Opel harareti sever mi acaba ?

Yok arkadaşlar opelin sıcağı falan sevdiği yok bunlar yanlış inanışlar ama o halde neden böyle opel işi bilmiyormu diyeceksiniz, opelin neden gidip türkiye gibi sıcak sayılabilecek akdeniz ülkesine yüksek dereceli soğuk iklime göre müşür taktığını bilemem ama bunda yanlışlık olduğunu anlamakta güç değil, çünkü opelin kendi EPC programında bile daha düşük dereceli müşürler var gidip onları italyada avustralyada kullanmış hadi avustralyayı anladık çok sıcak peki italya ile aynı enlem üzerindeyiz en az italya kadar bizde de sıcak var orada 90 lık burada 100 lük müşür olurmu ? Birde işin pratiği var ki özellikle opel vectra b ler yağ eksiltir diye bilinir bende dikkat etiğimde otomobilin arkasından bazen yağ dumanı attığını bazende 240 km bastığımda bile yağ yakmadığını görünce buna anlam veremedim dikkat edince yağ dumanını sadece sıkışık trafikte attığını fark ettim daha sonra bunu sıkışık trafikte bile her zaman yapmadığını görünce sadece motorun hararetinin 100 derece civarına ulaştığında yapmakta olduğunu fark ettim bu yüzden müşürü değiştirdim ve harareti 90 dereceye sabitledim trafikte veya otobanda ibre 90 a indi avans vuruntusu ve yağ yakma sorunu yok oldu ne kadar sıkışık trafikte olursam olayım gaza basınca artık arkadan duman atmıyor üstelik motorun alt devirleri canlandığı gibi ivmelenmesi de yükseldi bu yüzden en doğrusunu motorun kendisi söylüyor zaten

Neden opel 100 derece kullanmış bilmem ama kesinlikle hata yapmış çünkü 90 olacak onun doğrusu

kardes sana katılıyorum ve bunu bende uygulamıstım kesın sonuc.. araban yag yakıyor dıyenleri termostatı cıkararak susturdum dur kalk trafıgınde mavı duman attgnı fark ettıgımde hararetn 100e yaklastıgını gordum ozaman uyandım motor soguk ken duman atma yag yakma yok tavsıye ederim arkaaslar hem hararetın 95 100lerde dolasması da en ufak bı fan arızası durumunda fark etmedıgınız takdırde kucaga gelen conta olur ama 82 90 gıbı dolassa olası hararetı farketmeye zaman kalır mudahale etme zamanı ve fırsatımız olur
 
bende corsa b gsi var... 93-94 derece hemen fan giriyor devreye.sıkışık trafikte ise ; hemen 95-98 arası oynuyor.düşük dereceli müşür takıp rahatlamak en iyisi.sıkıntı olmaz.hiç değilse kafamız rahat olacak...

bendekı gsi 103 te fan acıyordu 98 dde susuyordu oyle kullandım ve sattım ama hep korkuyordum dur kalk trafıkte gozum ıbredeydı bizde ozamanlar uyanamamıstık opel sıcagı sever muabbetıne mudahale etmedık
 
öncelikle herkese slm lar. ben forumda yeniyim ama eskilerden beri opel kullanıcısıyım subat 2010 dan kasım 2010 a kadar uzuuuun uzuuun tartışılan ve her cümlesini dikkatle okuduğum fan müşürü tartışmasında son noktanın hala konulamadığını,bazı ark ların olayı anlamamakta ısrar ettiği bu konu benimde bayadır düşündüğüm bir konuydu. öncelikle ıcemaker isimli ark a ve diğer ark lara bilgilerini aktardığından dolayı kendi adıma teşekkür edıyorum.gerçekten yerinde ve doğru bir tespitte bulundugunu fiziğe ve akla son derece uygun oldugunu dusunuyorum.yıllar once bende müşürü düşük dereceli müşürle değiştirmek ıstedıgımde o meşhur opel ustalarının ''orjinalini bozma opel böyledir,sıcak çalışır,müşürü değiştirirsen fan susmaz fan motorun yanar '' gibi tavsiyeleri yuzunden değiştirmedim ama şuan kesinlikle iddianın ve tecrübenin doğru oldugu kanısına vardım ve en kısa zamanda aracımın fan müşürünü değiştirme kararı aldım. ancak bnm bir sorum olacak sizlere; aracım 2000 mod.1.6 zafira tartışmaya katılan ark ların hiçbirinde bu aractan olmadıgını gördüm.şimdi bnm aracıma da bu tipo slx 87-92 dereceli fan müşürü uygun olacakmı? yada uygun olmayacaksa uygun olacak parça hangisidir? bu konuda bilgisi olan ark. bni aydınlatırsa cok sevınırım teşekkürler.
 
Konuyu hortlatmış olacağım ama bugün aynı tecrübeyi bir kez daha yaşadım. motor 105-106 derecelerde gezinmeye başladığı zamanlarda çekişte düşme fark ettim. galiba gerçekten bu opeller harareti sevmiyor. opel türkiyeyi soğuk iklim ülkesi gibi düşünüp 103 de devirdaimi açan müşür takmış. ne yapabiliriz acaba. italyaya gönderdiği arabalara taktığı müşürden getirtsek taktırsak nasıl olur?
 
Abartmıyorum konunun 30 sayfasını da okudum yeri geldi internet üzerinden araştırma yaptım. Evet 1994 vectra a kullanıcısıyım geçenlerde şöyle bir sorunum oluştu. BKNZ: http://www.opelim.net/forums/showthread.php?p=1724541#post1724541 bu sorundan sonra tipo müşürü takmayı deneyeceğim motorun hararet yapmasındansa şahin gibi sürekli fan açık gezmek daha mantıklı.
Bu konuda büyük emeği geçen icemaker nikli abimize teşekkür ediyorum.
Arabadan anlayanlar belli oluyor. Arabamı daha yeni aldığımda bir abimize demiştim tipo müşürü tak dedi umursamadım ama şimdi eğer uyarsa değiştireceğim.
 
Tevekkeli değil Opeller yağ yakar derler. İnceldikçe hararetten; benzine karışır bu kadar basit. Dizelinden benzinlisine 90C hararet idealdir benim bildiğim. Bizim araçlardan başka yok 100 küsürlük arkadaşlar. Bu işte bir yanlışlık olduğu ortada. Sonuçta yaşlı araçlar kullanıyoruz su 100 C da kaynar buharlaşmaya başlar. 102 103 hararet ne demek düdüklü tencere vazifesi yaptırıyoruz motora ve plastik boru tesisatına ondan sonra "vay ahtapot boru patladı ver parayı". Isıtıp kömürle suyu 100 C, buhar basıncıyla trenler yürütülüyordu bi zamanlar yahu.
Üstat su 100 derece de 0 rakımda kaynar doğrudur fakat ufak birşey unutmuşsunuz o da içindeki antifiriz. Normal su değil doğal olarak donma ve kaynama noktası kullanılan antifirize göre değişiklik gösterir. Bilgilendirmek istedim yanlış olmasın
 
araçta antifiriz omasada normal suda olsa 100 derecede kaynamaz ;) neden,arkadas kendide söylemiş,düdüklü tencere misali,kapalı bi ortam mevcut,içerdeki basınç baya yüksek,o yüzden dışarda kaynadığı gibi 100 derecde kaynamaz,115-120 arası anca kaynar :) 100 derecede kapağı açarsanız kaynamaya o zmn başlar :)
 
valla uslubum biraz sert olucak ama söyliyim opel hararet vs sevmez asla hemde benim opel 7 senedir bizde arabaya bi yan sanayi radyatör ve burda 1 serefsiz gitmiş araca 1.6 gl nin müşürünü takmıs ee araba cıktımı 100 lere kadar ya gidiyom normal gidiyom normal kardesim benim 90 na cıkmazdı bu neden böyle ya abi hepsi ole opellerin en sonnda küfür ettircekler en sonunda gittim ozel servise motorda degismedik bisi kalmadı satende :) gene yazım ben orjinal radyatör . orjinal termostat orjinal su pombası yan sanayi ahtapot hortumu falan degisti ana bi baktık fan 1 kademeyi acmıyor bi baktık musur ohooo 1.6 nın rezitansıda yakmıs hemen bi degstirdik düzeldi izmirin sıcagında ahanda bugun denedim 90 derecenin üzerine cıkmadı hemde cok sıkıstırdım . benden size tavsiyeee opellll harareti sevmez arkadaslar artık noktayı koyiyiym gelin bakın eger araba 100 lere cıkıyosa ilk bas bi fan devrinize baktırın 1 kademeyi acıyormu acmıyorsa yaptırın rezitansla fan müsürünü kontrol edin yan sanayi fan müsürü kullanmayın yan sanayi fan kullanmayın buna radyatör ve termostatta dahil anlıcagınız opel hararet sevmiyor. aracı yaptırdım 90 derecede sabit uzun yolda 80 83 gibi ve uzun yolda bugun 90 gecmedim yaktıgı km basına 220 uzun yolda sehir icide 280 300 krs
 
Geri
Üst