Opel Zafira Kulübü

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan rifaz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
slm arabanın fazla yakıt yakmasına etki eden baya unsur var bidiğim kadarıyla camların açık olması, klima, sürüş teknikleri,ani gaza basmalar,ani frene basmalar,genelde gençler araçları biraz demiyim baya da hor kullanıyorlar ve ani hız artışları ve pati çektirmeler ,el freni çekip dönmeler ne biliyim bunun gibi nedenler vardır
 
arkadaşlar zafirama logosuz ön pancur yaptırmayı düşünüyorum uygun fiyata nerde bulabilirim tşk
 
özel ön panjur ve benzeri aksesuarları almanya www.ebay.de sitesinden sipariş edebilirsiniz. Hem daha ucuz hem de daha çok çeşit var. Ama siparişten önce mutlaka TR ye gönderisi varmı diye özelden sorun satıcıya. Zafira nın hava yastığına uygun orjinal koltuk kılıflarını arkadaşım ordan getirtti. TR de bulunmuyor.
 
ş.içi baya farkediyor.1 depo ile yaklaşık 400 450 km arası gidiyor,uzun yolda ise 700 km nin biraz üstü...

Kenan içimi rahatlattın, bende mi sadece yakıt tüketiminde -özellikle şehir içinde-bir gariplik var diyordum. Yurtdışında iken hanım 460-480 arası ışık yanıyor diyordu. Demek zafiralara göre normaliz.:D Her nekadar yeni B-zafiralar biraz daha ağırsa da elin gevuru yakıt ve motor teknolojisini de eski A-zafiralara göre daha az yakacak şekilde yapmıştır. Yani ağırlığı artırsa da yakıtı sarfiyatını orantısal olarak azalttığı için menzil aynı kalmıştır.

Sonuçta o azaman bor hidrolürün de hakkını yemiyelim araç menzili (eski tabirle araç sığası) demekki 460 dan 540 çıkmış % 15-18 lik bir tasarruf var.

rifaz acaba resimdeki tavan bagajı halen üstünde mi oda yakıtı etkiliyor olabilir mi bide yapılan araştırmalarda kalorifer,aydınlatma,teyp,klima gibi unsurlarıda söylüyorlar acaba onlardan da olabilrmi diye düşünüyorum sizce doğru mu ?

Sizin dediğinize gelince Ekimden-Mayısa kadar genelde şehir içi kullanımda takmıyorum. Yazın-kışın bir uzun yol ziyareti veya tatile çıkarken takıyorum ancak. Şu an depoda mesela. Ama yakıt tüketim değerlerini incelemiştim, normalden % 8-10 artırıyormuş, bu konuda haklısınız. Yazın domates salça dahil tam yüklü ağır ve uzun yolda 620 km de Side'ye girdiğimde ışık yanmıştı. Antalya'ya Elmalı üzerinden gelmiştim, Denizli'den sonra da hep yokuş çıktığımız düşünülürse yani port Box % 10 artırmasa 670-700 arası girebilirmişim Side'ye.


Yine Bor hidrolürün biraz tasarruf yaptırdığı sonucunu çıkarabiliyorum. Tüm bu hesaplamalardaki amacım kendi aracımın yakıt durumu ve özellikle üzerine takılı olan bor hidrolür yakıt tasarruf sisteminin ne yaptığıdır.

birbuçuk yıldır deniyorum. Ayarları iyi yapılırsa. Öyle %30-50 arası değil de %15-20 arası tasarruf sağladığı sonucuna vardım. Fazla değil. 2500 km de 30 YTL lik Bor hidrolür aldığınıız düşünürsek (5 depo). Maaliyet depo başına 6 YTL, 80 km depoda kazandırıyorsa benzinli araç için 3 YTL/lt X 8 Lt=24 YTL tasarruf sağlıyor.
Yılda 15.000 km yapan ve yani 30 depo dolduran araç sahibi için 720 YTL tasarruf sağlar ve 180 YTL de bor koymamız gerekir, kalan 540 YTL tasarruf. Fena değil tatil benzin masrafı çıkıyor en azından. Bor sistemi taktırmanın 180 YTL masrafını hesaba katmıyorum. Bir parça arızalandı da yaptırdınız gibi düşüneceğiz artık.

Yakıtla ilgili durumları diğer arkadaşlar da yazabilirseler daha net bir sonuç çıkarabiliriz. Ben kendi adıma yaz kış sürekli klima açık gezerken artık klimayı tamamen kapatıp son bir deneme yapıyorum. 1 depoda ne kadar yakıta etkili ölçmeye çalışacağım. Bu arada yürüyen aksam (rot balans lastikler), buji yakıt ve yük, doğru vites yakıt üzerinde çok etkili.
 
Gdönmez kardeşim özellikle araçlarımız aynı olduğu ve BORlu olmuş olduğu, senin tecrübe ve gözlemlerin özellikle BOR gibi kıymetli bir konuyu gündemimiz sokmuş olduğun için, benim ve tahmin ediyorum bir çok arkadaş için önemli. Şimdi..
1. Satmış olduğun zafiranda:cry: bor sistemi takılmadan önce ful depoyla şehir içi ve dışı kullanımda kaçıncı km de depo ışığı yanıyordu?
2. Bor sisteminden sonra bu değerler kaç oldu?
3. Sen borla önceki gönderilerde dediğin gibi %20-30 tasarruf sağlıyorken (biraz da fazla açıyorum, tasarrufu iliklerime kadar hissediyorum demiştin hiç unutmam:rolleyes: ) Benim araçta bu tasarruf neden daha az oluyor, kendini az hissettiriyor sence? (Bende bir gariplik mi var yoksa, elim mi ayarsız:confused: )
4. Bordan sonrası için soruyorum: senin sattığın 1.8 zafira aracın:cry: bor hidrolür konulan haznesinde 1 seviye çizgisi kadar bor kaç km de eksiliyordu. Bana 50 kmde 1 seviye düşerse normal dediler ama kimi de araç 1.8 motor büyük 35-40 km de 1 seviye düşmesi lazım.Yoksa olmaz diyor.Mesela senin "biraz da fazla açıyorum, tasarrufu iliklerime kadar hissediyorum dediğin" ayarda kaç kmde 1 seviye düşüyordu veya çok ince gözlem yapmadıysan 1 hazne dolusu bor hid. kaç km gidiyordu? ben şu an 35-40 km göre ayarladım.
5. Son sorum şehir içi ve uzun yol için ayrı bor ayarın var mıydı?
 
Son düzenleme:
rifaz bu ne böyle ya döktürmüşsün soruları neyse senin yazıların bize bir hayli yardımcı oluyor ellerine sağlık...
 
uzun yolda 750 yi devirir galiba 1 depo ile.çünkü klima çoğunlukla açıktı.

Hüseyin abi çok sağol ya...emeğine sağlık...

Gdönmez fazla girmiyor siteye geliba...cevapları merakla bekliyorum...tekrar teşekkürler...
 
uzun yolda 750 yi devirir galiba 1 depo ile.çünkü klima çoğunlukla açıktı.

Hüseyin abi çok sağol ya...emeğine sağlık...

Gdönmez fazla girmiyor siteye geliba...cevapları merakla bekliyorum...tekrar teşekkürler...

Rica ederim, hepimizin emeği;) Sen de az değilsin bu yaşta, zafira konumuzun taş gibi defanslığını yapıyorsun. Destursuz girenlere ve soru sorup kaçanlara ilk ve en doğru cevaplar hep senden geliyor.:good:Eko66 nın ne olduğunu ben de bilmiyordum mesela. Onun 4-5 yıl önceki mıknatıslı versiyonunu biliyordum ama bunu hiç duymamıştım verdiğin linki okuyunca öğrendim. Teknik konuları hiç kaçırmıyorsun yani.
 
Son düzenleme:
paylaşmayı seviyorum abicim sizler gibi. sitede gördüğüm zafiracıları davet ediyorum bu başlığa bazıları bakıyor bazıları hiç bakmıyor ama sizlerde gördüklerinizi davet ederseniz daha güzel ve güncel bi başlığımız olacak...
 
Geri
Üst