Otomatik vites sevenler derneği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canse89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bi ceple video çeksene merak ettim.

abi çektim fakat sıcakken anormal bir hareket yok telefonun zamazingoyu bulmadım bulursam yollarım

bugun lpg ye geçiş sıcaklık düşürmeye gittim yakıt cok gibi dedim 2,2ms gibi olan değeri 3,5 gibi yaptı. üst değerlerle oynamadı

1. soru bu değerler enjektörün açık kaldığı süre ise benim yakıt artmaz mı?

2. akşam gelirken fark ettim araba ısınana kadar gaza basınca arıza lambası yanmaya başladı. ısındıktan sonra yokuş çıkarken yanıyor sonra sönüyor

3. bu işi bilen adamları ben mi bulamıyorum :sorry:
 
serkanım ş.içi 400 rakamı çok, neden çok söyleyim; kaba ayar yapmışlar, araba vites değiştirirken stop etmesin diye alt devir gazlarını açık bırakmışlar. bu sayede tam sol-sağ dönüşlerde ve D ye R ye aldığında stop etmez. otomatiklerde bu dert var maalesef.

ama güzel bir ustayla birkaç denemede ideali bulucağına inanıyorum. dün arkadaşımın C4 için landi bayisine gittik. C4 de arıza lambası problemi var. adam hepsinde bu sorun olduğunu telafisinin olmadığını söyledi. sözde opeller içinde bu aynı imiş. tartışmaya girmedim ama serkanım benm araba sadece ama sadece gaz bitmeden 1-2 km önce lamba yakıyor. başka herangi bir zaman lamba yakmadı inan. demekki bu işinde bir ilmi var. arabada ekstra bir malzeme yok. ha bu yanma olayıda son 1 senedir var. sanırım iyi ayarlatamadım son seferde. ben ayara istanbula fabrikaya gidiyorum çünki. olmadı diye ertesi gün gitme imkanım yok.

1000 ms i 2,2 ye böl sonra 3,5 e böl, ilkinde daha çok açıcaktır diğerinde daha az. bence kaç saniyede bir açılacağının rakamıdır o ama genede bilmiş konuşmayım çünki markadan markaya bazı rakamlar ve ayarlamalar değişiyor.

gaz kısılınca arıza lambası yanması normal çünki fakir karışım sinyali alıyor. bir süre sonra geçiyor. bu arızanın sürüşe herhangi bir etkisi yok sanırım. idare edebilirsin veya hafif açtırabilirsin.

gaz ayarlarında herşey deneme yanılma inan. her rakamda ideali sen bulduracaksın.

şunu iyi bil. senin araçlar hakkında bilgin hiçbir ustada yok, çünki sen elektrikden az anlıyorsun motordan az şundan bundan derken bakmışın yarı yarıya usta olmuşun (opel sahiplerinde merak daha fazla)
ama ustaya bak, motorcu elini sürmez kabloya, elektrikçi motora el sürmez. ihtisasları gördüklerinden ibaret. tekleyen motor onlar için 1.buji ve kablo 2.boğaz 3.bobin şeklinde gider. ya gerçekden ordanmı? adama boşa masraf yaptırmayım, gibi durumlar yoktur. zaten eskiyen bujileri sıfırlaman verimi arttırır tekleme azalır ama geçmez ve sen km.si gelmemiş bujileri değiştirdiğinle kalırsın. ama ustaya sorsan bujilerde gidiktir, baksana biraz düzelmiştir, demekki birkaç yer birden yapmıştır.

bu işi bilen adamları kimse bulamıyor. asıl dert orda zaten. şunu diyeceksin biliyorum. abi bir vw yada toyotacı neden bunları yaşamıyor?
basit. çünki o kadar sadelerki. yaşayan yaşıyor ama kişiliklerine göre sessizler bizim gibi dışa vurumcu değiller. artı neden opel onlardan az yakıyor ve daha az kirletiyor çevreyi neden parçaları daha ucuzun cevaplarıda buralarda yatıyor. her ileri teknoloji beraberinde bu sıkıntıları getiriyor.
az yakan opel çevreci opel maalesef daha çok elektronik parça ve daha karmaşık sistem demek, birde bunları ilk uygulayan olması beraberinde bol bol arıza getiriyor.

ama iş çok masraflı demeye geliyorsa orda dur derim, opeli masraflı yapan kötü usta. ya benim araba 3 yılda bakım hariç 45 tl salıncak takozu istedi. ki o kadar sertimdir kullanımda. işi bilmeden yapılanlar var mesela, ilk aldığımda 3 takım buji kablosu hemde yerine oturmayan fitil yüzünden. 300 gitti ama sonunda opelci ustalara güvenmemeyi en iyisinin opele binen ustalaşmak olarak buldum.

konuyu dağıttım galiba.
birkaç güzel ayardan sonra ideali bulacaksın. mümkün ise adamın bol bol vakti olduğunda git.
videonun bana titremenin ne kadar olduğunu göstermesi lazım. şanzıman takozundamı bir sıkıntı var yoksa kütükdemi bilmek lazım. vites öle titriyorum ben dedirtcek gibi titremez. aslında takip etsen titreten nedir bulursun. şanzımandan başla. titriyormu bak. sonra aradaki kola giden parçaya bak. en son kola gel. unutma titreme kaynağında daha fazladır.
 
abi çok teşekkürler sana baya bi zahmet verdim yine

tüpte bir süre bineyim bu şekilde o zaman elbet bi usta bulurum.

abi titreme işinde yanlış anlama oldu sanırım benim bahsettiğim v kayış gerigi kütüğü d ye alınca sallanan, kolda bi titreme yok ama d ye alıp frende beklerken rahatsız edici bi titreme var araba da 2 ustada baktı görünürde birşey yok dedi ben de artık üstüne düşmüyorum burda otomatik dediğim anda herkes bir adım geri kaçıyor :)

Ankaraya gittiğimde çözüm bulurum gibime geliyor
 
abi sorunun büyük kısmını çözdüm.

dün sabah benzinde de arıza yakmaya başladı. bende işe gidince aküyü söktüm sonra kışın senden öğrendiğim şekilde tüpün sigortasını söktüm öğlen üzeri aküyü taktım ışık rolantide ara ara yanıp sönmeye başladı d ye alınca stop etmeler başladı yaklaşık 30 km kadar gezdikten sonra ne ışık kaldı ne stop etme. akşam çalıştırdıgımda araba soğuk olmasına rağmen sorun gözükmüyordu. bu sabah tüpün sigortasını taktım tüpe geçti ve arıza lambasıda yanmadı. akşam gelirken sıkıştırdım biraz arıza yakar mı diye yakmadı fakat 3000 devir sonrası hafif bir tekleme var tüpte. sanırım bir süre daha benzinli kullansam oda çözülür çünkü arıza lambası yanarken çekişte sorun yoktu tek dert lambaydı.

sonuç olarak bu forumda senle tanışmış olmasak tahmini başıma gelecekleri yazayım.

1- tüpçüye giderim oda önce lambayı söndür motorcuya der
2- motorcu bir şekilde lambayı söndürür ben tekrar tüpçüye
3- ayar yapar o lamba tekrar yanar.. bu şekilde uzar gider

abi sayende 2 dir lpg sorununu kendim çözüyorum (spor ve kış modu da var :)
çok teşekkürler.

3.GÜN

yaklaşık 50 km daha benzinde gezdim tekleme kalmadı ama çekiş düşük. depoyu doldurup bi süre bu şekilde denerim tüketim düşmüşse devam düşmemişse tekrar lpgcinin yolu gözükür
 
Son düzenleme:
selam millet, birkaç gün uzaklıkdan sonra yanınızdayım, serkan sorunu hallettiğine sevindim, paylaşmak için burdayız,
size bahsettiğim otomatikçi ustamın oğlunu face sayesinde buldum, şuan burda misafirim. en kısa sürede tekrar gelicem.

kendinize ve arabanıza iyi bakın.
 
Geri
Üst