otomatik vites arızası

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan fayfay
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
opel kitapçıklarında otomatik şanzıman yağına p konumun da bakılması gerektiği yazıyor!!
+ şanzıman yağının sıcak veya soğuk olmasına göre yağ çubuğunun iki yüzünde de ölçü yeri vardır, aracı çalıştırıp vites "P" konumuna alındığında yağ soğuk ise çubuğun düşük dereceli yüzü, sıcak ise çubuğun yüksek dereceli yüzü baz alınıyor.

104fq.jpg


105cne.jpg
 
teşekkürler abi çok bilgilendirici bir paylaşım. astra g lerdeki şanzıman kontrol çubuğu bundan biraz farklı. resmini ekliyorum!! birde bendekin de yağ biraz fazla gibime geldi, ne yapmam gerek acaba?
 

Ekli dosyalar

  • DSCN1665.webp
    DSCN1665.webp
    57.6 KB · Görüntüleme: 9
  • DSCN1675.webp
    DSCN1675.webp
    29.6 KB · Görüntüleme: 6
teşekkürler abi çok bilgilendirici bir paylaşım. astra g lerdeki şanzıman kontrol çubuğu bundan biraz farklı. resmini ekliyorum!! birde bendekin de yağ biraz fazla gibime geldi, ne yapmam gerek acaba?

Yağ miktarı yaklaşık yarım litre kadar fazla görünüyor (araç çalışır durumda iken ölçüm yaptığını farz ediyorum). Sanayide o yağın fazlasını çekerler.
 
Arkadaşlar birde bu başlık altında benim sorum olsun... otomatik araçlarda balata aşınmasını nasıl anlarız? Bugün başıma bir olay geldi. Baya hatırı sayılı bir rampa çıkmam gerek idi. Tam rampanın ortasında araç vites düşürmedi ve yolun ortasında boğuldu kaldı. araç gazlı idi sanırım gaz yetişmedi. Araç çekmedi. Sonra yeniden aracı çalıştırdım birinci vitese aldım ve yokuşu çıktım ama zorlanmadan dolayı bir şey oldu mu diyede aklımda bir soru işareti kalmadı dersem yalan olur :(
 
Geri
Üst