Opel harareti sever mi acaba ?

Tespit mantıklı ama benim araç 90 ı geçmedi henüz.Hatta 85 i görmedim ama yazın ne olur bilemem.Arabayı eylülde aldım, hava sıcaktı gerçi ama o zaman dikkat etmedim...
 
Kısa mesafede , şehir içinde 95-100 diyor hararet...ama uzunyola çıkınca gayet normal...Ustam opellerde 95-100'ün normal olduğunu ve fanın 95'ten sonra açtığını söyledi...

Müşür değiştirmek bana mantıklı geldi ama forum ustalarımız fikir beyan ederse daha çok yardımcı olur umarım...
 
Benimde astra f 1.6 16v var.yazın hararet 100 derecelere çıkıyor.bizim fanlar 100 derecede açıyor galiba.daha erken açması için fan müşürünü 90 derecede açanla değişmesimi gerekiyor.bilen arkadaş varsa aydınlatırsa sevinirim.
 
bende fan 100 de açıyo hatta yazın klima kullanmama rağmen ibre kırmızıya dayanıyo araba çekişden düşüyo!!! yazın baktırdım opeller sıcağı sever dediler ama bu yaz bidaha baktırcam
 
Yok arkadaşlar opelin sıcağı falan sevdiği yok bunlar yanlış inanışlar ama o halde neden böyle opel işi bilmiyormu diyeceksiniz, opelin neden gidip türkiye gibi sıcak sayılabilecek akdeniz ülkesine yüksek dereceli soğuk iklime göre müşür taktığını bilemem ama bunda yanlışlık olduğunu anlamakta güç değil, çünkü opelin kendi EPC programında bile daha düşük dereceli müşürler var gidip onları italyada avustralyada kullanmış hadi avustralyayı anladık çok sıcak peki italya ile aynı enlem üzerindeyiz en az italya kadar bizde de sıcak var orada 90 lık burada 100 lük müşür olurmu ? Birde işin pratiği var ki özellikle opel vectra b ler yağ eksiltir diye bilinir bende dikkat etiğimde otomobilin arkasından bazen yağ dumanı attığını bazende 240 km bastığımda bile yağ yakmadığını görünce buna anlam veremedim dikkat edince yağ dumanını sadece sıkışık trafikte attığını fark ettim daha sonra bunu sıkışık trafikte bile her zaman yapmadığını görünce sadece motorun hararetinin 100 derece civarına ulaştığında yapmakta olduğunu fark ettim bu yüzden müşürü değiştirdim ve harareti 90 dereceye sabitledim trafikte veya otobanda ibre 90 a indi avans vuruntusu ve yağ yakma sorunu yok oldu ne kadar sıkışık trafikte olursam olayım gaza basınca artık arkadan duman atmıyor üstelik motorun alt devirleri canlandığı gibi ivmelenmesi de yükseldi bu yüzden en doğrusunu motorun kendisi söylüyor zaten

Neden opel 100 derece kullanmış bilmem ama kesinlikle hata yapmış çünkü 90 olacak onun doğrusu
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Teknik olarak 90'lık müşür takmanın araca zararı olurmu...? Bence siz kişisel denemelerinizden yola çıkarak bağzı tespitlerde bulunmuşsunuz...Mantıklı'da geliyor...

Fakat işin ustalarından yorum alıp ona göre değerlendirmek gerek.Yağ yakma sorunu ortadan kalktı ise ve araçta belli bir rahatlama varsa değiştirmek isterim bende...
 
Anlamadığım konu neden ustalarda 95-100 derece ecotecler için normal değerler diyo anlamış değilim :( Gerçi normal durumlarda 90da oluyo genelde ama yoğun trafiğe girdimmi hararetin 100de olduğunu görmek can sıkıcı :(
 
Son düzenleme:
Aslında herşey tekniğe uygun ama teknikte hata var çünkü opelde üç tip müşür var bunlardan türkiye için kullanılanı suyun ısısı 100 dereceye geldiğinde açıp 95 e düştüğünde kapatanı bu yüzden otomobil yürürken fana ihtiyaç duymayıp önden hava alırken herşey güzel ve hararet 90 da isterseniz 500 km durmadan gidin

Ama ne zaman sıkışık trafiğe giriyorsunuz artık otomobilin yürümesi ile önden gelen hava artık gelmiyor ve bu defa o trafikte fana ihtiyaç duyuluyor ama fan çalışmıyor bekliyorki su sıcaklığı 100 dereceye ulaşsında öyle çalışsın tabii o zaman ne oluyor o kadar yüksek motor ısısında yağ inceliyor yanmaya başlıyor.

Opel bunu neden yapmış olabilir burasını almanya zannetmiş kışları -30 derece olup yazlarıda 30 un altında kalıyor zannetmiş olabilir... Bunu bile bilmiyormu derseniz bence bilmiyor çünkü aynı otomobilin aynı modelinin italyaya satılanlarında zaten kendisi 90 derece takmış.

Bugün parçacıları araştırdım yine aynı opel türkiyede satılan yeni modellere artık 100 yerine 95 derece takmış ama almanya modellerinde hala 100 derece takmaya devam ediyor yani türkiyede kendisi de değişikliğe gitmiş dolayısıyla olan eski modellere oluyor hala 100 derecenin üzerine çıkan yanlış seçilmiş müşürlerle inim inim inliyor motorlar haberimiz yok
 
Benim anlamadığım bir nokta var, soğuk ülkelerde motor sıcaklığı 100 derce ve üstüne çıkmıyor mu da böyle bir ayrım yapılmış? Yani o ülkenin iklimi ile müşürün bağlantısını kuramadım ben. Soğuk ülkelerde motorun ısınmasına izin veriyor, sıcak ülkelerde izin vermiyor gibi bir netice çıkardım. Açıklarsanız sevinirim.
 
Geri
Üst