conta yanması için neden illa suyun kaynaması gerekiyoki ? 100 derece hararetle conta yavaş yavaş kendinden geçer
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
sürekli fan açık olarak gezmek rahatsız edici ve bu şekilde kablonun fana tam girdiği soketin ucu erime yapabiliyor, birebir kendi aracımda oldu, hararet yaptım ve yolda kaldım. çünkü 40 derece üstündeki izmir sıcağında fanın açık kalmadığı bir an bile olmadı trafikte.
x16xe motorların max operasyonel sıcaklığı 108 derecedir. 102'de fan açar, 95'te kapatır. motor suyu sisteminde kaçak olmadıktan sonra da bu su bu sıcaklıkta zaten kaynamaz. motora 100 derecede conta yaktıran suyun kaynamasıdır, sıcaklığı değil.
dolayısıyla antifirizli motor suyu zaten çok daha yüksek sıcaklıklarda kaynayacağı için genleşme kabının kapağı da sağlam bir şekilde kapalıysa 100 derecedeki suyla kimse conta falan yakmaz. hararet dediğimiz olay da suyun 100 dereceye gelmesi değil, suyun kaynamasıdır.
isteyen arkadaşlar "orijinal opel" parçalar kullanmak yerine "tofaş" parçalar kullanarak harareti indirebilir ve bütün yaz aralıksız fan açık gezebilirler tabii ki.
Opel tesadüfleri sever Arkadaşlar kim ne derse desin, 90 derecenin üzeri zarar... aracım daha yeni kış bakımından çıktı, yeni morcivert antifiriz koydum (kırmızı bizim eski motorlara zarar) Şehir içi 87 derece rekorum daha yukarı çıkmıyor Okula giderken 80 e kitledim, 5. viteste utanmasa 80 altına inecek
sürekli fan açık mı geziyorsun ki fanla soğumuyorsa neyle soğuyor bu motor?
ben otobanda 85-90 arası hararetle geziyorum ama şehir içine girdim mi 100-95 arası pinpon topu yapıyorum
Mevsim itibariyle güzel Afyon'umuz buz gibi, fan açmadan 85 derece civarında dolanıyorum, kalorifer de sürekli açık tabi... Yazın 90 da fan açıyor sabitliyor, bir de ben dizel gibi kullanıyorum arabamı 2000 civarı yükseltiyorum vitesi. seyir ortalamam 1500 devir civarıdır, sıkıştırınca tabiki de 90ı geçmeye uğraşıyor araç