Otomatik astra vites degistirirken dugmeye basmalimiyiz.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan BÜLENT.
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Otomatik astra vites degistirirken dugmeye basmalimiyiz.

Otomatik arabalar ikiye ayrılır. Tam otomatik , Yarı otomatik(triptonik) Tam otomatiklerde baskı balata söz konusu değildir. motor devirlendikçe yağ basıncını artıran tribün söz konusudur (mobiletlerdekine yakın bir sistem ama biraz farklı tabi) yağ basıncı artıkça araba kavrama yapar dolasıyla debriyaj baskı balata bitmesi gibi bir problem yoktur. Ancak triptonik arabalarda normal bildiğimiz baskı balata ve şansızman vardır. Sistem manuel vitesli arabalarla aynıdır. Küçük bir robot sizin yerinize gerekli oldukça debriyaja basar ve vites değiştirir (yeni çıkan sistemlerde çift kavrama yani baskı balata vardır. Renault EDC -Volvagen DSG ) oldukça karmaşık bir sistem ve çok sık arıza vermeye yöneliktir. Özellikle ağır trafikte bu yarı otomatik şansuzamn zorlanır. Rampalarda geri kaydırır. Bilgilerinize
 
Ynt: Otomatik astra vites degistirirken dugmeye basmalimiyiz.

vigilante8 link' Alıntı:
Otomatik arabalar ikiye ayrılır. Tam otomatik , Yarı otomatik(triptonik) Tam otomatiklerde baskı balata söz konusu değildir. motor devirlendikçe yağ basıncını artıran tribün söz konusudur (mobiletlerdekine yakın bir sistem ama biraz farklı tabi) yağ basıncı artıkça araba kavrama yapar dolasıyla debriyaj baskı balata bitmesi gibi bir problem yoktur. Ancak triptonik arabalarda normal bildiğimiz baskı balata ve şansızman vardır. Sistem manuel vitesli arabalarla aynıdır. Küçük bir robot sizin yerinize gerekli oldukça debriyaja basar ve vites değiştirir (yeni çıkan sistemlerde çift kavrama yani baskı balata vardır. Renault EDC -Volvagen DSG ) oldukça karmaşık bir sistem ve çok sık arıza vermeye yöneliktir. Özellikle ağır trafikte bu yarı otomatik şansuzamn zorlanır. Rampalarda geri kaydırır. Bilgilerinize
sayın vigilante8 bizim araçlar tiptronic o konuda yanlışınız var hem manuel modda hem otomatik kullanılabiliyor,o robotik kol olanların değişik isimleri var ve opelinde böyle bir şanzımanı var easytronic vites,digerleri yani yeni çıkanlar çift debriyaj balatası bulunduruyor o yeni bir teknoloji opelinkisi ise tek debriyaj balatası bulundurur.tiptronic olayı ise hem manuel hem otomatik kullanıma verilen isim (bu da firmadan firmaya değişiyor opel buna activeselect şanzıman demiş)
 
Ynt: Otomatik astra vites degistirirken dugmeye basmalimiyiz.

sayın vigilante8 bizim araçlar tiptronic o konuda yanlışınız var hem manuel modda hem otomatik kullanılabiliyor,o robotik kol olanların değişik isimleri var ve opelinde böyle bir şanzımanı var easytronic vites,digerleri yani yeni çıkanlar çift debriyaj balatası bulunduruyor o yeni bir teknoloji opelinkisi ise tek debriyaj balatası bulundurur.tiptronic olayı ise hem manuel hem otomatik kullanıma verilen isim (bu da firmadan firmaya değişiyor opel buna activeselect şanzıman demiş) Yanlışım nerde var peki yarı otomatiklerde ikiye ayrılıyor.. 
 
Ynt: Otomatik astra vites degistirirken dugmeye basmalimiyiz.

Triptonik ve çift kavramalı sonuçta tam otomatik değil
 
Ynt: Otomatik astra vites degistirirken dugmeye basmalimiyiz.

Bizim araçlarda kullanılan tam otomtik şanzıman en sorunsuz şanzıman diye biliyorum tabi en çok benzin yakanıda.
Çift kavramalı şanzımanlar manuel vites ile neredeyse aynı yakıtı ykıyor ama ne kadar sağlıklı çalışır ömrü nedir hiç bilmiyorum.
arkadaşımdaki DSG şanzımanlı aracı 140.000 km de değişti fiyatını hiç sormayın 15.000 tl bizim şanzımanlar ömrü ne kadar fiyatı ne kadardır hiç bilmiyorum ama bi 10.000 tl vardır diye düşünüyorum.
 
Ynt: Otomatik astra vites degistirirken dugmeye basmalimiyiz.

140.000 km iyi gitmiş çok çok daha erken DSG şanzıman değiştirenler biliyorum..
Bence de bizim active select gayet iyi bir şanzıman ve bakımları zamanında yapılıp biraz dikkat edildimi kolay kolay sorun çıkaracağını düşünmüyorum..
 
Ynt: Otomatik astra vites degistirirken dugmeye basmalimiyiz.

hüseyintekin link' Alıntı:
Bizim araçlarda kullanılan tam otomtik şanzıman en sorunsuz şanzıman diye biliyorum tabi en çok benzin yakanıda.
ևift kavramalı şanzımanlar manuel vites ile neredeyse aynı yakıtı ykıyor ama ne kadar sağlıklı çalışır ömrü nedir hiç bilmiyorum.
arkadaşımdaki DSG şanzımanlı aracı 140.000 km de değişti fiyatını hiç sormayın 15.000 tl bizim şanzımanlar ömrü ne kadar fiyatı ne kadardır hiç bilmiyorum ama bi 10.000 tl vardır diye düşünüyorum.
15.000 TL mi? Abooov  002tuhaff

Garantiden mi yaptırdı kendisi mi ödedi?
 
Ynt: Otomatik astra vites degistirirken dugmeye basmalimiyiz.

Bu arada merak ettim, diyelim ki ben yolda giderken yanıma gelip ara gaz veren birine uyuz oldum, attım vitesi D'den N'ye verdim ara gazları. Sonra taktım D'ye devam ettim. Sonuçta benim şanzuman ne olur? Küt diye kamplumbağa gibi ters mi döner yoksa yavaş yavaş hakka doğru mu yürür? (:
 
Ynt: Otomatik astra vites degistirirken dugmeye basmalimiyiz.

benim arkadaşım 4500 de scirocco da şanzıman değiştirdi sistem genelde biryerden sonra kuş sesi çıkarmaya başlıyor ve düzelmesi için şanzıman değişmesi lazım ücreti 15000 civar arkadaşlarında söylediği gibi garanti devam ediyorsa garantiden yoksa mecbur cepten çıkıyor bu para o yüzden çok başarılı da olsa alırken bile 5000-6000 tl bir paraya alınıyor yani active selectle karşılaştırmak çok doğru değil active select tek kavramalı otomatikler içinde en başarılısı dsg de genelde en başarılı olan ama sorun çıkarma olasılığı çok fazla golf 6 forumunu incelerseniz en büyük sorunun bu olduğunu görürsünüz ve bu olay takırtıya vs benzemez her vites değişiminde kuş sesi ayrıca sapıtma olasılığı da yüksek garanti yokken bir kez verirseniz 15000 anlarsınız astra nın değerini arkadaşlar ama 2 sistemi değerlendirmek doğru olmaz dediğim gibi 2 side düzgün çalışıyorsa tabiki dsg ama sorunları, alıştaki ve sonraki maliyeti çok fazla
 
Geri
Üst