Otomatik vites sevenler derneği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canse89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
lafımız sana değil volkan, senin burayı okuyo olman bile önemli birşey. bu arada araba nasıl ne durumda.
biz otomatikçiler aslında uysal insanlarız. manuelcilerin agresifliği ve yanlış bilgileri bizde büyük bir birikimin dışa vurmasına yol açtı. o yüzdende baya bi savunma yapıyoruz.
aslında buranın manuelcileride çok ısrarcı değil. lafı okuyup susuyolar. sadece mantıklı konuşmak yetiyor.


Ben de takılıyorum Polat Hoca'm. Biliyorum lafın bana olmadığını. :)

Arabada neredeyse 2 haftadır hiç problem yok. Nazar değmesin. Gidiyoruz şimdilik. Geçen hafta bir Usta'ya gittim. "Madem soğukta ilk kalkışta yapıyor, tekrar yaparsa getir gece burada kalsın. Ben sabah dükkanı açınca bakarım" dedi. Dedi ama onun da bir garantisi yok. Yani o sabah yapmayabilir de.

Bu arada dün LPG'nin ilk deposu bitti. 60 TL'ye falan doldurtmuştum. 207,5 km'de bitti. Az önce Usta'nın dediği gibi 30 TL'lik gaz aldım. Onu da bitirince ustaya gideceğim. :)
 
Ben de takılıyorum Polat Hoca'm. Biliyorum lafın bana olmadığını. :)

Arabada neredeyse 2 haftadır hiç problem yok. Nazar değmesin. Gidiyoruz şimdilik. Geçen hafta bir Usta'ya gittim. "Madem soğukta ilk kalkışta yapıyor, tekrar yaparsa getir gece burada kalsın. Ben sabah dükkanı açınca bakarım" dedi. Dedi ama onun da bir garantisi yok. Yani o sabah yapmayabilir de.

Bu arada dün LPG'nin ilk deposu bitti. 60 TL'ye falan doldurtmuştum. 207,5 km'de bitti. Az önce Usta'nın dediği gibi 30 TL'lik gaz aldım. Onu da bitirince ustaya gideceğim. :)

lpg başta fazla yakar, iyi bir ayarla benzine göre ş.içi %50 az ş.dışı %20-30 az yakar.
şanzıman konusu galiba kışa kaldı. sanırım belli bir ustan yok. etrafdaki opelcilerden memnun oldukları yerleri bir öğren istersen.
 
başka bir konudaki yazıma gelen soru ve yanıtım. bilgi olarak sizde okuyun diye yapıştırıyorum.

Alıntı:
muebbet´isimli üyeden Alıntı
peki düşük devirde kullanım motorda kir bırakırmı? 2.cisi bazen deviri yüksek tutmak sürekli olmamak kaydıyla bu kiri temzilemeye yakmaya yardmcı olrmu?
öncelikle üzgünüm, geç gördüm yazınızı.

motorda kir dediğimiz yanmış yakıtın bıraktığı kükürttür. yakıt kalitesi arttıkca kükürt oranı düşer. bu kükürt, kurum şeklinde yanma odasının etrafında dururken YAĞ gelir ve bu kurumu alıp aşağı indirir. filtre yağın içindeki kurumları temizler. bir zaman sonra filtrenin süzemediği kurumların yağdaki oranı fazlalaşır ve yağ özelliğini kaybetmeye başlar.
tabiki yağın temizleyemediği yerler vardır, bunlar bir zaman sonra kat kat oluşum yaparlar. düşük devirde bunlar herhangi bir ANORMAL baskıya maruz kalmadıkları için birikmeye devam ederler. ama devirli kullanımdaki ani baskı değişiklileri, kırılmalara ve kopmalara yol açıp bölgeyi -BİR ANLAMDA- temizleyecektir.
ancak temiz tutmak amaçlı yapacağınız devirli kullanım size 1 saatde 40 tl değerinde yakıt kaybettiricek, öte yandan ekonomik sürüşte oluşan kurumu yılda 1 kere 40 tl değerinde bir carbon clean işlemiyle temizleyeceksiniz.

tahminen sert bir sürüş tekniğiniz olduğunu düşünüyorum. buna istinaden de oluşan kurumun sıkıştırmayı arttırdığını ve bunun size biraz daha ekonomik yakıt birazda belli devir aralıklarında çok azda olsa performans olarak döneceğini belirtmek istiyorum. tabi belli bir kurum oranına kadar. o oran aşılınca tam tersi etkide yapacaktır.

yeri gelmişken birkaç dip not belirteyim. yakıtdaki kükürtün düşmesi neticesinde artık 3bin km.de değiştirdiğimiz yağı artık 15-20bin km.lerde değiştirir olduk. buna paralel filtre ve yağ kaliteside arttı, tabi fiyatlarıda.

umarım yeterince sade ve açıklayıcı olmuştur.
 
Yav arkadaşlar etmeyin nolur manuelcieri rahat bırakın. bir manuelci yazıyor ç otomatikçi, olmuyor böyle ne istiyosunuz adamlardan? Onlar gayet mutlu
 
Geri
Üst