Opel Vectra C Kasada Açilmayan Airbaglar

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan turnam
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
çevremde 3 Arkadaşim Megane 2 Lerini 1 Sene Içerisinde Pert Ettiler Ve Hiçbirininde Birtek Hava Yastiği Bile Açilmadi.
 
kırıkıkkale 85 km de (merkezı 10km kadar cıkınca ) arkadasım megane ıle 3 takla attı ama hız cok az arabayı dalgınlıkla banketten dusurup yumusak mucur yada topraga kaydırmıs toplamaya calısırken araba 3 kez yuvarlanmıs ters donmus buraya cektık nezırogluna ankara bılırkısı eksper geldı emnıyet kemerlerı takılı egılmıs dedı 3 degıl 100 takla at acılmaz
bır hakta ıddıa edemedı buda yanlıs bana gore kemer yoksa ol anlamında??
 
geçmiş olsun,ama vectra gibi ncapp tan 4 yıldız almış bir arabanın böyle bir kazada en az iki airbag inin açılması lazımdı.
 
araç takla attığı zaman airbag ler açılmaz. sadece gelen darbenin yönünde varsa onlar açılır. ön darbelerde önler , yan darbeler de de yanlar. bu durum bazı araçların kitapçıklarında ve arkas opelin internet sitesinde detaylıca mevcut.
 
öncelikle büyük geçmiş olsun. bu durumdaki bir çarpmada açılmıyorsa airbagler ne işe yarıyor o zaman. opelin açıklaması tamamen saçma bence. opel kendine göre bir bahane sunacaktır. sadece opelin teknik birimiyle değil bence başka yetkili birimlerden de inceleme isteyin. aracın teknik arızalı olması bile muhtemel.
 
geçmiş olsun öncelikle şu anda duruma nasıl müdahale ettin bilmiyorum ama arkadaşım da 2006 astra klasik ile hemen hemen aynı kazayı yaptı darbe şiddeti aynı diyebilirim.tamponu yere düşmüştü.radyatör falan gitmişti baya bişi vardı yani arabada ama airbaglar açılmamıştı.opele özgü galiba tekrar geçmiş olsun
 
buyuk gecmıs olsun.nasıl acılmadı bende cok sasırdım...
 
üniversitelerden makina mühendisliği hocalarına bakıp taşıt mekaniği üzerinde çalışanlara e-mail ile resimleri ve kaza bilgilerini verebilirsin ve bu konuda onlardan teknik bilgi isteyebilirsin belki. uzun uzadıya incelemeseler bile mümkünlük konusunda bir iki satır da olsa birşey yazabilirler. Gazi üniversitesinde mehmet eroğlu var benim hocamdı. Taşıt mekaniği aynı zamanda alanı. Aynı zamanda kazaları araştırma enstitüsünde başkan mı başkan yardımcısı mı ne. Benim lisans ve yüksek lisans tez hocamdı.
 
airbag

bence biz bu arabaya airbagi var diye fazladan para veriyorsak her şekilde airbag açılmalı fakat hesaplamalar hassas yapılıyor ve her kazada (hafif kazalar) airbagler açılırsa kullanıcı zarara giriyor. bence vuran arabanın hızı belirleyici etmen 120 km. gibi bir hızla bir araba başka bir arabaya veya bir cisme vuruyorsa airbagler açılmalı arabanın koruma bariyerlerinin sağlamlığı veya emniyet kemeri belirleyici olmamalı çünkü ben o airbag e para verdim kazada açılmasını isterim arabayı alırken yada başka bir zaman emniyet kemerim takılı olmadığı zaman airbagim açılmasın diye bir kutucuk işaretlemedim ki ayrıca insan hayatı bazı hesaplara kurban gidecek kadar ucuz mu gelişmiş ülkelerde. ya arabanın altındaki ön bar da üretimden kaynaklanan bir sorun olsaydı ve görevini yapamasaydı bu kazada olmamış daha önce kırılmış o yüzden ağır hasar görmüşsünüz fakat barı siz kırmışsınız diye bir yalan atsalar ne olacak
 
Geri
Üst