Opel harareti sever mi acaba ?

conta yanması için neden illa suyun kaynaması gerekiyoki ? 100 derece hararetle conta yavaş yavaş kendinden geçer ;)
 
arkadaşlar aslında contanın yandığı filan yok conta yanmıyor .
aşırı hararet gören silindir kapağının belli bir dereceden dolayı sentesi kaçıyor ve bizim gözümüzle göremeyeceğimiz bir şekilde eğrilme yapıyor veya en zayıf yerden çatlıyor bu eğrilmelerin yada çatlayan yerlerdende contayla blok arasında boşluk oluştuğundan dolayı
ya su yaga yada yag suya karışıyor..Neden hararet dolayısı ile contası bozulan araçların kapakları mecburen taşlanıyor?? yüksek hararetten dolayı bozulan deforme olan,düzgünlüğü kaçan silindir kapağının contaya gelen kısmı tekrar düzeltilip kullanılabilsin diye.aslında halk arasında conta yakma tabiri yerine.silindir kapağı eğrildi diye kullanılsa daha mantıklı:)onun içindirki düşük dereceli fan müşürleri takmakta fayda var.
 
Son düzenleme:
başlık çok iyi ya :D
opel harareti sever mi ? :) sever sever hatta bayırlır termostad açılmazsa zevkten dört köşe olur conta yanmasının müptelası zaten :D tövbe ya neden denk geliyor böyle ustalar hayret ya...
 
Opel tesadüfleri sever :D Arkadaşlar kim ne derse desin, 90 derecenin üzeri zarar... aracım daha yeni kış bakımından çıktı, yeni morcivert antifiriz koydum (kırmızı bizim eski motorlara zarar) Şehir içi 87 derece rekorum daha yukarı çıkmıyor :D Okula giderken 80 e kitledim, 5. viteste utanmasa 80 altına inecek :D
 
Opel harareti sever saçmalığı bilgisizlerin uydurduğu gülünesi bir efsanedir harareti seven araba mı olur yaa


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
sürekli fan açık olarak gezmek rahatsız edici ve bu şekilde kablonun fana tam girdiği soketin ucu erime yapabiliyor, birebir kendi aracımda oldu, hararet yaptım ve yolda kaldım. çünkü 40 derece üstündeki izmir sıcağında fanın açık kalmadığı bir an bile olmadı trafikte.

x16xe motorların max operasyonel sıcaklığı 108 derecedir. 102'de fan açar, 95'te kapatır. motor suyu sisteminde kaçak olmadıktan sonra da bu su bu sıcaklıkta zaten kaynamaz. motora 100 derecede conta yaktıran suyun kaynamasıdır, sıcaklığı değil.

dolayısıyla antifirizli motor suyu zaten çok daha yüksek sıcaklıklarda kaynayacağı için genleşme kabının kapağı da sağlam bir şekilde kapalıysa 100 derecedeki suyla kimse conta falan yakmaz. hararet dediğimiz olay da suyun 100 dereceye gelmesi değil, suyun kaynamasıdır.

isteyen arkadaşlar "orijinal opel" parçalar kullanmak yerine "tofaş" parçalar kullanarak harareti indirebilir ve bütün yaz aralıksız fan açık gezebilirler tabii ki.

Yiğit tam benim aracı tarif etmişsin... içime su serpildi yeminle :)
 
Opel tesadüfleri sever :D Arkadaşlar kim ne derse desin, 90 derecenin üzeri zarar... aracım daha yeni kış bakımından çıktı, yeni morcivert antifiriz koydum (kırmızı bizim eski motorlara zarar) Şehir içi 87 derece rekorum daha yukarı çıkmıyor :D Okula giderken 80 e kitledim, 5. viteste utanmasa 80 altına inecek :D

sürekli fan açık mı geziyorsun ki :) fanla soğumuyorsa neyle soğuyor bu motor? :)

ben otobanda 85-90 arası hararetle geziyorum ama şehir içine girdim mi 100-95 arası pinpon topu yapıyorum :)
 
sürekli fan açık mı geziyorsun ki :) fanla soğumuyorsa neyle soğuyor bu motor? :)

ben otobanda 85-90 arası hararetle geziyorum ama şehir içine girdim mi 100-95 arası pinpon topu yapıyorum :)

Mevsim itibariyle güzel Afyon'umuz buz gibi, fan açmadan 85 derece civarında dolanıyorum, kalorifer de sürekli açık tabi... Yazın 90 da fan açıyor sabitliyor, bir de ben dizel gibi kullanıyorum arabamı 2000 civarı yükseltiyorum vitesi. seyir ortalamam 1500 devir civarıdır, sıkıştırınca tabiki de 90ı geçmeye uğraşıyor araç :)
 
kışın benim hararetimde hiç 90 olmazdı,yazın sabit 85-90 trafik farketmez,klima açarsam 80-85 sabitti ;) 100 derece hararet bana göre bir süre sonra,durduk yere hiç hararet yaptırmadan,yağsız bırakmadan conta yakmanin,motorun ömrü bu kadarmış deme sebepi,Daha öncede okumuşum bi çok konuda,maşallah 120-150-180 binde motor yapan bir çok opel var.200 bin gören çok az,sonra GM ye suç bulmak yersiz :)
 
Mevsim itibariyle güzel Afyon'umuz buz gibi, fan açmadan 85 derece civarında dolanıyorum, kalorifer de sürekli açık tabi... Yazın 90 da fan açıyor sabitliyor, bir de ben dizel gibi kullanıyorum arabamı 2000 civarı yükseltiyorum vitesi. seyir ortalamam 1500 devir civarıdır, sıkıştırınca tabiki de 90ı geçmeye uğraşıyor araç :)

standart olarak 3000'de yukarı atıyorum ben :D eğer uzun süre gideceksem aynı viteste 2500'de atıyorum, düz gidiş devrim her zaman 2000. o zaman benim biraz daha sıcak gitmem normal :D
 
Geri
Üst