otomatik vites arızası

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan fayfay
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bana mantıklı geldi, servise gidince ustamla bu durumu paylaşayım.
 
Arkadaşlar bugün servisdeki mekanik ustasıyla tecrübeye çıktık, direksiyonda ben vardım. İyice neler olduğunu anlattım ve uygulamalı olarak gösterdim. Sonra kaputu açıp bir daha motora gaz vererek kontrol ettik, bahsettiğim cırtlak ses, motorun kayış bölgesinden geliyormuş. Muhtemelen rulman bozmuş olabiliceğini söyledi, fazla gazlamadan kullan büyük sorun çıkarmaz ama, maddi durumunu toparlayınca mutlaka gel yapalım dedi. Sonuçta yapmış olduğum masrafları bildiği için hemen yapalım demedi ama; benimde içim rahat değil, olurda kayış parçalarsak, motoru elimize almaktan korkuyorum...
 
Bugün İzmir'de hava güneşliydi. Öğleden sonra soğuk motorla aracı biraz sıkıştırdım lamba yanmadı. Bu arızanın sadece soğuk havalarda ve motor soğukken olması galiba şanzımanda kullanılan yağ ile ilgili.
 
Bugün İzmir'de hava güneşliydi. Öğleden sonra soğuk motorla aracı biraz sıkıştırdım lamba yanmadı. Bu arızanın sadece soğuk havalarda ve motor soğukken olması galiba şanzımanda kullanılan yağ ile ilgili.

Kesinlikle ondandır bundan adım kadar eminim aynı dert benimde başımda idi ve sorun kalmadı kesinlikle dedim şekilde bir bakım yaptırmanızı tavsiye ederim. Birde çok masraf edilecek bir şey değil. Ben yağda değiştirdim hepsine 80 TL verdim.
 
Arkadaşlar bu benim memnun kalmadığım yerdeki usta, otomatik vites şanzımanlara yağ eklemenin şanzımanı bozduğunu, komple bakıma sebep olduğunu söylemişti. Hoş güzel aldıkları paraya ve yaptıkları işe göre itibar etmemek lazım ama; yinede size danışmak istedim doğruluk payı nedir?
 
Arkadaşlar bu benim memnun kalmadığım yerdeki usta, otomatik vites şanzımanlara yağ eklemenin şanzımanı bozduğunu, komple bakıma sebep olduğunu söylemişti. Hoş güzel aldıkları paraya ve yaptıkları işe göre itibar etmemek lazım ama; yinede size danışmak istedim doğruluk payı nedir?

Fazla yağ konması durumunda bazı yerleri bozması normaldir. Motora bile aşırı yağ konsa motorda darma duman olur. Benim düşüncem bu yönde.
 
Fazla yağ konması değil, eksik yağa ekleme yapmanın, şanzımanı bozduğunu söylemişlerdi...
 
Fazla yağ konması değil, eksik yağa ekleme yapmanın, şanzımanı bozduğunu söylemişlerdi...

Neticede aracın balata aksamı yağ içinde çalışmakta eksik yağ var araç vites değişimleri içinde ilgili parçalara yağ pompalamaya başlayacak ve hali ile yağ seviyesi iyice düşecek. Otomatik vitesli araçların yağ kontrolleri benim gözlemlediğim adam yağı koydu artık ne kadar alıyorsa sonra aracı r konuma aldı bir daha ölçüm yaptı sonra aracı d konuma aldı bir daha ölçüm yaptı sonra n konumunda bir ölçüm daha yaptı dikkatimi çekinde burada oldu n konumunda yağ seviyesinde yükselme oluyor ama diğer viteslerde yağ seviyesi normal de durmakta.
 
opel kitapçıklarında otomatik şanzıman yağına p konumun da bakılması gerektiği yazıyor!!
 
Vallahi benim usta bu şekilde kontrol etti. Ayrıca 80 000 Km de değişmesi gerek dedi aklında olsun 80 000- 100 000 olduğunda mutlaka değiştir dedi. Ben sadece tecrübelerimi paylaştım arkadaşlar umarım faydası olur.
 
Geri
Üst