Opel harareti sever mi acaba ?

kışın benim hararetimde hiç 90 olmazdı,yazın sabit 85-90 trafik farketmez,klima açarsam 80-85 sabitti ;) 100 derece hararet bana göre bir süre sonra,durduk yere hiç hararet yaptırmadan,yağsız bırakmadan conta yakmanin,motorun ömrü bu kadarmış deme sebepi,Daha öncede okumuşum bi çok konuda,maşallah 120-150-180 binde motor yapan bir çok opel var.200 bin gören çok az,sonra GM ye suç bulmak yersiz :)

Peki hocam merak ediyorum o zaman sürekli fan açık mı dolaşılıyor? Eğer öyleyse de garip bir durum var demektir zira trafikteki diğer araçlar sürekli fan açık gürültülü halde gezmiyorlar :)
 
klima açıkken fan sürekli açık oluyor diğer türlü fan hiç açık kalmıyor ;) İlk vectra aldığımızda hararet 100 derecelere geliyordu 90 95 altına zar zor inerdi.Bi başka konuda belirtmiştim,bende 100 derece normal derdim fakat sağlıklı soğutma sistemi ve sağlıklı bi motor öyle yüksek hararetle gezmiyo bu bi gerçek.En son motor yapıldı,radyatör,termostad devirdaim orjinali ile değişmişti,100 dereceleri hiç görmedim :) Daha sonra başka vectra aldık,ilk işim bakımda yağ su bujiler ekstradan radyatör değiştim hemen.Piyasada bir çok eski model opeller düz ızgaralı yan sanayi düşük kapasiteli radyatörle dolaşıyor,benim fikrim,tecrübe edindiğim olay bu şekilde.
 
Müşürlerinizi fiat müşürleriyle değiştirin hararet problemi yaşamayın


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Tek başına müşürü 87-92 ye çekmek bol bol fan açmanıza ve akabinde fan tesisatınızın erimesine kadar sebep olur, hele ki yazın.
87-92 müşür takacaksanız 82 derece cool-running termostat şart.
Piyasada birçok yaşlı opel soğutma kabiliyeti zayıf olan ucuz radyatörlerle geziyor.
120 tl yada radyatör var 300 tl yada.Öncelikle orjinali neyse radyatör -termostat ve müşür değiştirmeden adım atmak yanlış olur.
 
Benimki bu aralar 80 dereceye bile çıkamıyor, iyi midir kötü müdür?
 
valla benim yaz kış farketmiyor dün akşam az arabayla dolaştım 90 dereceyi buldu iyi ısınıyo...
 
Yeni bi termostat siparişi geçeyim ben en iyisi :) Soğuk olunca da çok yakıyor çünkü.
 
benim aracım da zor ısınıyor sebebi nedir acaba, çok sıkışık trafikde bile 90-95 i zor görüyor düşük termostat takmıştım ondan mı acaba
 
Benim gözlemlerin araçların bu şekilde kararsız değerlere ulaşmasının tek sebebi radyatör den kaynaklı. Çünkü bu araçların kendine özgü bir radyatör aksamı var. O yüzden her radyatör de uyum sağlamıyor. Orijinal alalım desen anasının nikahı olunca mecbur orijinal ürüne yakın ürünler almak zorunda kalıyor sonra da sıcaklık ve fan açmalar da anında değişiyor.
 
Benim gözlemlerin araçların bu şekilde kararsız değerlere ulaşmasının tek sebebi radyatör den kaynaklı. Çünkü bu araçların kendine özgü bir radyatör aksamı var. O yüzden her radyatör de uyum sağlamıyor. Orijinal alalım desen anasının nikahı olunca mecbur orijinal ürüne yakın ürünler almak zorunda kalıyor sonra da sıcaklık ve fan açmalar da anında değişiyor.

Hele ki Tigra gibi önden hava giriş yeri pek olmayan ve aksamın minnacık yere sıkıştırıldığı araçlarda :D
 
Geri
Üst