serkanım ş.içi 400 rakamı çok, neden çok söyleyim; kaba ayar yapmışlar, araba vites değiştirirken stop etmesin diye alt devir gazlarını açık bırakmışlar. bu sayede tam sol-sağ dönüşlerde ve D ye R ye aldığında stop etmez. otomatiklerde bu dert var maalesef.
ama güzel bir ustayla birkaç denemede ideali bulucağına inanıyorum. dün arkadaşımın C4 için landi bayisine gittik. C4 de arıza lambası problemi var. adam hepsinde bu sorun olduğunu telafisinin olmadığını söyledi. sözde opeller içinde bu aynı imiş. tartışmaya girmedim ama serkanım benm araba sadece ama sadece gaz bitmeden 1-2 km önce lamba yakıyor. başka herangi bir zaman lamba yakmadı inan. demekki bu işinde bir ilmi var. arabada ekstra bir malzeme yok. ha bu yanma olayıda son 1 senedir var. sanırım iyi ayarlatamadım son seferde. ben ayara istanbula fabrikaya gidiyorum çünki. olmadı diye ertesi gün gitme imkanım yok.
1000 ms i 2,2 ye böl sonra 3,5 e böl, ilkinde daha çok açıcaktır diğerinde daha az. bence kaç saniyede bir açılacağının rakamıdır o ama genede bilmiş konuşmayım çünki markadan markaya bazı rakamlar ve ayarlamalar değişiyor.
gaz kısılınca arıza lambası yanması normal çünki fakir karışım sinyali alıyor. bir süre sonra geçiyor. bu arızanın sürüşe herhangi bir etkisi yok sanırım. idare edebilirsin veya hafif açtırabilirsin.
gaz ayarlarında herşey deneme yanılma inan. her rakamda ideali sen bulduracaksın.
şunu iyi bil. senin araçlar hakkında bilgin hiçbir ustada yok, çünki sen elektrikden az anlıyorsun motordan az şundan bundan derken bakmışın yarı yarıya usta olmuşun (opel sahiplerinde merak daha fazla)
ama ustaya bak, motorcu elini sürmez kabloya, elektrikçi motora el sürmez. ihtisasları gördüklerinden ibaret. tekleyen motor onlar için 1.buji ve kablo 2.boğaz 3.bobin şeklinde gider. ya gerçekden ordanmı? adama boşa masraf yaptırmayım, gibi durumlar yoktur. zaten eskiyen bujileri sıfırlaman verimi arttırır tekleme azalır ama geçmez ve sen km.si gelmemiş bujileri değiştirdiğinle kalırsın. ama ustaya sorsan bujilerde gidiktir, baksana biraz düzelmiştir, demekki birkaç yer birden yapmıştır.
bu işi bilen adamları kimse bulamıyor. asıl dert orda zaten. şunu diyeceksin biliyorum. abi bir vw yada toyotacı neden bunları yaşamıyor?
basit. çünki o kadar sadelerki. yaşayan yaşıyor ama kişiliklerine göre sessizler bizim gibi dışa vurumcu değiller. artı neden opel onlardan az yakıyor ve daha az kirletiyor çevreyi neden parçaları daha ucuzun cevaplarıda buralarda yatıyor. her ileri teknoloji beraberinde bu sıkıntıları getiriyor.
az yakan opel çevreci opel maalesef daha çok elektronik parça ve daha karmaşık sistem demek, birde bunları ilk uygulayan olması beraberinde bol bol arıza getiriyor.
ama iş çok masraflı demeye geliyorsa orda dur derim, opeli masraflı yapan kötü usta. ya benim araba 3 yılda bakım hariç 45 tl salıncak takozu istedi. ki o kadar sertimdir kullanımda. işi bilmeden yapılanlar var mesela, ilk aldığımda 3 takım buji kablosu hemde yerine oturmayan fitil yüzünden. 300 gitti ama sonunda opelci ustalara güvenmemeyi en iyisinin opele binen ustalaşmak olarak buldum.
konuyu dağıttım galiba.
birkaç güzel ayardan sonra ideali bulacaksın. mümkün ise adamın bol bol vakti olduğunda git.
videonun bana titremenin ne kadar olduğunu göstermesi lazım. şanzıman takozundamı bir sıkıntı var yoksa kütükdemi bilmek lazım. vites öle titriyorum ben dedirtcek gibi titremez. aslında takip etsen titreten nedir bulursun. şanzımandan başla. titriyormu bak. sonra aradaki kola giden parçaya bak. en son kola gel. unutma titreme kaynağında daha fazladır.