Opel Vectra C Kasada Açilmayan Airbaglar

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan turnam
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bence biz bu arabaya airbagi var diye fazladan para veriyorsak her şekilde airbag açılmalı fakat hesaplamalar hassas yapılıyor ve her kazada (hafif kazalar) airbagler açılırsa kullanıcı zarara giriyor. bence vuran arabanın hızı belirleyici etmen 120 km. gibi bir hızla bir araba başka bir arabaya veya bir cisme vuruyorsa airbagler açılmalı arabanın koruma bariyerlerinin sağlamlığı veya emniyet kemeri belirleyici olmamalı çünkü ben o airbag e para verdim kazada açılmasını isterim arabayı alırken yada başka bir zaman emniyet kemerim takılı olmadığı zaman airbagim açılmasın diye bir kutucuk işaretlemedim ki ayrıca insan hayatı bazı hesaplara kurban gidecek kadar ucuz mu gelişmiş ülkelerde. ya arabanın altındaki ön bar da üretimden kaynaklanan bir sorun olsaydı ve görevini yapamasaydı bu kazada olmamış daha önce kırılmış o yüzden ağır hasar görmüşsünüz fakat barı siz kırmışsınız diye bir yalan atsalar ne olacak


çelik bar bilmem ne zaten hikaye, baksana adam alnını vurmuş direksiyona dikiş mikiş atılmış vs... demekki bu adam beyin kanaması, burun kırılıp beyne batması vb.. birçok senaryodan şansının yardımıyla kurtulmuş.. Burası Türkiye kardeşim.. Naparsın bari kaskodan paranı tam al..:(
 
dostum öncelikle geçmiş olsun, cana gelen mala gelsin...

kazalı araçlara hem bilgisayarda hem gerçekte bakıp incelemeye çok meraklıyım. boş vaktim varsa pert arabaları bayağı inceler, NCAP testlerini hem okur, hemde videolarıyla izlerim.

1.si babam avukat. dedi ki; dava çok uzun sürer. avukatın yüklü miktarda para alacağını söyledi.

ayrıca mahkeme bilirkişi raporu isteyecek.(babam bilirkişi : işçi sendika anlaşmazlıkları ve hesaplamaları). bilirkişi raporu için zabıt tutacak kişiler eğer deneyimsizse mahkeme başka bilirkişi isteyecek.deneyimli birinin bulunması halinde bile dava çok uzun sürermiş. eğer dava açarsanız hem mahkeme harcı hemde avukata para vereceksiniz.davayı kazanırsanız karşı taraftan avukatlık parasını ve dava açtığınız tutarı hak etmiş sayılırsınız. BURADA SORUN YOK.

eğer davayı kaybederseniz, karşı tarafın avukatlık ücretini + kendi avukatlık ücretinizi + bilirkişi ücretini + mahkeme harcını vs SİZ ÖDERSİNİZ. maalesef türkiyedeki yasal prosedür böyle.

2.si yukarıda dediğim gibi çok kaza testi izledim. sizin kasa vectra kazalarına hem şahit oldum hemde kaza yapmış arabaları inceledim. BENİM ŞAHSİ FİKRİM : arkadan gelen aracın hızı 120 den az olmak zorunda. yada siz 50 km den fazla hızla gidiyorsunuz.(arka taraf hasar için) yani 120-50=70km hız demektir. çarptığı anda sizi 10km hızlandırsa 60km hız eder.(arkadan duran arabaya 60la çarpmış gibi) bu çok çok büyük bir hızdır. arkataraf hasarınıza bakılırsa bence bu kaza dediğiniz hızdan daha düşük olmuştur.çok aşırı bir hasar göremiyorum arkada

3.sü ön tarafa gelelim. arabanızı kaskolu olduğu için yetkili servise götürmüşsünüz ve haklısınız. servis fiyatları çok uçuk olduğu için aracınızı perte ayırırlar. aslında yapılmayacak bir hasar yok gibi. zaten kasko şirketi bu aracı satacak sonra yeni alan kişi yan sanayi parçalarla aracı çok ucuza mal edecek. emniyet kemeri takılı olmasına rağmen sürücünün kafasını ve dişlerini direksiyona vurması çok ilgincime gitti ki sürücü çok uzun boylusa bunun mümkün olacağını düşünüyorum.eğer aracınızda başka hasar varsa emniyet kemerlerinin yan sanayi kullanılmasındanda bu tür olaylar gördüm.

4.sü hava yastığı olayına gelelim. kazalı gördüğüm en çok arabalar opel ford renault. opeller ve eski fordlar kolay kolay hava yastığı açmıyor. renaultlar hakkında bir istatistğim yok, direksiyona tekme atıp hava yastığını açanda duydum, önden yüksek süratte bir yere vurupta açılmayanınıda...

ancak sizin kazada kesinlikle açılması gerekirdi. ancak açılmaması çok normal. çünkü yukarıda bir arkadaşımın dediği gibi en ufak bir tıklamada bile hava yastığı açılırsa vay halimize... alttan yukarıya doğru kaza gerçekleştiği için darbe sensörlerini harekete geçirecek ivme gerçekleşmemiş ve açılmamış.ben bu olayı normal karşılıyorum.

babamın davanın uzun süreceği ve avukatlık masrafı hariç diğer herşey kendi yorumumdur. hiçbir kesinlik içermemekle birlikte gözlemlerimin sonucudur. eleştiriyede açık bir insanımdır. uzun oldu ama kusura bakmayın. TEKRAR BÜYÜK GEÇMİŞ OLSUN,allah başka kaza bela vermesin.
 
Cok gecmi olsun
Bence burayla hic ugrasma direk Almanya ile gorus.Burdakilere danissan kesin acilmaz dicekler expertizide makina muhendiside hepsi ayni seyi soyliyecek. Aiclmamak nedemek abi illa olmek mi lazim acilmasi icin
 
öncelikle geçmiş olsun.bu durumda açılmayacak airbegleri arabaya ya hiç koymasınlar ya da airbegleri bu durumda açılacak hale getirsinler....
 
Kardes simdi senin aracinin el kitabinda bu airbag lerin altinda kucuk sekilde yazilmis ne gibi kazalarda acilip acilmayacagi yaziyorsa buna dikkat et bunlari bizler genelde okumadan mahkeme falan acariz siz bu konuya iyi bakin ve ne gibi sekillerde acilip acilmayacagini kontrol et arastir bu kriterlere uyuyorsa senin aracin mahkemeni ac ve sonuna kadar diren bu mahkeme masraflarin senin kazanma durumunda karsidakinden tahsil edilir yanliz senin mahkemede karsina cikacak olan avukatlari unutma cunku onlar bu isler icin egitilmisler ama senin sadece yapman gereken arabanin airbag acilmadigini ve kriterlerin icinde oldugunu iyi bilmelisin yoksa ufak bir yaziyla airbag su sekillerde acilmaz diye yazar ve senide bu kriterlere koyar isin icinden siyrili verirler ama hakliysan arkasini birakma derim bu fotograflara gore senin aracin benim dusunceme gore acilmasi gerekiyor .
 
öncelikle çok geçmiş olsun allah başka kaza bela vermesin ya bizim bi akraba passat ile arkadan kamyona çarptılar arabada motor denen bişey kalmadı gazeteyede çıktılar hava yastığı falan açılmadı üstelik arka koltuk yerinden fırladı en son öğrendiğim kadarıyla marka hatasını üstlenip tüm zararı ödemiş
 
Opel de airbag açılması için ugrasmak lazım sanırım, asagıda resimlerini göreceginiz 2004 corsa, arkadan tira çarpıp, sagdaki a kolonunu yamultacak şekilde tir in arka tamponunun altına girmişti.emniyet kemeri takılı ve hız 80-90 km di, airbag açılmadı.servisin açıklaması, öndeki airbag sensörleri tamponun arka kısmında oldugu ve aracın darbeyi kaput üzerinden alması olarak gösterildi.eger bu arac 120-130 km hız ile aynı kazayı yapsa ve arac tırın altına daha fazla girseydi yine değişen bir sey olmayacak airbagler açılmayacaktı ama sürücünün hali ne olurdu, Allah korusun

img01981rt2.jpg

img021111jy2.jpg
 
Son düzenleme:
Allahtan hiziniz 90 falanmis o hiz 110 oldugu zaman soforun arkasina kadar giriyor bir tv programinda izlemistim 20 kilometre fazla hizdan ne olur diyenler olur iste 20 kilometre hiz hayatla olm arasi allah korusun gecmis olsun kardes ...
 
bence vectranın airbag nın öyle bir kazada açılmaması doğal airbag her kazada açılmaz opel grubunun crach testlerdeki ncap yıldızlamasıda gayet başarılıdır 4 yıldızdır çoğu o yüzden adamlar arabalarına güveniyorlar airbagların açılması tamamen sensörle alakalı bir şey ve bir airbag açıldımı toplaması 2 milyara yakın para ediyor yani açıldımı yerinde açılmalı her kazada açılırsa adamın cebine zarar biz 107 gti kaza yapdık şöförün air bag i patladı araç refüşe çıkdı bir tampon bir motor radyatörü bir far birazda kaput çekiçlenicek toplasınız 600 milyonluk aracın kendi measrafı vardı sırf airbag in yenisine 1.4 milyar para istedi pegeout bayii
 
Geri
Üst