Motor uzun yolda daha çok yağ eksiltir bu doğrudur ama bunun nedeni otomobilin motorunun uzun yolda daha serin çalışması değildir asıl neden uzun yolda motorun daha uzun süreli ve daha yüksek devirde çalışmak zorunda olması sonucunda pistonların silindirlerin içinde şehir içine göre toplamda çok daha fazla sayıda iniş çıkış adedi yapmasıdır çünkü bu çıkışların her inişlerinde segmanlar pistonun altındaki yağı geri sıyırırlar sıyıramadıkları ise silindirlerin içine geçer ve orada yakıtla birlikte yanarak egzostan dışarı atılır dolayısıyla uzun yolda motorun yağ eksiltmesi aslında sadece silindir hareketine bağlı olduğu için artar bu yüzden uzun yolda yağ eksiltmenin motor ısısıyla ilgisi aslında hiç yok ama yağ eksiltmenin müşürle iki farklı yoldan şöyle bir ilgisi var...
Birincisi müşür sayesinde motorlarımız şehir içinde olması gerekenden hararetli çalışıyor ve bu hararet normal değil yüksek bir hararet bu yüzden zaten segmanlarımız uzun vadede haşlanıyor yani özelliklerini normal bir motora göre hızlı bir şekilde yitiriyor dolayısıyla pistonlarda yağ geriye iyi sıyırılamayacak hale geliyor ve bu şekilde uzun yol veya kısa yol fark etmeden yağ sarfiyatı konvansiyonel olarak zaten artmış oluyor.
İkinci etki ise farz edelim ki segmanlar henüz haşlanmamış ve sorun yok ama bu defada sıkışık trafiğe girip harareti 100 lere dayadığımızda karterdeki yağ ısıdan iyice inceliyor ve inceldiğinden dolayı gerek süpap keçelerini aşıp süpap saplarından içeri silindirlere sızmaya başlayarak gerekse yine incelmiş yağın segmanlar tarafından geri sıyrılmasının zorlaşması nedeniyle daha fazla silindir içine yağ girerek yanmış ve yağ yakma hızlanmış oluyor
İşte bu ikinci etkiyi zaten bazılarımız gözlemlemiş durumda bende bunu zaten böyle fark etmiştim yazın otomobilim bazen ikinci vitese atıp düşük devirde ivmelenmeye kalktığımda avans vuruntusu yapıyordu ama bazende aynı şartlar altında yapmıyordu bu yüzden yaptığında neden yaptığını yapmadığında neden yapmadığını anlayamıyordum birgün gözüm hararete ilişti ve takip etmeye başladım ne zaman fan müşürü açmamış ve hararet 100 ü bulmuş olsa o zaman avans vurmanın başladığını fan açıp ısıyı 90 a düşürdüğü zamanlarda ise avans vurmanın kaybolduğunu gördüm ve işte bu en önemli kriter oldu çünkü bir otomobil motoru ne olursa olsun en büyük zararı ısıdan dolayı avans vurduğunda görür... Daha sonra yağ eksiltme sorunu ortaya çıktı ama ben bunun farkında değildim çünkü alttan yağ damlatıyordu eksilen yağın ondan olduğunu düşünüyordum muayeneden geçebilmek için damlatmayı kestikten sonra hala hatırı sayılır yağ eksiltme olduğunu görünce yağmı yakıypruz ne oluyor dedim ve egzosu takibe aldım yine aynı şeyle karşılaştım ne zaman ısı 100 e dayanıyor gaza dokununca duman atıyor ne zaman fan devreye girip ısıyı 90 a çekiyor o zaman duman kesiliyordu
İşte böylelikle bu işte bir hata olduğunu düşünmeye başladığımda opeller harareti sever söyleminin yanında opeller bir miktar yağ eksiltir sözüde geldi ve içimden tabii eksiltir ama bu müşürle eksiltir dedim.
Araştırınca opelin farklı müşürleri olduğu bizdeki müşürün almanyadaki ile aynı değerde seçildiği ama italyada daha düşük müşür kullanıldığı opelin kendi katologlarından ortaya çıktı bende düşündüm neden italya düşük te türkiye almanya ile aynı oluyordu asıl italya ile türkiye aynı enlemde aynı iklimde iki ülke olduğu için onlarınki aynı olmalıydı.
İtalyanın müşürünü takınca zaten herşey doğrulandı ne yağ yakma kaldı ne hararet ibre 90 a çakılı duruyor ister trafik ister otoban birşey fark etmiyor ve bence olması gerekende bu zaten