dostum öncelikle geçmiş olsun, cana gelen mala gelsin...
kazalı araçlara hem bilgisayarda hem gerçekte bakıp incelemeye çok meraklıyım. boş vaktim varsa pert arabaları bayağı inceler, NCAP testlerini hem okur, hemde videolarıyla izlerim.
1.si babam avukat. dedi ki; dava çok uzun sürer. avukatın yüklü miktarda para alacağını söyledi.
ayrıca mahkeme bilirkişi raporu isteyecek.(babam bilirkişi : işçi sendika anlaşmazlıkları ve hesaplamaları). bilirkişi raporu için zabıt tutacak kişiler eğer deneyimsizse mahkeme başka bilirkişi isteyecek.deneyimli birinin bulunması halinde bile dava çok uzun sürermiş. eğer dava açarsanız hem mahkeme harcı hemde avukata para vereceksiniz.davayı kazanırsanız karşı taraftan avukatlık parasını ve dava açtığınız tutarı hak etmiş sayılırsınız. BURADA SORUN YOK.
eğer davayı kaybederseniz, karşı tarafın avukatlık ücretini + kendi avukatlık ücretinizi + bilirkişi ücretini + mahkeme harcını vs SİZ ÖDERSİNİZ. maalesef türkiyedeki yasal prosedür böyle.
2.si yukarıda dediğim gibi çok kaza testi izledim. sizin kasa vectra kazalarına hem şahit oldum hemde kaza yapmış arabaları inceledim. BENİM ŞAHSİ FİKRİM : arkadan gelen aracın hızı 120 den az olmak zorunda. yada siz 50 km den fazla hızla gidiyorsunuz.(arka taraf hasar için) yani 120-50=70km hız demektir. çarptığı anda sizi 10km hızlandırsa 60km hız eder.(arkadan duran arabaya 60la çarpmış gibi) bu çok çok büyük bir hızdır. arkataraf hasarınıza bakılırsa bence bu kaza dediğiniz hızdan daha düşük olmuştur.çok aşırı bir hasar göremiyorum arkada
3.sü ön tarafa gelelim. arabanızı kaskolu olduğu için yetkili servise götürmüşsünüz ve haklısınız. servis fiyatları çok uçuk olduğu için aracınızı perte ayırırlar. aslında yapılmayacak bir hasar yok gibi. zaten kasko şirketi bu aracı satacak sonra yeni alan kişi yan sanayi parçalarla aracı çok ucuza mal edecek. emniyet kemeri takılı olmasına rağmen sürücünün kafasını ve dişlerini direksiyona vurması çok ilgincime gitti ki sürücü çok uzun boylusa bunun mümkün olacağını düşünüyorum.eğer aracınızda başka hasar varsa emniyet kemerlerinin yan sanayi kullanılmasındanda bu tür olaylar gördüm.
4.sü hava yastığı olayına gelelim. kazalı gördüğüm en çok arabalar opel ford renault. opeller ve eski fordlar kolay kolay hava yastığı açmıyor. renaultlar hakkında bir istatistğim yok, direksiyona tekme atıp hava yastığını açanda duydum, önden yüksek süratte bir yere vurupta açılmayanınıda...
ancak sizin kazada kesinlikle açılması gerekirdi. ancak açılmaması çok normal. çünkü yukarıda bir arkadaşımın dediği gibi en ufak bir tıklamada bile hava yastığı açılırsa vay halimize... alttan yukarıya doğru kaza gerçekleştiği için darbe sensörlerini harekete geçirecek ivme gerçekleşmemiş ve açılmamış.ben bu olayı normal karşılıyorum.
babamın davanın uzun süreceği ve avukatlık masrafı hariç diğer herşey kendi yorumumdur. hiçbir kesinlik içermemekle birlikte gözlemlerimin sonucudur. eleştiriyede açık bir insanımdır. uzun oldu ama kusura bakmayın. TEKRAR BÜYÜK GEÇMİŞ OLSUN,allah başka kaza bela vermesin.