Otomatik astra vites degistirirken dugmeye basmalimiyiz.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan BÜLENT.
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Otomatik astra vites degistirirken dugmeye basmalimiyiz.

Sonuç olarak geçişleri düğmeye basıp mı yapmalıyız? hangisi doğru?
 
Ynt: Otomatik astra vites degistirirken dugmeye basmalimiyiz.

GNSpower link' Alıntı:
Bu arada merak ettim, diyelim ki ben yolda giderken yanıma gelip ara gaz veren birine uyuz oldum, attım vitesi D'den N'ye verdim ara gazları. Sonra taktım D'ye devam ettim. Sonuçta benim şanzuman ne olur? Küt diye kamplumbağa gibi ters mi döner yoksa yavaş yavaş hakka doğru mu yürür? (:
Bence boyle bir durumda d konumundan n konumuna atmak degilde d konumundayken dip gaz yapmak yeterli dip gazda arac yapacagini yapiyor zaten sizi ugrastirmadan.
 
Ynt: Otomatik astra vites degistirirken dugmeye basmalimiyiz.

GNSpower link' Alıntı:
Bu arada merak ettim, diyelim ki ben yolda giderken yanıma gelip ara gaz veren birine uyuz oldum, attım vitesi D'den N'ye verdim ara gazları. Sonra taktım D'ye devam ettim. Sonuçta benim şanzuman ne olur? Küt diye kamplumbağa gibi ters mi döner yoksa yavaş yavaş hakka doğru mu yürür? (:

şanzımandaki N seçeneği araç yolda kaldığı zaman, aracı itmeniz veya çekmeniz gerekiyorsa kullanılması gereken bir seçenektir. Araç çalışıyor iken vitesi N konumuna aldığınızda şanzıman yağlamayı keser, N de iken ara gaz verilmesinin hiçbir zararı yoktur ancak D ye aldıktan sonra ilk hareket yağsız şanzımanla gerçekleşeceği için bu şekilde kullanılan şanzımanın bir süre sonra hakka doğru yürümesi kaçınılmazdır  :). Ayrıca trafikte uzun süreli duraklamalar da vitesin D de olması tavsiye edilmez, araç çalışıyorsa ve hareket etmiyorsa (trafik kilitlendiyse) P en sağlıklı seçenektir.
 
Ynt: Otomatik astra vites degistirirken dugmeye basmalimiyiz.

Tamkan link' Alıntı:
[quote author=GNSpower link=topic=2631.msg54357#msg54357 date=1320235808]
Bu arada merak ettim, diyelim ki ben yolda giderken yanıma gelip ara gaz veren birine uyuz oldum, attım vitesi D'den N'ye verdim ara gazları. Sonra taktım D'ye devam ettim. Sonuçta benim şanzuman ne olur? Küt diye kamplumbağa gibi ters mi döner yoksa yavaş yavaş hakka doğru mu yürür? (:

şanzımandaki N seçeneği araç yolda kaldığı zaman, aracı itmeniz veya çekmeniz gerekiyorsa kullanılması gereken bir seçenektir. Araç çalışıyor iken vitesi N konumuna aldığınızda şanzıman yağlamayı keser, N de iken ara gaz verilmesinin hiçbir zararı yoktur ancak D ye aldıktan sonra ilk hareket yağsız şanzımanla gerçekleşeceği için bu şekilde kullanılan şanzımanın bir süre sonra hakka doğru yürümesi kaçınılmazdır  :). Ayrıca trafikte uzun süreli duraklamalar da vitesin D de olması tavsiye edilmez, araç çalışıyorsa ve hareket etmiyorsa (trafik kilitlendiyse) P en sağlıklı seçenektir.
[/quote]

+ eğer n de gazlayıp d ye çekeyim araç fırlasın diye düşünüyorsanız evet kesinlikle son hız tork konvertörü uzaya, siz de en yakın servise fırlarsınız. Eğer para cüzdanınızı muazzam şekilde tırmalamaya başlamışsa veya araçtan çok bıktınız satmak değilde parçalamak gibi bir niyetiniz varsa en kestirme ve sonucu en etkili seçeneklerin başında bu gelir. :)
 
Ynt: Otomatik astra vites degistirirken dugmeye basmalimiyiz.

Bende uzun süre bekleme durumunda vitesin n ye alınması gerektiğini biliyorum daha sonra dye alınıp devam edilebilir araç sürekli gaz verdiği ve sürekli frene basıldığı için balataları zorlamamak açısından ışıklarda beklerken N ye alıp sonra Dye geçmek en doğrusu diye düşünüyordum.Bence P konumuna alınması Yağlamanın devam edeceği anlamına gelmez diye düşünüyorum.Otomatik vitesli araçların nasıl kullanılması gerektiğine dair en güvenilir bilgiyi nerden alırız bayi ve servis bu konuda yardımcı olmuyor sanırsam.Bunun için bir kitapçık falan var mı?
 
Ynt: Otomatik astra vites degistirirken dugmeye basmalimiyiz.

Sağolun arkadaşlar böylece daha evvel sinirlendiğimde kornadan ziyade ara gazla içimdekileri döken bir insan olarak bu devrin benim için kapanmış olduğuna sayenizde emin olmuş bulunmaktayım. Ama şu gazı kökleyip N'den D'ye atayım araba fırlasın düşüncesi hiç aklıma gelmemişti iyi bir yöntem aslında. (Tabii uzaya ve servise tek yön bilet hediyesiyle birlikte)  ((:

şaka bir yana bende kırmızıda falan durduğumda vitesi N'ye atıyorum, forumda okumuştum araba D'de devamlı ileriye gitmeye çalıştığı ve biz onu frenle zorla yerinde tuttuğumuz için bir süre sonra arabaya zarar vermeye başlıyor bu husus diye. Seviyorum ben bu forumu yahu, bir sürü şey öğreniyorum burdan. (:
 
Ynt: Otomatik astra vites degistirirken dugmeye basmalimiyiz.

Bekleme anında  N konumuna almaya hiç gerek yok, zira aracımızdaki 6T40/45 otomatik vites kutusu bekleme anında kendisi otomatik olarak boşa alıyor zaten, ekstra yakıt tasarrufu sağlamak için:

"One additional feature new to the 6T40 automatic is an idle-neutral mode. When the vehicle comes to a stop, the transmission automatically goes into Neutral and then re-engages the gear when the brake is released. This reduces load on the engine, adding another incremental improvement to fuel economy."

Boşta dururken frene basıp bırakıldığında vitese geçişi ve bırakışı hafifçe hissetmeniz gerek.
 
Ynt: Otomatik astra vites degistirirken dugmeye basmalimiyiz.

Arkadaşlar otomatik vites için ayrı bir konu açıp sabitlense daha güzel olacak gibi.Nasıl kullanılmalı bakımları dikkat edilmesi gerekenler gibi şeyleri paylaşabiliriz. ;)
 
Ynt: Otomatik astra vites degistirirken dugmeye basmalimiyiz.

arkadaşlar 1. sayfadaki tartışmada kafam karıştı şimdi bizim active select vites tam otomatikmi yoksa yarı otomatikmi ben yarı otomatik diye biliyordumda (yani robot bizim yerimize vites değiştiriyor )..?
 
Geri
Üst