Opel harareti sever mi acaba ?

Demek ki neymiş

Aracınız opelse sorulacak soru abi haftalık kaç para atıyorsun depoya imiş

+ Abi haftada kaç lira atıyorsun depoya ?

+ Valla 20-30 kağıdı buluyor , bazen attığın parayı beğenmiyor köşesi yamuk diye yenisini atmanı söylüyor yol bilgisayarından :D
 
opeli düzgün yaptırırsanız parayı yemez ;)
gecen sene mayıs aracında aldığım aracımda;
-baskı balata 650 tl
-yağ,yağ filitresi tam hatrılamamakla birlikte 110 tl ydi sanırım
-hararet yüksek olduğu için türk malı radyatör 1.kalite 160tl
-bide çin malı benzin pompası vardı cortladı bosh ile değişti 120 tl de o
alındığı km 148 bin,şu an 171 binde,2 ayda bir antalya,ara sıra samsun gidip geliorz nazar dğmesin bişeyi yok :)
 
Ama şu bir gerçek tank gibi araba :D sadece tek derdi ustasını bulmaz çok zor birde parça...
 
abi ben diğer vectrada cok afedersin s...le s...le bu işi öğrendim,bi kere motorda inse,kapakta açılsa arabamı sanayide bırakmam,yapılırken başından ayrılmam,yan sanayi kullanmam,elektrik tesisatıyla zorda kalmadıkca oynatmam,mümkün olduğunca ctesi sanayiye gitmem,otomatik araba almam :D bunlardan fazlasyla dilim yandı :D
 
Sanırım sizin modellerde (Astra H ) sorun yok çünkü çift müşür var ve dış ortam ısısına göre kışın müşürün birini yazın diğerini otomatik seçiyor. Ama sizde de hararet göstergesi var dijital olarak menüden girip görebiliyorsun öyle sıkışık trafikte bile 95 değerini görmemelisin en fazla 93 olması lazım ki bu hatalı olanlarda 100 lere varıyor
benim vectra 1.6 gl ve fan 91 dediğinde açıyor,uzun yolda yaz ayında 80/85 i geçmiyor.ama şehir içinde öğle sıcağında bazen 95 e geliyor ozana kadarda fan açmış oluyor hararet 90 a iniyor.normal değilmi şimdi:cool:
 
abi 100e gelmesinde 95 felan iyidir tabiki :) 95 e gelen su fanla soğutulabilir,ama 100 derecede yüksek fan uğraşır uğraşır,sabit tutar ama bir derece bile cıktımı tamamdır hararet fırlayıp gidiyo,100 den sonra inme şansı olmuyo malesef ;)
 
Benim kendi aracım 90-95 arasında durur her zaman uzun yolda bu değer 85 e kadar düşer sıcaklık 100 yaklaştığında anında fan devreye girer ve ısıyı düşürür ama bu durum sıkışık trafik içinde olur. Ya değilse kolay kolay fan açmaz.
 
Kablolar ısınmaz , motorun ısısı kadar ısınır o da motor ısındığı için ısınır sadece sistemde zaten arıza varsa yani korozyon yapan direnç yapan kontak noktaları önceden mevcutsa kablolar o noktadan ısınır ve üzerindeki plastikleri eritir.

Kablolar üzerinden geçecek akıma göre kalınlıklarda üretilirler ve kullanıldıkları yerde çekilen sürekli akıma göre hesaplanırlar ve öyle kullanılırlar sürekli akım demek 365 günde 365 gün sürekli çalışacak anlamındadır koskoca otomobil firması kullanılacak kesit hesabını yapamıyor olmayacağına göre zaten kablo erimesi diye birşey mevcut değil ayrıca ben 20 yıllık elektrik mühendisiyim lütfen bu basit konuyu uzatmayın çünkü kablo ısınması fanın çalışma süresi ile ilgili değil.

arkadaşımız yerden göge kadar haklı kablo normal durumlarda ısınmaz(ısınır ama yanacak kadar zarar görecek kadar değil) vede akım geçirdiği için yanmaz.
genelde fan kablolarının tek yanma sebebi fanların rotorlarının dondügü burçların,yatakların aşınmasından kaynaklıdır..fan motoru bu aşınmalardan dolayı rahat dönemediği için kasıntılı çalışıp sıkışık döndüğünden dolayı yüksek amper çekerek kabloların yanmasına sebep vermektedir.otomobil sektöründe gençliğinden beri çalışan 15 senede opel yetkili servislerinde çalışıp emekli olan birisi olarak diyorumki.aracınızın yag eksilmesinin önünü kesmek yüksek hararetlerden dolayı conta yakmak vede yüksek masraflara girmek istemiyorsanız aracınıza bulabildiğiniz en düşük derecede açan fan müşürünü,sensörünü takabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
sürekli fan açık olarak gezmek rahatsız edici ve bu şekilde kablonun fana tam girdiği soketin ucu erime yapabiliyor, birebir kendi aracımda oldu, hararet yaptım ve yolda kaldım. çünkü 40 derece üstündeki izmir sıcağında fanın açık kalmadığı bir an bile olmadı trafikte.

x16xe motorların max operasyonel sıcaklığı 108 derecedir. 102'de fan açar, 95'te kapatır. motor suyu sisteminde kaçak olmadıktan sonra da bu su bu sıcaklıkta zaten kaynamaz. motora 100 derecede conta yaktıran suyun kaynamasıdır, sıcaklığı değil.

dolayısıyla antifirizli motor suyu zaten çok daha yüksek sıcaklıklarda kaynayacağı için genleşme kabının kapağı da sağlam bir şekilde kapalıysa 100 derecedeki suyla kimse conta falan yakmaz. hararet dediğimiz olay da suyun 100 dereceye gelmesi değil, suyun kaynamasıdır.

isteyen arkadaşlar "orijinal opel" parçalar kullanmak yerine "tofaş" parçalar kullanarak harareti indirebilir ve bütün yaz aralıksız fan açık gezebilirler tabii ki.
 
Geri
Üst