Biz ne yapacaz. Bizde hararet göstergesi yok.
Bende çok merak ediyorum bizim araçların hararet göstergeleri nie yok ya
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Biz ne yapacaz. Bizde hararet göstergesi yok.
Bende çok merak ediyorum bizim araçların hararet göstergeleri nie yok ya
settings tuşuna 5 saniye basılı tutun. Yol bilgisayarında Test Mode yazısı çıktıktan sonra BC tuşuna basarak gizli menüye giriyoruz, BC tuşuna bastıkça ekrandaki veriler değişiyor
V: T: yazan ekrana geldiğinizde göreceğiniz V: Velocity, T: Temperature yani Hız ve Sıcaklık anlamına geliyor.
buradan astra h araçlar harareti görebilirler.
web'den alıntıdır..
kafama takılan sorular:
- motorun en sağlıklı çalıştığı sıcaklık aralığı nedir? sabahları çalıştırdıgımızda aracın motoru soğuktur, yakıt sarfiyatı ve aşınma fazladır. bu safhada araç fazla zorlanmaz. birkaç km sonra araç ısınmıştır, aracın ivmesi artmıstır, rahatlamayı hissedersiniz. bu mantıkta motor soğukken yağ yakar mı?
- bir diğer rivayet de arabaların uzun yolda daha çok yağ yaktığıdır (bir ustam söylemişti). uzun yolda araç hararet yapmaz, önden gelen rüzgar, motoru soğutur. motor da uzun yolda daha belirgin yağ yaktığına göre, sonuç yine soğuk motorun yağ yaktıgı yönündedir.
-yaklaşık bir ay önce soğuk bir günde yol yaptım, devlet yolunda 5.viteste 2500devirde 99u geçmeden ilerledim, hararet çubuğu ayaklanmadı bile, ki bu 70dereceden daha düşük bir sıcaklık manasına gelir. bu süreçte yakıt sarfiyatı da beklediğimden çoktu. sonrasında otobanda 3500devirde 130la gidince hararet 80e geldi. ankara pozantı arasını 99la, sonrasını iskenderuna kadar 130la gittim, 600km yol sonunda aracım neredeyse hiç yağ yakmadı. ancak dönüşte hava daha sıcaktı, muhtemelen motor daha yüksek sıcaklıklarda çalıştı, ve sonuçta yol bilgisayarım yağ uyarısını verdi. bu demek oluyor ki, motor soğukken yağ yakmadı, sıcakken yağ yaktı. bu da yukarıdaki maddelerle çakışıyor.
özetle, motor çok soğukken ve çok sıcakken yağ yakar, belirli bir sıcaklık aralığında sağlıklı çalışır, yağ yakmaz diyebilir miyiz? yoksa sadece çok sıcak motor yağ yakar mı demeliyiz? ya da sadece çok soğuk motor mu yağ yakar demeliyiz?
Korhan'cım yağ eksiltme motor sıcakken gerçekleşir, zaten yaptığımız km'nin ortalama %95 inden fazlasını motor sıcakken kat ediyoruz.
özellikle sıcak motor ile çok yoğun dur kalk trafiği yağın eksilmesine sebep olmakta.
Benim anlamadığım bir nokta var, soğuk ülkelerde motor sıcaklığı 100 derce ve üstüne çıkmıyor mu da böyle bir ayrım yapılmış? Yani o ülkenin iklimi ile müşürün bağlantısını kuramadım ben. Soğuk ülkelerde motorun ısınmasına izin veriyor, sıcak ülkelerde izin vermiyor gibi bir netice çıkardım. Açıklarsanız sevinirim.
o zaman cengiz beyin de söylediği gibi, müşürü değiştirirsek, hararetin yükselmesini engellersek, yağ yakma olayını çözebilir miyiz? yoksa çok ciddi miktarda yağ yakmayan araçlar için mi söz konusudur bu? yani ben o noktayı çoktan mı geçtim?
o zaman soruları yeniliyorum:
- motor sıcaklığını düşük tutmanın araca bir zararı olur mu?
- madem motor sıcakken yağ yakar, uzun yolda daha çok yağ yakma olayı hikaye mi? hararet çok yükselmediğine göre, uzun yolda motor yağ yakmaz mı?
Neden öyle diyor ustalar çünkü hemen hemen bütün opellerde yüksek dereceli müşür olduğu için ve sıcak çalıştığı için opel sıcağı sever diyorlar.ama bütün opellerde düşük dereceli müşür olsa bu seferde opel sıcağı sevmez derler.Anlamadığım konu neden ustalarda 95-100 derece ecotecler için normal değerler diyo anlamış değilim Gerçi normal durumlarda 90da oluyo genelde ama yoğun trafiğe girdimmi hararetin 100de olduğunu görmek can sıkıcı