Opel Radyatör Fan Bakımı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Kaan.
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Kaan.

Teknik Destek
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,513
Tepkime puanı
2,417
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Fan 1 veya fan 2 çalışmıyorsa veyahut fan devreye girince çok sesli çalışıyorsa fan acınca araçta silkeleme veyahut gaz yemede hissedilir düşüklük oluyorsa fan 1 bozulunca termik sigorta atıyor fan 2 bozulursa bobin bozuluyor bobin arızasında fan 1 de 2 de çalışmaz fan 1 arızasını anlamanın yolu klimayı devreye alınca fan sürekli ve hafif devirde çalışması gerekli ama klimayı devreye alınca fan kesik çalışıp duruyorsa bu sadece fan 2 devrede demektir fan 1 113 de devreye girer fan 2 118 de bunu anlamak zor astra h ler için hararet göstergesi olmadığında gıd,cıd ekranlarda görülebilir bıd ekranların hepsine bu gözükmeyebiliyor
astra h ve üzeri modellerde fan arızası bunlardır fan direk ecuden control ediliyor ama astra g de ayrı bir fan beyni vardır


1.jpg

1 ve 2 numaralı yerlerde 2 adet vida bulunur söküp 3 ve 4 de kızak yerleri vardır yukarı doğru çekin cıkar fandaki bobin kısmı yer değişebilir önemli veyahut bobin aynı olmayabilir 5 numaraya su hortumu takılıyor onu ilk başta hortumu ayırın
2.jpg

hortum buraya gecıyor
3.jpg

aracın fan bobini
4.jpg

işaretli yerdeki 2 pini gevşetip çekin cıkar
5.jpg

burada arka kapak var bu kapağın etrafında tutan pimler var eğer sola cevirdniz cıkmazsa bu pimleri tek tek gevşetip sonrasında çevirin cıkar
6.jpg

siyah kapağı çıkarıp çeviriyoruz kapak çıkıyor

7.jpg

kapağın çıkmış hali bu işaretli kısmı gres ile yağlayın
8.jpg

fan 1 2 arızasında bobin sağlam ise temizlemek gerekli temizleyince canlanabiliyor belir periyodlarda fan bakımını elinizden geliyorsa yapın kapağı actıktan sonra buradaki kömürlerin olduğu kısmı cekin
9.jpg

pislenmiş ve tozlanmış kısımları iyice yağsız kontak spreyi ile iyice temizleyin sonra söktüğünüz gibi toplamaya geçin araçtaki yüksek sesli fan şuan düştü daha sesiz eskiye nazaran

10.jpg

şikayet fan 1 arızasıydı bunun sebebi 1 numaralı termik idi değişti sökülmüş iken fan bakımı yapılıp toplandı yeşil kısım bobindir yıldan yıla değişiklik gösterebilir
Not: termik lehimlerken suyun içinde yapılmalı yada direk geçirilmeli şekilde bağlanmalı yoksa lehim yapılırken termik tekrar atabilir 150 derece 10 amperlik termik takıldı
 
Son düzenleme:
20200518_14264318f9ede948f4df63.jpg
1 ve 2 numaralı kısımdan birisi şasedir arka kablo kısmına bakın direk soketten fan motoruna bağlanır kablonun oradan bakabilirsiniz siyah yada kahve kablo dur kırmızı + dır 4 pinli model de birisi klima tetik birisi 113 derece diğeri 118 derece fandır şase lui direk aküye bağlayın kablo ile akünün şase sine diğer pinler birisi 3 ve 4 den klima tetik devreye girmeyebilir diger 3 .4 biriside fan ilk kademedir elekteik verince 2 pin çalışır birisi çalışmaz arizaliysa hiç birisi çalışmaz
 
Ustat naptın. Resmen fanı dağıtıp yeniden toplamissin. Ellerine sağlık.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Ustat naptın. Resmen fanı dağıtıp yeniden toplamissin. Ellerine sağlık.
eyv. üstadım bu biraz kılıktan oluyor komple yağladım soketlerini oksitlerini temizledim aynı islemleri cam motorlarının mekanik kısmına uyguladım fan motoru daha rahat çalışıyor hissediliddi boş vakitlerimizde hem bilgilendirelim hemde bildiklerimize bilgi katalım diye uğraşıyoruz üstadım
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip
usta öncelikle eline sağlık. tariflerimize göre benim de 1. kademe sıkıntılı o bahsettiğiniz termiğe tam nasıl ulaşabilirim fotoğraflardan onu çözemedim yardımcı olur musunuz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan. ve NefesTR
usta öncelikle eline sağlık. tariflerimize göre benim de 1. kademe sıkıntılı o bahsettiğiniz termiğe tam nasıl ulaşabilirim fotoğraflardan onu çözemedim yardımcı olur musunuz?
Fanı çıkar yerinden sonra fan araca takılı iken sol alta fan soketi var çıkarıyorsun sonra fanı yerinden alıyorsun alt o söketin takılı olduğu yerde 1 adet torx vida var onu söküyorsun termik meydana çıkıyor yanlız senin araç fan kaç derece devreye giriyor fan 1 113 de acar fan 118 de birde klimayı açınca klima fanı sürekli düşük devirde döner durmadan fan 1 de durman 113 de acar 100 e kadar durmadan döner
 
abi benim araç klimada kesik kesik çalıştırıyor galiba 2. devire geçiyor direk. hararet 114 de fan çalışıyor ama kaçıncı kademe bilemiyorum dahada denemedim arabaya zarar verir diye. araba yola giderken 97 dereceyi geçmiyor ister bas ister yavaş git farketmeksizin95 97 arası. sıkışık trafikte sürekli dur kar dur kalk bazen 102 103 görüyor aşırı sıcakta bu yoğun trafiği deneyimleyemedim ama fan hiç açmıyor 114 de kadar.
 
abi benim araç klimada kesik kesik çalıştırıyor galiba 2. devire geçiyor direk. hararet 114 de fan çalışıyor ama kaçıncı kademe bilemiyorum dahada denemedim arabaya zarar verir diye. araba yola giderken 97 dereceyi geçmiyor ister bas ister yavaş git farketmeksizin95 97 arası. sıkışık trafikte sürekli dur kar dur kalk bazen 102 103 görüyor aşırı sıcakta bu yoğun trafiği deneyimleyemedim ama fan hiç açmıyor 114 de kadar.
Boğaz kelebeğinden ince bir hortum su deposuna girer ona bir baksana sicakmi motor sicak iken
 
Geri
Üst