Bu özellikler daha çok 2003 sonrası araçlarda ve artırılmış olarak yeni zafiralarda mevcut ama 1.8 motor seçeneği ile 1999-2003 arasında da bazıları var. araç opsiyonuna göre değişebilir. yeni kelimesini görürseniz aldanmayın bu yazı eski bir yazı çünkü yeni diye kast edilen şu anki zafira A
Güvenlik
Zafira içinizin rahat olmasını sağlar.
Potansiyel Zafira müşterileri sorumluluklarının farkındadır ve bu nedenle güvenliğe büyük önem verirler. Bu bakımdan Zafira, karoser yapısı, hava yastıkları, ABS ve çekiş kontrolü gibi kapsamlı güvenlik donanımından gözle görülmeyen önemli tasarım ayrıntılarına kadar sunduğu genel güvenlik kavramıyla etkileyici. Zafira, güvenlik bakımından en yüksek kaliteyi sunuyor, bütün yolcular, için ve bütün yolcu bölümü varyasyonlarında.
Aktif Güvenlik.
DSA şasi.
Zafira’daki şasi DSA niteliklerine göre tasarlandı (Dynamic Safety Action - Dinamik Güvenlik Hareketi). Frenleme sırasında, özelliklede yol yüzeyindeki tutuşun farklı olduğu yerlerde, aracın normal doğrultusunun dışına kayma eğili ön dingilde daha fazla tutunan tekerleğin içe yatıklığının artırılması ve arka dingildeki içe yatıklığın da azaltılmasıyla düzeltiliyor.
Dört tekerlekte diskte fren
1.8lt motoruna sahip bütün Zafira modellerinde 4 tekerlekte de disk fren yer alıyor: Ön fren diskleri içten soğutmalı ve ek olarak ön kanatçıktaki hava girişleriyle soğutuluyor. Büyük boyutlu bir fren servosuda tepkiyi iyileştiriyor, pedal hareketini azaltıyor ve ek olarak çarpışmalarda güvenli bir davranış sergileyecek sekilde tasarlanmıs.
Bosch 5.3 ABS
Zafira’ya en son nesil, 4 kanallı ABS sistemi takılabiliyor. Öncekiyle karşılaştırıldığında, Bosch 5.3 sistemi, diğer özelliklerin yanında, elektronik kontrollü fren dağılımı sağlıyor ki bu, geleneksel hidrolik dengeleme valfinin yerini alıyorve arka tekrleklerdeki fren gücünü en iyi şekilde ayarlıyor.
- Tekerleklerin kilitlenmesini önlüyor.
- Tam güçle fren yapıldığında bile araç direksiyonla kontrol edilebiliyor.
- Elektronik fren gücü dağılımı sayesinde daha kısa fren mesafesi.
- ABS ile birlikte daha iyi pedal hissi.
ETC plus çekiş kontrolü
1.8 16V ECOTEC motoruna sahip modellerd, aktif güvenlik ek olarak yeni ETC plus sistemiyle (fren ve motor müdahalesiyle çekiş kontrolü) artırılıyor. Gaz pedalının konumu ne olursa olsun, çekiş tekerleğinin patinajı motor gücünün azaltılması yoluyla otomatik olarak engelleniyor. Eğer çekiş tekerleklerinden sadece biri patinaj yapıyorsa, (örneğin sağ ve sol tarafta farklı yüzeylerden oluşan bir yolda) bu tekerleğe ek olarak fren uygulanması daha iyi tutuş ve denge sağlıyor. 1999 sonbaharından itibaren, Zafira’da buna ek olarak bir elektronik denge programı (ESP) sunulacak.
- Geliştirilmiş sürüş dengesi.
- Daha fazla aktif güvenklik.
Pasif güvenlik.
Son derece sağlam yolcu bölümü sayesinde yüksek pasif güvenlik.
Zafira’nın temelinde sağlam bir yolcu bölümü bulunuyor ve bir kazada çok az deformasyon göstererek mümkün olan en geniş yaşam alanını sağlıyor. Bir kaza sırasındaki darbe enerjisini emembilmek için yolcu bölümünün önü, yanları ve arkası kontrollü bir şekilde bükülerek darbeyi emen bölgelere sahip.
Uzatılmış ön bölüm darbe enerjisini emiyor ve arkaya iletiyor.
Düşük hızlardaki kazalarda, ön kısmın büyük boyutlu çift profili bir çeşit “çarpışma kutusu” olarak görev yaparak hasarı ön bölümle sınırlı tutar; böylece tamir masrafları mümkün olduğunca düşük tutulur. Daha yüksek çarpışma hızlarında ise, eğilme kuvveti önceden belirlenmiş bir şekilde ön çerçeveye aktarılır.
Süspansiyon alt çerçevesi bütünleşik çarpışma yapısı güvenlik elemanı olarak kullanılıyor.
Önden çarpışma olduğunda, darbenin enerjisi üç yola bölünüyor:
Ana ön şasi yük kolu. Tekerlek boşluğu kemeri ile ön sütuna ve kapı güçlendirici elemanlarına bağlanan üst yük yolu. Zafira’nın yeni son derece sağlam süspansiyon alt çerçevesi yoluyla arkaya uzanan alt yük kolu.
Kapılar gövde ile sağlam bir bütün oluşturuyor.
Yan kapılar da yan darbe elemanları ve kemer hizasındaki son derece sert profil ile korunuyor. Sağlam sütunlar ve büyük boyutlu kapı eşikleriyle birlikte kapının ve yapısal elemanların içeri doğru göçmesi önleniyor. Kapının iç tarafındaki darbe emici yumuşak bölgeler de yolculara gelebilecek zararı azaltıyor.
Çarpışma sırasında güvenli arka yapı.
Arkadan bir darbe gelmesi durumunda, aşağıdakileri içeren yapısal önlemler devreye girerek arkadaki hasarı azaltıyor:
Gövdeye sağlam bir şekilde vidalanmış olan arka tampon bağlantı kolu küçük çarpışmalarda darbe enerjisini emer ve tamir masraflarını azaltır.
Arkadaki uzunlamasına elemanlar ve ek bir merkezi uzunlamasına eleman darbe enerjisini yolcu bölümünün altına iletir.
Sağlam arka sütunlar darbe enerjisini emer ve bunu tavana iletir.
Bu şekilde, arkadaki yaşam alanı büyük oranda korunmuş olur. Plastik yakıt deposu arka dingilin önüne yerleştirilmiştir ve bu nedenle eğilme alanının dışında olduğu için arkadan darbe geldiğinde korunmuş olur.
Koruma sistemleri
Ön ve yan hava yastıkları.
Yeni Zafira’daki tam boy sürücü ve ön yolcu hava yastıkları 60 ve 120 litre hacminde. Bunların içinde düşük ısılı gazlar oluşturan modern hibrid gaz üretme sistemleri bulunuyor. Yan hava yastıkları kapılardaki basınç algılayıcılarına bağlı olarak şişiyor. Koltuklara yerleştirildikleri için yolcuya göre her zaman en uygun konumda olmaları sağlanıyor.
Ön gergili emniyet kemeri sistemi.
Ön gergili emniyet kemeri sistemleri ön koltuklardaki emniyet kemerlerinin güvenlik işlevini artırıyor. Hava yastığı kontrol birimi algılayıcısı tarafından çalıştırılıyor. Düşük hızda bir çarpışma olduğunda, hava yastıklarına gerek kalmadan gergi sistemi tarafından etkili koruma sağlanıyor.
- Bütün Zafira modellerinde standart.
- Hava yastığı gazları nedeniyle herhangi bir tehlike yok.
- En son güvenlik teknolojisi.
İkinci sıra koltuklar
Solda ve sağda yüksekliği ayarlanabilir üç noktadan bağlantılı otomatik emniyet kemerleri, ortada iki noktadan bağlantılı emniyet kemeri ve yüksekliği ayarlanabilir 3 koltuk başlığı Zafira’nın ikinci sırasındaki yolcuları koruyor. Sertleştirilmiş alüminyum profilden yapılmış kapıdaki ek koruyucular ve kumaşlı kapı panelleri yandan bir darbe geldiğinde etkili bir koruma sağlıyor. Ön yolcu koltuğunda olduğu gibi, arkadaki koltuklar da OPEL FIX çocuk koltuğu sistemi için hazırlanabiliyor.
Üçüncü koltuk sırası
Üçüncü sıradaki katlanabilir koltuklar üç noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve katlanabilir koltuk başlıklarına sahip.
Yükün sağlamca tutturulması
Yeni Zafira’da yük de güvenli bir şekilde tutturuluyor. İsteğe bağlı olarak birinci ya da ikinci sıradaki koltukların arkasına takılabilen yük bölümünde kullanılan güvenlik ağına ek olarak, yükü bağlamak için 6 sağlam halka bulunuyor.
- Her türlü yolcu bölümü düzenlemesinde tam güvenlik donanımı
Özel güvenlik önlemleri
Kaza anında katlanan pedal sistemi.
Bu sistem, fren ve debriyaj pedalının ciddi bir önden çarpışmada serbest bırakılmasını sağlıyor. Patenti alınan bu mekanizma bacak ve ayak yaralanmalarını azaltıyor.
- Önemli ve Opel’e özel güvenlik özelliği
Fren servosu
Normal bir fren servosunda yuva çeperleri, vakuma dayanabilmesi için son derece sert ve ağır olarak imal edilmiştir. Yeni Zafira’da, bu güçler bir bağlantı tarafından emilir. Yuvanın duvarı ise incedir ve bu nedenle bir kaza sırasında fazla direnç göstermez.
- Kazalarda daha fazla güvenlik
Direksiyon kolonu
Yeni Zafira’da direksiyon kolonunun üst bölümü körüklü bir yapıya sahiptir ve önden bir darbe oluştuğunda bu kısım kontrollü bir şekilde katlanır. Teleskopik ara şaftın iki ucunda bulunan kavramalar, önden bir darbe geldiğinde ek olarak hareketi azaltırlar.
- Darbenin açısı ne olursa olsun direksiyon simidinin hareketi en aza indirilmiş
Hırsızlığa karşı koruma sistemleri güvenlik sağlıyor
Kilit sistemi.
Yeni Zafira’da uzaktan kumandalı merkezi kilit standart. Uzaktan kumanda birkaç milyar farklı kombinasyona sahip değişen bir kod ile kodlanıyor ve bu nedenle başkası tarafından taklit edilmesi imkansız. Bu kumanda ile, yakıt deposu kapağı ve yolcu bölümü aydınlatmasının da içinde bulunduğu bütün merkezi kilit işlevleri kontrol ediliyor.
Ek bir işlev olarak, anahtar kilitleme konumunda biraz daha fazla tutulduğunda camlar ve açılır tavan da kilitlenebiliyor.
[SIZE=-2]
Immobilizer
Yeni Zafira’daki motor kilidi içinde transponder bulunan anahtarın çıkarılması yada sokulmasıyla otomatik olarak devreye giriyor veya devreden çıkıyor. Bu kilit doğrudan elektronik motor işletim sistemini komuta ediyor ve herhangi bir şekilde dışarıdan müdahale edilmesi imkansız. Motor her çalıştırıldığında milyarlarca olasılık arasında yeni bir kod hesaplanıyor.
- Konforlu ve güvenli kilit sistemi
- En son nesil güvenlik teknolojisi
[/SIZE]