostat da sorun oldugunu dusunuyordum. 145.000 km deki aracimda Yag eksilmesi yok. Motor performansi da fena degil. Ustalar soguk motorun daha fazla yakit harcadigini soyluyorlar. Sonucta soguk motor eger yakit sarfiyatini artirmiyorsa umurumda degil.

Buradan topikden okudugum ilk 4-5 sayfa ve son iki sayfadan sonra kafam karisti.
Uzman da degilim ama uzun yillardir degisik markalarda ve opel arabalarim oldu.

Termostat; Motordaki Suyun belli sicakliktan sonra devirdaim pompasi tarafindan radyatorden dolasimina izin veren aparat.
Fan musiri; Radyatordeki su isisinin belli bir sicaklik noktasindan sonra fan yardimi ile sogutulmasi icin fani devreye alan ve radyator su sicakligi dusunce de devreden cikaran aparat.

Demek ki motor isisi artiyorsa, once termostat devirdaime emir verip isinan motor suyunu radyatorden dolastirmali, dolasan su radyatorde yeterince sogumuyorsa fan musiri emri ile fani calistirarak sogumasina yardimci olmalidir degil mi?

Motor suyu sicakligini ve motor isini dusuk tutmak icin Yapilacak ilk is termostatin 90 derece civarinda acmasini saglamak yani bu tur bir termostat takmak gerekmez mi?

Daha sonrasinda da Radyatoru eskimis ve performansi dusmus araclarimizda veya sicak havalarda trafikde yeterli hizi yapamayarak sogutmanin yetersiz kalmasi durumunda hemen / 90-95 derece civarinda fani devreye almak icin uygun musir takmak cozum olmali degil mi??

Ne dersiniz?
 
Son düzenleme:
arkadaşlar bende 94 opel astra life aldım.

benim gördüğüm maksimum sıcaklık derecesi sıkışık trafikte dahil buna 90-95 arası.

trafik çok sıkışık olunca 92-93 arası oluyor sıcaklık derecesi normalmi bu yoksa düşük dereceli müşür taktırmalımıyım.


ekteki resimdeki sıcaklık göstergesindeki sarı çizgiyi hiç geçmedi.

müşür değiştirmeme gerek varmı. hararetim normal mi
 

Ekli dosyalar

  • 29203958tue.webp
    29203958tue.webp
    13.5 KB · Görüntüleme: 53
cc

Bende de 2005 astra g 1.6 var. Benim deger 88 de sabitleniyor sikisik trafikte 90 oluyor gibi hic gecmedi 90 i sizde nasil 100 lere geliyor anlamadim. Bunun standarti 88 90 dir tum marka ve modellerde fazlasi sorun yaratir motorda. Sanirim bende 90 a geldiginde fan aciyor malum fan sesi geliyor onden. Eski model kasalarda ciddi bir yanlislik var oldugu gozukuyor (mushur termostat) buradan demek sonradan bu yanlisligi opel sonradan urettigi modellerde duzeltti ki bendeki 90 da fan aciyor.... :)
 
Ikinci el 2001 Astra G sahibiyim. Izmir de yasiyorum.
Aracimdaki Motor sicakliginin hep dusuk oldugundan sikayetciyim. Termostat da sorun oldugunu dusunuyordum. 145.000 km deki aracimda Yag eksilmesi yok. Motor performansi da fena degil. Ustalar soguk motorun daha fazla yakit harcadigini soyluyorlar. Sonucta soguk motor eger yakit sarfiyatini artirmiyorsa umurumda degil.

Buradan topikden okudugum ilk 4-5 sayfa ve son iki sayfadan sonra kafam karisti.
Uzman da degilim ama uzun yillardir degisik markalarda ve opel arabalarim oldu.

Termostat; Motordaki Suyun belli sicakliktan sonra devirdaim pompasi tarafindan radyatorden dolasimina izin veren aparat.
Fan musiri; Radyatordeki su isisinin belli bir sicaklik noktasindan sonra fan yardimi ile sogutulmasi icin fani devreye alan ve radyator su sicakligi dusunce de devreden cikaran aparat.

Demek ki motor isisi artiyorsa, once termostat devirdaime emir verip isinan motor suyunu radyatorden dolastirmali, dolasan su radyatorde yeterince sogumuyorsa fan musiri emri ile fani calistirarak sogumasina yardimci olmalidir degil mi?

Motor suyu sicakligini ve motor isini dusuk tutmak icin Yapilacak ilk is termostatin 90 derece civarinda acmasini saglamak yani bu tur bir termostat takmak gerekmez mi?

Daha sonrasinda da Radyatoru eskimis ve performansi dusmus araclarimizda veya sicak havalarda trafikde yeterli hizi yapamayarak sogutmanin yetersiz kalmasi durumunda hemen / 90-95 derece civarinda fani devreye almak icin uygun musir takmak cozum olmali degil mi??

Ne dersiniz?

sizin sorun termostatta müşürde değil termostatınız açık kalmış
 
arkadaşlar bende 94 opel astra life aldım.

benim gördüğüm maksimum sıcaklık derecesi sıkışık trafikte dahil buna 90-95 arası.

trafik çok sıkışık olunca 92-93 arası oluyor sıcaklık derecesi normalmi bu yoksa düşük dereceli müşür taktırmalımıyım.


ekteki resimdeki sıcaklık göstergesindeki sarı çizgiyi hiç geçmedi.

müşür değiştirmeme gerek varmı. hararetim normal mi

Sizinki normal hatta göstergeniz benim tipo müşürü ile birebir aynı yerde duruyor (87-92 lik müşür)
 
Geri
Üst