Otomatik vites sevenler derneği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canse89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Easytronic kullanmıyorum bende herkes bahsetmiş şu meşhur pahalı easytronic arızasından nedir bu ? nası haraketler bu tür arızalara sebep olur ? ben arada tiptroniğe geçip daha atak ve yuksek devirde kullanıyorum mesela bu tür davranışlar easytronic doğasına aykırımıdır?

Teşekkurler


bizim arkadaşta toyota yaris var o sürekli tiptronikte kullanıyo daha bi sorun çıkarmadı 24bin de araba
 
arkadaşlar selam, derneği kalabalık görmek çok hoşuma gitti. inşallah hep böyle olur.
easytronic yani robotize şanzımanlar manuel şanzımanın otomatikleştirilmiş halidir. yani debriyaja bir piston basar, viteslere pistonlar sokar.

en büyük avantajı manuel vites kadar ucuza maledilip, çeşitli motorlarda kullanılmasıdır.

en büyük dezavantajı, sizin tepkinize geç kalması ve ilk çıktığındaki problemlerdir.

nasıl kullanmak gerekir diye sorarsanız. ilk olarak verdiğiniz komutu bitirmesini bekleyin. beklemeden 2.bir komutda şaşırabiliyor.
kontak kapalı iken pek oynamayın. çünki kontak açık ve motor çalışırken işlem yapabilir. yani içindeki hava biterse motor çalışmazken işlem yapamaz ve karışabilir.
fazla devir farklı kullanmayın çünki balata var ve normalden daha hassas. yani birden 2000den 4000 e çıkarmayın.
bunla ilgili bir yazıyı en kısa sürede hazırlıcam. şimdi müsadenizle uçağıma binip misafirliğe gidicem.
 
Polat easytronic vitesin pistonla va havayla çalıştığından emin misin?
elektrik motoru diye biliyorum ben
 
Polat easytronic vitesin pistonla va havayla çalıştığından emin misin?
elektrik motoru diye biliyorum ben

ben ilk çıktıklarında fiat da çalışıyordum. ilk panda ya koymuşlardı. fabrikada eğitimde iyice incelemiştim. havayla çalışıyordu. hatta normalde kullanılan bir manuel şanzıman üzerine adapte edilebilir yapmışlar. yani sistemin parçalarını söküp manuele çevirebilirsin.

tabi bu söylediğim 2003 yılıydı. bu kadar zamanda bişeyler değişmiş olabilir. bu arada o senelerde fiat GM ortaklığı sebebiyle sadece multijet motor değil şanzımanlarıda paylaşıyordu diye biliyorum, yanlış değilse.
 
ok farklı bilgi bulursak yazarız yine
 
Arkadaşlar, bu gün bir vatandaşımızın auidi a4ünün airbag ışığını söndürüyorduk. arabayı geri geri parkettim indim. hangi mantıkla bilmiyorum çalışr halde bırakmışım arabalar ters vaziyette duruyorlardı. şurası şöyle burası böyle derken benim bagajdan bir şey lazım oldu ayağım egsozn önüne gelince farkettim ki araba çalışıyor. yaklaşık yarım saat park halinde çalışmış. o kadar benzin boşa gitti anlayacağınız. biraz bende hata var ama arabanın da suçu var mübarek bir masaüstü pcden daha sessiz çalışıyor park halinde. bu kaçıncı vaka oldu bilmiyorum. birinde de anahtarı arayıp bulamayınca baktım anahtar arabada araba çalışıyor öyle anlamıştım.
ama bir sonuca vardım. audi gerçekte iyi araba yapıyor. 2001 model b5 kasa a4, benim astraya araba demek için baya bir uğraşmak gerek yanında
 
Yağı değiştirdim bugün 20 tl imiş lt'si 3lt aldı. Filtre için şanzumanın inmesi gerekir dediler aman dedim kaçtım :)
 
hayırlı olsun dinçerciğim. nerede değiştirdin. bu arada akdeniz sanayide iyi bir otomatik ustası varmış. telde konuştum elemanla. sorun çıkarsa aklımızda bulunsun.
 
Büyük ihtimal dediğin yer abi, delta otomotiv. Op-Er'den ve bir yerden daha oraya yönlendirdiler.
Önündeki araçların yanında benimki otomatikcik kaldı :D
 
Geri
Üst