baya güzelmiş içi. amerikan fordların içine benzetmişler sonunda.
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Teşekkür ederim...robotumsu bir iç dizaynı var. Roketlemenin tadına baktıktan sonra oyuncak gibi gelmeyeceğini anlıcaksın ismail arkadaşım
ya benim vectra otomatik te bu aralar çalıştırdıktan hemen sonra kalkışlarda boğulma oluyor. arabanın sanki eksoz una bişi tıkanmış gibi gaza basıyom boğulma sesiyle kasılıyo bi süre sonra düzeliyo ve normale dönüyor. katalizatör değil çünkü içi boş ne olabilir???
Sayın chevypolat
İlginize ve bilginize teşekkür ederim
Teşekkür ederim...
Roketlemeyi gerçekten çok merak ediyorum
Bide yarı-otomatik viteste manuel konumda kullanırken zevkli oluyormu ve yarı-otomatik vitesin tam otomatiğe göre dezavantajları nelerdir ?
Teşekkür ederim polat abimanuel kullanımda robotize şanzımanlar senin kadar hızlı vites değiştiremezler. biraz zaman alır (dsg şanzımanlarda 2 li sistem var ve bu zaman dezavantajını silmişler. sistem 2 balata 2 dişli grubu şeklinde çalışıyor. yani 1 balatada 1-3-5 vitesler var ve bu balata ortada diyelim. 2.balatada 2-4-6 vitesleri var ve buda halka şeklinde diğer balatanın etrafında diyelim. sen vitesi 1 e getirdiğinde ve haraket ettiğinde 1.balata döndürüyor. 2.balata boşda duruyor ama dişlisi 2 ye atıyor. yani sen 1.vitesde giderken diğer grup çokdan 2.vitese atmış oluyor. vites yükseliceği zaman sadece 1.balata ayrılıp, 2.balata döndürmeye başlıyor. bu esnada 1.balata vitesi 1den 3 e atıyor ve hazır bekliyor.)
şanzımanlar arası farkları şöyle sıralayalım.
yarı otomatikler; daha ekonomik (hem üretimde hemde kullanımda) kullanıma göre balata ömrü manuel vitese göre uzun (valla türkiyede bunu başaran yoktur daha en azından ben görmedim). motora bindirdiği yük daha az. hata yaptırmaz (yanlış vitese atmak gibi)
tam otomatikler ; çok daha uzun ömürlü, bakım maliyeti düşük (balata derdi yok yağ değiştirmek manuele göre 2 kata kadar daha uzun süreli) daha toleranslı (manuelde bir zaman sonra bazı dertler açabilir, kırılmalar yada senkromenç isterler ama tam otomatik yükü dişlilere değil dişliler arası küçük balatalara verir.bu balatalar tamir takımıyla birlikdedir ve komple tamir takımı ortalama 250 tldir. bu fiyata komple sıfırlanır şanzıman, tabi işçilikleri saymıyorum. normal kullanımda 500-700bin km arası gerekirken kötü kullanımda 250-350bin km de değişmesi gerekebilir.) motora yağın yükünü bindirir buda belli bir kayıba yol açar. yakıtı manuele göre %5-10 fazladır. ustası azdır ama robotize şanzımanların ustaları sadece servisde oluyor, onlarda anlamak yerine program atıp olmadıysa değiştiricez diyorlar. yani tam otomatiğin ustası daha bol.
:good:
Teşekkür ederim polat abi
Benim babamda geçen gün arkadaşının 2010 Model MultiMode Şanzımanlı Toyota Corolla'sını sürmüş çok beğenmiş hele trafikteki rahatlığını görmüş kafasına yatmış...
İnşallah bende otomatik sürme şansı bulurum (gerçi arkadaşlarımın var ama...).
Büyük ihtimalle bidahaki arabamız OTOMATİK.:good:
Ewt denemeyi isterimhayırlısı enes, izmite yolun düşerse tam otomatiği denersin. ama alacağınıza yakın bi şanzıman deneyebilmen daha iyi olur.