Otomatik vites sevenler derneği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canse89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Arabayı dün sabah 05:00 gibi 15,5 derecede çalıştırdım Bir problem olmadı. Daha sonra Öğlen 13:00 gibi 26 derecede çalıştırdım normal olarak yine problem olmadı.

Sonra arabamı kendi özel servisime götürdüm. Arabamı bilgisayara bağlayamadılar. Yetkili Servis olan Egem Araştırma Merkezi'ne yönlendirdiler. Orada bağladılar. Kick Down müşiri kaydı çıktı. Fakat benim Kick Down problemim yok. "Belki de arıza verdi daha sonra düzeldi" dediler. "Açılıp bakılması da en 150 TL'yi bulur. Problem ondan kaynaklı görünmediğine göre masrafa gerek yok" dediler.

Servise gitmeden evvel evde önce Torbalı'da ki OPEL Türkiye'yi aradım. Servislere danışın dediler. "Burası Türkiye. Servislere gitsem buyrun gelin biz bakalım diyip para alacaklar. Ben şu an sadece şanzıman yağı türünü öğrenmek istiyorum" dedim. Şasi Numaramı aldılar bana geri döneceklerini söylediler. Ben de bu arada bir şansımı deneyeyim diyip 2 tane yetkili servisi aradım şanzıman yağı ile ilgili. Egem "Dexron II kullanılmalı" dedi. Daha sonra Arkas'ı aradım. Orası da "Dexron III kullanılmalı. Ancak Dexron III'te değişiklik yapıldı Dexron VI oldu onu kullanın" dedi. Sonra problemimi sordu. "Dexron II ve Dexron III arasında sizin söylediğiniz problemi oluşturacak kadar bir fark yok" dediler. Eve geldikten sonra OPEL Türkiye'den aradılar. Şasi numaramı yanlış (S ve 5 farkı) yazmışlar. Tekrar kontrol ettik ve yine arayacaklarını söylediler. Muhtemelen gün içinde ararlar.

Sanırım bu konunun sebebini bulmak en 6-7 ay kadar uzayacak gibi. Çünkü hava 26 dereceydi. Ekim'e hatta Kasım'a kadar İzmir'de hava kolay kolay 15 derece altına düşmez.
 
tam lpg ayarından dicektim, son cümle susturdu. bana motor verimsizliği gibi geldi. sanırım şanzımanda birşey yok. tam güce binerken motor yetiştiremiyor. buji kablolar veya boğaz kirlenmesi olabilir.
test için bir dahakine, vites değiştirmeden motora hafif gaz verin şöle 1000 devir 1200 devir gibi. öle vites değiştirip deneyin stop edecekmi.

gelen cevaba göre diğer şıkları değerlendirelim. aracınıza mutlaka ATF 2 koyun. piyasada gördüğüm kadarıyla hep 3 koyuyorlar. texaco yağ laboratuarından aldığımız bilgiye göre 3 ler ağır araçlara konulurmuş. 2den daha inceymiş.

Bu arada bunu deneyemedim. Çünkü arabaya azıcık dokunmam 1500-2000 devire çıkardı arabayı. Sanırım el tertibatı olduğu için gaz pedalına istenen ince baskıyı yapamadım. O devirde de vites değişimi yapmaya cesaret edemedim.

Yalnız daha önce MSN'de konuştuğumuz ilk çalışma deviri 1200-1300 gibi geldi bana. 1500 olmadığı kesin. Daha sonra kısa sürede 900'e düşüyor. Ben 900 devir demiştim ama iyice baktım 800 de olabilir. P'deyken tabii bu değer.
 
Bu arada bunu deneyemedim. Çünkü arabaya azıcık dokunmam 1500-2000 devire çıkardı arabayı. Sanırım el tertibatı olduğu için gaz pedalına istenen ince baskıyı yapamadım. O devirde de vites değişimi yapmaya cesaret edemedim.

Yalnız daha önce MSN'de konuştuğumuz ilk çalışma deviri 1200-1300 gibi geldi bana. 1500 olmadığı kesin. Daha sonra kısa sürede 900'e düşüyor. Ben 900 devir demiştim ama iyice baktım 800 de olabilir. P'deyken tabii bu değer.

jiklede bir anormallik yok demekki. kick down hatasıda sanırım bir ara tam gaz tutup tam roketliyecekken gazı bırakınca olan boşlukdan kaynaklanıyor olabilir. arada zamanından önce bırakılan haraketler şanzımanı şaşırtabilir. zararı yok ama elektronik şanzımanlarda hata kodu olarak algılıyor.

en azından S lambası benim dediğim gibi stopdan kaynaklandığını öğrenmiş olduk. madem şanzımanımızda sorun yok o zaman elimizdekileri bir daha değerlendirelim.

motorun zayıflığından kaynaklanması konusu her ne kadar geri plana düşmüşsede (çünki kirli motor sıcaklığa bakmaz, stop edecekse eder), yağın sıcakda biraz daha ince olmasından motora vereceği güç azalmıştır. buda sınırda oluşan stop etme eğilimini stop etmemeye çevirmiş olabilir. ama yinede boğaz temizliğine baktır derim. yaptırmak herzaman iyidir.

sanırım yağ konusunda bir sıkıntılar var (2-3 ay önce yağ değiştirdin ama sorun 1 ay önce başladı, buda bir muamma) bu konuda yapabileceğin MUADİL YAĞLARI ÖĞRENMEK.
yani üreticinin tavsiye ettiği yağın kodunu bilip, listeden muadili (aynı kimyasal özelliklere sahip olanını) bulmak ve kullandığın yağ bu özellikleri karşılıyormu bilmek lazım. her ne kadar farklar az görünsede eski yağ ile birleştiğinden, bu yeni karışım farkı açmış olabilir.
 
jiklede bir anormallik yok demekki. kick down hatasıda sanırım bir ara tam gaz tutup tam roketliyecekken gazı bırakınca olan boşlukdan kaynaklanıyor olabilir. arada zamanından önce bırakılan haraketler şanzımanı şaşırtabilir. zararı yok ama elektronik şanzımanlarda hata kodu olarak algılıyor.

en azından S lambası benim dediğim gibi stopdan kaynaklandığını öğrenmiş olduk. madem şanzımanımızda sorun yok o zaman elimizdekileri bir daha değerlendirelim.

motorun zayıflığından kaynaklanması konusu her ne kadar geri plana düşmüşsede (çünki kirli motor sıcaklığa bakmaz, stop edecekse eder), yağın sıcakda biraz daha ince olmasından motora vereceği güç azalmıştır. buda sınırda oluşan stop etme eğilimini stop etmemeye çevirmiş olabilir. ama yinede boğaz temizliğine baktır derim. yaptırmak herzaman iyidir.

sanırım yağ konusunda bir sıkıntılar var (2-3 ay önce yağ değiştirdin ama sorun 1 ay önce başladı, buda bir muamma) bu konuda yapabileceğin MUADİL YAĞLARI ÖĞRENMEK.
yani üreticinin tavsiye ettiği yağın kodunu bilip, listeden muadili (aynı kimyasal özelliklere sahip olanını) bulmak ve kullandığın yağ bu özellikleri karşılıyormu bilmek lazım. her ne kadar farklar az görünsede eski yağ ile birleştiğinden, bu yeni karışım farkı açmış olabilir.

Bugün ilginç bir şekilde 29 derece sıcakta arabayı çalıştırdm. Sokağın ortasında karşıdan minibüs geldiğini gördüm. Sağa çekip birazda geriye gittim. Tekrar D'ye aldığımda aynı şeyi yaptı. Bu seferde bir şey dikkatimi çeker gibi oldu freni tam basılı istiyor sanki. Bir de araba tam anlamıyla durmalı gibi. Kafam çok karıştı. Freni ne kadar sert basarsam geçiş hissi o kadar az oluyor. Tam emin olmasamda bir kaç denemede böyle hissettim. "Acaba frenler tam kavramıyor mu?" diye düşündüm.

Evden çıkmadan önce de özel servisimi aradım. Dünkü bilgisayara bağlama sonucunu söyledim. Kafamda soru işareti kalmasın diye bir otomatik şanzımancıyı tavsiye etti. İzmir'in en iyisiymiş. Orayı aradım. Adam hidrolik gibi bir şeyler söyledi. Şanzıman inecekmiş. "En az 1.500 TL en fazla 2.500 TL tutar" dedi. Tekrar bana tavsiye eden servisimi aradım. "O olmaz. Onun için daha erken" dedi.
 
yahu kim demiş otomatik araba ağır hızlanır diye:D:D
bu gün ışıklarda beklerken elemanın biri durduğu yerde gaza yükleniyor (araç ford focus )
açıkcası ben gayet sakindim ama o gaz verince banada gaz verdi:D:D
sonra dedim dur bakalım ne olcak :D
yeşil yandı bastım tam gaz :Delemanda bastı :D
sonra yaklaşık 100 mt kadar kafa kafaya gittik sonra dikiz aynasından bir baktımm
anaaaaaaa eleman arkada kalmış:D
ben hızlandım o da hızlandı,yaklaşık 2 boy fark attım:D
sonra adam yavaşladı yanyana geldik adam şöyle bir benim arabaya baktı :D
sonra bana baktı ve gitti:D:D
 
Geri
Üst