Opel Mokka Kazalı mı?

Bugün opel Türkiye den aradılar. 31.08.2016 tarihinde dönüş yapacaklarının bilgisini verdiler. Bakalım ne diyecekler...?
 
Bütün görüşmelerimiz olumsuz malesef. Tek önerdikleri 1 yıl garanti uzatma ve iki periyodik bakım. Geriye tek seçenek olarak tüketici mahkemsine başvurmak kaldı.

Önümüzde ki günlerde bir avukatla konuşup gerekli işlemleri başlatıcam.
 
Tahminim süreç şu şekilde işleyecek: Mağdur olan arkadaşımız dava açacak, bilirkişi aracı inceleyecek ve sonuca göre karar verecekler. Diyelim aracın değişimine karar verildi. Aracın kullanıldığı süre veya mevcut değeri hesaplanacak sıfır aracın değerinden o rakam düşülecek aradaki fark araç sahibinden istenecek yani gene vatandaş mağdur olacak :(. Keşke insanlar bu gibi tatsız şeyler ile uğraşmasalar, ayıplı ürünleri ayrı satsalar.
 
Tahminim süreç şu şekilde işleyecek: Mağdur olan arkadaşımız dava açacak, bilirkişi aracı inceleyecek ve sonuca göre karar verecekler. Diyelim aracın değişimine karar verildi. Aracın kullanıldığı süre veya mevcut değeri hesaplanacak sıfır aracın değerinden o rakam düşülecek aradaki fark araç sahibinden istenecek yani gene vatandaş mağdur olacak :(. Keşke insanlar bu gibi tatsız şeyler ile uğraşmasalar, ayıplı ürünleri ayrı satsalar.
böyle olacağını biliyormusunız veya süreci tahmin mi ediyorsunuz. tüketiciye fark çıkarılması fazla kafama yatmadı.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bende tuketiciye fark ciktigini sanmiyorum.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Karşı tarafın avukatı boş mu duracak sanıyorsunuz? Araç sahibi dava sonlanana kadar bizim aracı beleş mi kullanacak demez mi? Biz aracı sıfır km de vermiştik gibi savunmalar yapacaklardır. Benzer bir durumu bir yakınım yaşadı. Uzlaşma sağlanamadığı sürece bu tür talepler/çıkışlar olacaktır. Bu arada vergilerde değişme olursa, araca yeni donanımlar eklenirse o farklar da istenecektir.
 
Bütün görüşmelerimiz olumsuz malesef. Tek önerdikleri 1 yıl garanti uzatma ve iki periyodik bakım. Geriye tek seçenek olarak tüketici mahkemsine başvurmak kaldı.

Önümüzde ki günlerde bir avukatla konuşup gerekli işlemleri başlatıcam.

Önerilerine bakılırsa suçu kabul etmişler.Sıfır araçla değiştirmek zorundalar yasal hakkınızı kullanın.Aracı kullandığınız için fark çıkaracaklarını sanmıyorum.Çünkü problemli aracı habersiz satan onlar.Tavsiyem örnek gösterilebilecek davalar bulmanız.Zaten bu konuda avukatınız da yardımcı olacaktır.Ayrıca savcılığa suç duyurusunda da bulunabilirsiniz hem bayii hem de opel Türkiye yi.Arabayı kullanmaya devam edeceğiniz için arabanın şu anki durumuyla ilgili exper belgesi olsun.Ne olur ne olmaz.Şimdiden geçmiş olsun dilerim.
 
Bakalim sonuc ne olacak. Dun oturdum ufak bir hesap yaptim. Fatura tarihinden itibaren 31 inci is gunu aracla alakali ayibi bildirmisim ama araci fatura tarihinden bir gun sonra teslim almistim. Yani teslim tarihine bakilirsa 30 is gunu icerisinde ayibi bildirdim ama firmadan bir cozum elde edemedim. Aslinda yasal olarak her turlu hakliyim. Mahkeme bile olmamasi gerekir ama bakalim onumuzde ki gunlerde bir avukatla konusayimda o nediyecek bu duruma.
 
Bakalim sonuc ne olacak. Dun oturdum ufak bir hesap yaptim. Fatura tarihinden itibaren 31 inci is gunu aracla alakali ayibi bildirmisim ama araci fatura tarihinden bir gun sonra teslim almistim. Yani teslim tarihine bakilirsa 30 is gunu icerisinde ayibi bildirdim ama firmadan bir cozum elde edemedim. Aslinda yasal olarak her turlu hakliyim. Mahkeme bile olmamasi gerekir ama bakalim onumuzde ki gunlerde bir avukatla konusayimda o nediyecek bu duruma.

Akif her ne şekilde olursa olsun bütün aldatılan tüketicilerin ortak arzusu bu yönde. En son işlemi yapan firma bu durumu bilmese bile bilen bir yer mutlaka vardır. O nedenle zarara neden olan kurum/bayi/satıcı zararı fazlası ile tanzim etmelidir, hatta ayıplı malın durumunu bildiği halde müşterisine bildirmediği için de yasal süreç olsun veya olmasın bir şekilde cezalandırılmalıdır.
Garanti uzatması haricinde zararını fazlasıyla karşılayacak herhangi bir şey önerirlerse kabul etmenden yanayım zira ülkemizin hukuk durumu ortada, dediğim gibi mahkeme süreci çok uzarsa sıkıntı olabilir. :(.
 
Akif her ne şekilde olursa olsun bütün aldatılan tüketicilerin ortak arzusu bu yönde. En son işlemi yapan firma bu durumu bilmese bile bilen bir yer mutlaka vardır. O nedenle zarara neden olan kurum/bayi/satıcı zararı fazlası ile tanzim etmelidir, hatta ayıplı malın durumunu bildiği halde müşterisine bildirmediği için de yasal süreç olsun veya olmasın bir şekilde cezalandırılmalıdır.
Garanti uzatması haricinde zararını fazlasıyla karşılayacak herhangi bir şey önerirlerse kabul etmenden yanayım zira ülkemizin hukuk durumu ortada, dediğim gibi mahkeme süreci çok uzarsa sıkıntı olabilir. :(.

Valla abi garanti harici bir şey önerselerdi düşünürdüm ama araç full donanım olduğu için garanti harici bir şey öneremediklerimi söylediler zaten. Ek donanımlar (paketler) navigasyon vs.. aracın orjinalinde olmadığı için veremiyorlarmış.
 
Geri
Üst