Fan 1 veya fan 2 çalışmıyorsa veyahut fan devreye girince çok sesli çalışıyorsa fan acınca araçta silkeleme veyahut gaz yemede hissedilir düşüklük oluyorsa fan 1 bozulunca termik sigorta atıyor fan 2 bozulursa bobin bozuluyor bobin arızasında fan 1 de 2 de çalışmaz fan 1 arızasını anlamanın yolu klimayı devreye alınca fan sürekli ve hafif devirde çalışması gerekli ama klimayı devreye alınca fan kesik çalışıp duruyorsa bu sadece fan 2 devrede demektir fan 1 113 de devreye girer fan 2 118 de bunu anlamak zor astra h ler için hararet göstergesi olmadığında gıd,cıd ekranlarda görülebilir bıd ekranların hepsine bu gözükmeyebiliyor
astra h ve üzeri modellerde fan arızası bunlardır fan direk ecuden control ediliyor ama astra g de ayrı bir fan beyni vardır
1 ve 2 numaralı yerlerde 2 adet vida bulunur söküp 3 ve 4 de kızak yerleri vardır yukarı doğru çekin cıkar fandaki bobin kısmı yer değişebilir önemli veyahut bobin aynı olmayabilir 5 numaraya su hortumu takılıyor onu ilk başta hortumu ayırın
hortum buraya gecıyor
aracın fan bobini
işaretli yerdeki 2 pini gevşetip çekin cıkar
burada arka kapak var bu kapağın etrafında tutan pimler var eğer sola cevirdniz cıkmazsa bu pimleri tek tek gevşetip sonrasında çevirin cıkar
siyah kapağı çıkarıp çeviriyoruz kapak çıkıyor
kapağın çıkmış hali bu işaretli kısmı gres ile yağlayın
fan 1 2 arızasında bobin sağlam ise temizlemek gerekli temizleyince canlanabiliyor belir periyodlarda fan bakımını elinizden geliyorsa yapın kapağı actıktan sonra buradaki kömürlerin olduğu kısmı cekin
pislenmiş ve tozlanmış kısımları iyice yağsız kontak spreyi ile iyice temizleyin sonra söktüğünüz gibi toplamaya geçin araçtaki yüksek sesli fan şuan düştü daha sesiz eskiye nazaran
şikayet fan 1 arızasıydı bunun sebebi 1 numaralı termik idi değişti sökülmüş iken fan bakımı yapılıp toplandı yeşil kısım bobindir yıldan yıla değişiklik gösterebilir
Not: termik lehimlerken suyun içinde yapılmalı yada direk geçirilmeli şekilde bağlanmalı yoksa lehim yapılırken termik tekrar atabilir 150 derece 10 amperlik termik takıldı
astra h ve üzeri modellerde fan arızası bunlardır fan direk ecuden control ediliyor ama astra g de ayrı bir fan beyni vardır
1 ve 2 numaralı yerlerde 2 adet vida bulunur söküp 3 ve 4 de kızak yerleri vardır yukarı doğru çekin cıkar fandaki bobin kısmı yer değişebilir önemli veyahut bobin aynı olmayabilir 5 numaraya su hortumu takılıyor onu ilk başta hortumu ayırın
hortum buraya gecıyor
aracın fan bobini
işaretli yerdeki 2 pini gevşetip çekin cıkar
burada arka kapak var bu kapağın etrafında tutan pimler var eğer sola cevirdniz cıkmazsa bu pimleri tek tek gevşetip sonrasında çevirin cıkar
siyah kapağı çıkarıp çeviriyoruz kapak çıkıyor
kapağın çıkmış hali bu işaretli kısmı gres ile yağlayın
fan 1 2 arızasında bobin sağlam ise temizlemek gerekli temizleyince canlanabiliyor belir periyodlarda fan bakımını elinizden geliyorsa yapın kapağı actıktan sonra buradaki kömürlerin olduğu kısmı cekin
pislenmiş ve tozlanmış kısımları iyice yağsız kontak spreyi ile iyice temizleyin sonra söktüğünüz gibi toplamaya geçin araçtaki yüksek sesli fan şuan düştü daha sesiz eskiye nazaran
şikayet fan 1 arızasıydı bunun sebebi 1 numaralı termik idi değişti sökülmüş iken fan bakımı yapılıp toplandı yeşil kısım bobindir yıldan yıla değişiklik gösterebilir
Not: termik lehimlerken suyun içinde yapılmalı yada direk geçirilmeli şekilde bağlanmalı yoksa lehim yapılırken termik tekrar atabilir 150 derece 10 amperlik termik takıldı
Son düzenleme: