Opel harareti sever mi acaba ?

Bende de 2005 astra g 1.6 var. Benim deger 88 de sabitleniyor sikisik trafikte 90 oluyor gibi hic gecmedi 90 i sizde nasil 100 lere geliyor anlamadim. Bunun standarti 88 90 dir tum marka ve modellerde fazlasi sorun yaratir motorda. Sanirim bende 90 a geldiginde fan aciyor malum fan sesi geliyor onden. Eski model kasalarda ciddi bir yanlislik var oldugu gozukuyor (mushur termostat) buradan demek sonradan bu yanlisligi opel sonradan urettigi modellerde duzeltti ki bendeki 90 da fan aciyor.... :)

Tabii sonuçta bir yanlışlık var özellikle de vectra B ve A kasalar ile astra H larda daha çok görülüyor olması benimde dikkatimi çekti
 
bende hiç görmedim 90 ı geçtiğini uzun yol yapıyorum araba rampada zorlanıyor ama yinede geçtiğini görmedim 90 nı...
 
kavurucu sıcaklarla dolu bi yaz geçirdik benim düldül her zamanki gibi şehir içinde ya darampalı yollarda 100 altına hiç inmedi :) serviste ustalar da gözleriyle gördüler kaç kere dedim buna bi çare bulalım, bu böyle dedilerEvet, bir problem yaşamadım 40derece sıcakta tıka basa dolu da gittim bi şey olmadı hep aynı seviylerde. Uzun yolda da 90/95 arası sabit.
 
Bütün otomobillerin fanları dış ortam ısısı 35 dereceleri bulmuşken durmadan çalışıyor bunda bir hata yok ayrıca fan duruyor durun başında bekleyin durduğunu görürsünüz. Ayrıca fan durmuyor diyen arkadaş bile yazmış ve en fazla 30 saniye duruyor demiş zaten bu da normal birşey ne kadar duracak ki yazın ortasında ?

Orijinal dediğiniz (bana göre aslında hatalı olan) müşürde tabiiki fanın çalışma aralığı daha uzun olacak çünkü radyatörün görevi motorun ısısını aşağıya çekmektir ve yine termodinamikte bir delta T değeri vardır o da iki ısı arasındaki farktır ve o fark ne kadar artarsa ısı transferi de o kadar artar dolayısıyla 90 derecede çalışan bir motorun delta T değeri 100 derecede çalışan bir motorunkine göre daha yüksektir yani ısıyı 90 dereceye düşürmek 100 e düşürmekten daha zordur ve tabii ki 90 derece olan bir motorda fan daha fazla çalışacaktır ve intevaller de daha kısa olacaktır ve bu da gayet normaldir.

Sonuç

Opel müşürü hatalı tipo müşürü doğru olanı :)
Arkadaşlar Cengiz Bey yazdıklarında haklıymış.Araştırdım daha önce tipo slx
müşürü aldım 93 te fan açıyordu.90 dan aşağı hararet düşmüyordu fan sürekli çalışıyordu.Farklı marka tipo slx müşürü aldım 95 te fan açtı.91 de durdu.Yukarılarda yazdığım metinlerde sizi yanıltmış olmayayım.Demekki tofaş fan müşürleri fan açma dereceleri farklı oluyormuş.Aynı müşürden birde yedek aldım.Yani
sonuçta fan duruyormuş.SAYGILAR...
 
Son düzenleme:
İngilizler bile soğuk iklimde olmalarına rağmen opelin bu hararet sorunundan şikayetçiler ama onlar hararet sorununun ecotec motorlarda olduğunu düşünüyorlar bir kısmı honda ile kıyaslamış ve onun ibresinin hiç oynamadığı nedeniyle opele giydirmişler :)

http://www.j-body.org/forums/read.php?f=11&i=129969&t=129969
 
arabanız vectra b ler için konusuyorum sabahları marş a bastığınız zaman neden çabuk ısınsın dıye egr yüksek sesle moturun çabuk ısınmasını sağlıyor ??? 10 15 snlık bir ses vectra b ler bilir aracınız ne kadar cabuk ısınır ve 90 92 95 lerde olursa o kadar az benzın yakar yüksek motor ısıyı sever arastırın 2.5 cdx e sahıbım bu normal
 
Arkadaşlar Cengiz Bey yazdıklarında haklıymış.Araştırdım daha önce tipo slx
müşürü aldım 93 te fan açıyordu.90 dan aşağı hararet düşmüyordu fan sürekli çalışıyordu.Farklı marka tipo slx müşürü aldım 95 te fan açtı.91 de durdu.Yukarılarda yazdığım metinlerde sizi yanıltmış olmayayım.Demekki tofaş fan müşürleri fan açma dereceleri farklı oluyormuş.Aynı müşürden birde yedek aldım.Yani
sonuçta fan duruyormuş.SAYGILAR...

Tam olarak hangi model tipo slx ve hangi marka müşürü aldınız yazarsanız bize de büyük faydanız olur,

iyi günler, iyi bayramlar.
 
sizinkinin dibi önemli, yuvarlakmı yassımı ?
 
Tam olarak hangi model tipo slx ve hangi marka müşürü aldınız yazarsanız bize de büyük faydanız olur,

iyi günler, iyi bayramlar.
Üzerinde italya yazan olmuyor.Bizim opellerdeki müşürün aynısı.92 ye 87 yazısı somunun üzerinde yazıyor.(sarı metal olan yerde)diğer müşürde plastikte yazıyor.(italya yazıyor)Doğru olanı bana göre bizim opellerdeki gibi
somun üzerinde sarı metalde yazıyor.Bizim müşürle bire bir aynı sadece derecesi farklı.Bu 12 TL.
 
Geri
Üst