Otomatik vites sevenler derneği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canse89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Herkeze Selamlar...
Bizim araç manuel. Babamla birlikte kullanıyorum. Bu dernekten ve çevreden dolayı otomatiğin ne kadar konforlu olduğunu ve rahat olduğunu az-çok biliyorum (hiç otomatik kullanmama rağmen). Ben allahaşükür arabamızdan memnunum ama otomatiğe heveslendim. Pederle konuştum inşallah bidahaki aracımız otomatik olucak. Sadece beni huzursuz eden bişi var.
1 - Otomatik araç uzun süreli kullanımda sıkarmı ve gerçekten kullanması zevklimi
2 - Tam otomatik mi ? Yarı-Otomatik mi ?

Yorumları bekliyorum... (Özellikle Polat Abi) :)
 
İyiymiş Hoca'm.

Yine de vardır bir hayır. Kimbilir belki daha güzeli daha uygun fiyatla çıkar karşına. :)

volkanım fiyat fazlasıyla makuldu ama neyse oldu bi kere. bendede var biraz. adam bandrolünü ödesin diye ağırdan aldımdı. 2500 olunca bir iki ay beklerim diye düşündüm. ne biliyim benden başkası çıkıp alıcak.
 
Herkeze Selamlar...
Bizim araç manuel. Babamla birlikte kullanıyorum. Bu dernekten ve çevreden dolayı otomatiğin ne kadar konforlu olduğunu ve rahat olduğunu az-çok biliyorum (hiç otomatik kullanmama rağmen). Ben allahaşükür arabamızdan memnunum ama otomatiğe heveslendim. Pederle konuştum inşallah bidahaki aracımız otomatik olucak. Sadece beni huzursuz eden bişi var.
1 - Otomatik araç uzun süreli kullanımda sıkarmı ve gerçekten kullanması zevklimi
2 - Tam otomatik mi ? Yarı-Otomatik mi ?

Yorumları bekliyorum... (Özellikle Polat Abi) :)

enescim doğru bir karar olduğunu her ne kadar söylesemde şunu bilki o zaman gelip otomatiğe bindiğinde anlayacaksın ve sağ kulağımı çınlatacaksın.

otomatiğin şuanda karalanmasının tek sebebi tamamen yıllar içinde türkiye şartlarında ön yargı ve yanlışlar ile bu zamana kadar gelmesidir. bu konuda yazımı 5 yada 6. sayfada bulabilirsin.

ki amerika gibi arabanın beşiği olan bir yerde %99 otomatik olmasının sebebi manuelin kötü olması değil tamamiyle otomatiğin manuelden iyi olmasıdır.

tabi otomatiğinde belli kuralları vardır. nihayetinde kul yapısıdır ve bu şartlara uymassan seni üzecektir. bu konuda daha detaylı yazılarımızda var genede yazarız.

ama kullanım maliyetinde ve rahatlıkda ve güvenlikde açık ara fark atacağı barizdir. heleki kullanıpda alışınca ve tanıyınca yakıt farkınında çok ama çok az olduğunuda göreceksin.

sorularına gelince.

vites değiştirmek her ne kadar bazen eğlenceli gelsede çoğunlukda yorucu ve gereksiz birşeydir. yarışırken yada seri kullanımda gerekli olan haraketi aynı şekilde ama sadece gaza basarak yaptını düşün.

benim keyif şeklim şudur, sol elim dışarda (amerikancılıkdan kalma) sağ elim direksiyonda gözüm sağda solda, koltuğa yayılmışım. senin keyif anlayışında buna benzer ise kesinlikle keyif verecektir. vites atmak seri sürmek ise aynı seriliğide vites kolunu ellemeden yapacaksın. ama yinede sürerek görmen ve denemeni öneririm.

imkan varsa tam otomatik, sorunsuz ve masrafsız olacaktır. yarı otomatik yada robotize şanzımanlar ise ilk başlarda problem çıkarsada (sadece türkiye şartlarında) sonradan eksiklikler giderilmiştir. ama yinede mecbur değilsen (dizel otomatik gibi) robotize şanzımanı 2.sıraya koymanı öneririm. (olurda baban forddan vazgeçmem derse ki genelde fordcular öyledir) tam otomatik öneririm. ford robotize şanzıman konusunda pek iyi durumda değil (dizel otomatiklerde sorunlar devam ediyor)

yinede tekrarlıyorum, otomatiğin keyfi güzelliği ve maliyet düşüklüğü ancak yaşanarak anlaşılır.
keyifli sürüşler.
 
sayın Otomatik severler derneği üyesi arkadaşlar,Fikirlerinize ve tecrübelerinizeihtiyacım var
98 model otomatik vectramı yeni aldım
aldığım arkadaşın tavsiyesi üzerine hep aynı marka otogaz kullanıyordum. Birgün başka bir yerden birazcık gaz aldım. O akşam araba hafif teklemeyle hareket halindeyken stop etti, tekrar çalıştırdım ve yoluma devam ettim.Sonraları bir kaç defa daha seyir halindeyken stop etti. Stop etmeden önce devir gidip geliyor ve stop ediyor. Tanıdığım bir tamirciye gittim ve sordum. Arabayı aldık biraz dolaştık arkadaş bu arabada hiç bir problem yok dedi. Eğer arabayı hep otomatikte kullanıyorsan yakıt fazlalığından motor boğuluyor ondandır dedi. ve sadece D de Değil 1,2,3 tede özellikle rampalarda kullanmam gerektiğini ben de onun tavsiyesine uydum. geçen hafta Muğladan Balıkesire yolculuk yaptım arabamı ilk defa uzun yolda deneme şansım oldu.Tamircimin tavsiyesi üzerine özellikle rampalarda(Belkahvede)3 ve 2 yi de kullandım. Bir problemle karşılaşmadım ancak Manisa içinde kırmızı ışıkta uzun süre (60 saniye) bekledik araç otomatik viteste idi ve o anda tam hareket edeceğimiz zaman stop etti. Çalıştırıp yoluma devam ettim. Şimdi sizce bunun sebebi ne olabilir. Kullandığım farklı gazdan mı Gaz sistemindeki arızadan mı, Benim kullanım hatamdanmı (devamlı otomatikte kullanmak) Ateşlemedenmi (çünkü bilgisayarda 1 ve 4 arızası çıkmıştı) Beyinden mi
Düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim
Aynı problemle karşılaşan arkadaşlarımızın tecrübelerindende faydalanabiliriz
Şimdiden teşekkür ederim...
 
sayın Otomatik severler derneği üyesi arkadaşlar,Fikirlerinize ve tecrübelerinizeihtiyacım var
98 model otomatik vectramı yeni aldım
aldığım arkadaşın tavsiyesi üzerine hep aynı marka otogaz kullanıyordum. Birgün başka bir yerden birazcık gaz aldım. O akşam araba hafif teklemeyle hareket halindeyken stop etti, tekrar çalıştırdım ve yoluma devam ettim.Sonraları bir kaç defa daha seyir halindeyken stop etti. Stop etmeden önce devir gidip geliyor ve stop ediyor. Tanıdığım bir tamirciye gittim ve sordum. Arabayı aldık biraz dolaştık arkadaş bu arabada hiç bir problem yok dedi. Eğer arabayı hep otomatikte kullanıyorsan yakıt fazlalığından motor boğuluyor ondandır dedi. ve sadece D de Değil 1,2,3 tede özellikle rampalarda kullanmam gerektiğini ben de onun tavsiyesine uydum. geçen hafta Muğladan Balıkesire yolculuk yaptım arabamı ilk defa uzun yolda deneme şansım oldu.Tamircimin tavsiyesi üzerine özellikle rampalarda(Belkahvede)3 ve 2 yi de kullandım. Bir problemle karşılaşmadım ancak Manisa içinde kırmızı ışıkta uzun süre (60 saniye) bekledik araç otomatik viteste idi ve o anda tam hareket edeceğimiz zaman stop etti. Çalıştırıp yoluma devam ettim. Şimdi sizce bunun sebebi ne olabilir. Kullandığım farklı gazdan mı Gaz sistemindeki arızadan mı, Benim kullanım hatamdanmı (devamlı otomatikte kullanmak) Ateşlemedenmi (çünkü bilgisayarda 1 ve 4 arızası çıkmıştı) Beyinden mi
Düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim
Aynı problemle karşılaşan arkadaşlarımızın tecrübelerindende faydalanabiliriz
Şimdiden teşekkür ederim...
ustanın söylediği çok komik sürekli d de kullanınca araba teklermiş :) böyle birşey yok aracının bir yerinde sorun var aracına baktırmalısın. otomatik arabayı kontağı kapatmadığın sürece asla stop ettiremezsin.
 
sayın Otomatik severler derneği üyesi arkadaşlar,Fikirlerinize ve tecrübelerinizeihtiyacım var
98 model otomatik vectramı yeni aldım
aldığım arkadaşın tavsiyesi üzerine hep aynı marka otogaz kullanıyordum. Birgün başka bir yerden birazcık gaz aldım. O akşam araba hafif teklemeyle hareket halindeyken stop etti, tekrar çalıştırdım ve yoluma devam ettim.Sonraları bir kaç defa daha seyir halindeyken stop etti. Stop etmeden önce devir gidip geliyor ve stop ediyor. Tanıdığım bir tamirciye gittim ve sordum. Arabayı aldık biraz dolaştık arkadaş bu arabada hiç bir problem yok dedi. Eğer arabayı hep otomatikte kullanıyorsan yakıt fazlalığından motor boğuluyor ondandır dedi. ve sadece D de Değil 1,2,3 tede özellikle rampalarda kullanmam gerektiğini ben de onun tavsiyesine uydum. geçen hafta Muğladan Balıkesire yolculuk yaptım arabamı ilk defa uzun yolda deneme şansım oldu.Tamircimin tavsiyesi üzerine özellikle rampalarda(Belkahvede)3 ve 2 yi de kullandım. Bir problemle karşılaşmadım ancak Manisa içinde kırmızı ışıkta uzun süre (60 saniye) bekledik araç otomatik viteste idi ve o anda tam hareket edeceğimiz zaman stop etti. Çalıştırıp yoluma devam ettim. Şimdi sizce bunun sebebi ne olabilir. Kullandığım farklı gazdan mı Gaz sistemindeki arızadan mı, Benim kullanım hatamdanmı (devamlı otomatikte kullanmak) Ateşlemedenmi (çünkü bilgisayarda 1 ve 4 arızası çıkmıştı) Beyinden mi
Düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim
Aynı problemle karşılaşan arkadaşlarımızın tecrübelerindende faydalanabiliriz
Şimdiden teşekkür ederim...

cevabı zaten biliyorsunuz. bariz olarak gazdan olduğu belli ama anladığım kadarı ile eski gazınıza dönmüş olmanız bile durumu düzeltmemiş. buda biraz buji yada kablo sorunuymuş gibi geliyor.
bujilerin eski olması stop etmelere yol açar. en basit anlaşılırlığı çok hafif gaz pedalına basıp bırakınca boşluk oluşur gaz yemezde stop edecekmiş gibi olur.
kabloda özellile overdrive d yani 5.vitesde (2000 devir 90km hız ile) giderken vurma yapmasıyla anlaşılır. teklemeler o aralıkda daha belirgin olur.

DİĞER ARKADAŞLARADA TAVSİYEM ŞUDUR ESKİ BUJİ KABLOLARINIZI ATMAYIN. SIRAYLA DENEYEREK BUJİ KABLOSUNDANMI DEĞİLMİ KONTROL EDEBİLİRSİNİZ. BEN ESKİ 3 TAKIM KABLODAN 1 TAKIM YENİ KABLO ÇIKARDIM VE YENİ ALACAĞIMLA AYNI KM GİTTİ.

bakın otomatikle ilgili defalarca söylediğimiz birşey var. bunun adı otomatik yani kurcalanmayı sevmez. 3-2-1in orda olmasının sebebi rampa aşağı inerken motor freni yapmasını sağlamak. ama düzde veya rampa yukarıda roket yapmanız veya S tuşuna basmanız daha mantıklı olur.
motorcu ustaları otomatikden korkar ve anlamazlar. bu yüzden kulakdan dolma bilgileri böyle ortaya atarlar. yukardaki arkadaşın dediği gibi çok komik bir olay söylemiş.
otomatikde sorun yaşamak istemiyorsanız
1. kurcalamayın
2. durmadan P parka almayın
3. yüksek devir farkları oluşturucak durumlardan kaçının (araç 2000 devirde iken aniden 4000 devire çıkarmak gibi yada tam tersi 4000den 2000e düşürmek gibi)
4. yağını ve filtresini ihmal etmeyin. (tabi doğru yağ dexton2. sakın 3 kullanmayın. texaco nun laboratuarındaki mühendise sorduk, dexton 3 yağını ağır ticarilerde kullanılacakmış)
5. anlamayana göstermeyin-elletmeyin

güç gerektiğinde vites kolu yerine S tuşunu yada roketi kullanın. ki rokete bayılır otomatikler.

tekleme konusundada gaz ayarından önce bir tavsiyem var. aracınızı 50 - 100 km benzinde kullanın ve bakın düzelme varmı. bazen uzun süre gazda çalışan araçlarda bu oluyor (benzinle çalışıp gaza geçsede benzinde dahi sersemleme yapabiliyor) düğmeden benzine almaya dikkat edin. yada lpg sisteminin sigortasını sökerek benzinde bi süre binin.
ve gaz ayarına giderken en az 20 km benzinde giderek gaz ayarına girin. yani lpg ayarına benzinde gidin ve en az 20 km yol yapmış olun.
 
enescim doğru bir karar olduğunu her ne kadar söylesemde şunu bilki o zaman gelip otomatiğe bindiğinde anlayacaksın ve sağ kulağımı çınlatacaksın.

otomatiğin şuanda karalanmasının tek sebebi tamamen yıllar içinde türkiye şartlarında ön yargı ve yanlışlar ile bu zamana kadar gelmesidir. bu konuda yazımı 5 yada 6. sayfada bulabilirsin.

ki amerika gibi arabanın beşiği olan bir yerde %99 otomatik olmasının sebebi manuelin kötü olması değil tamamiyle otomatiğin manuelden iyi olmasıdır.

tabi otomatiğinde belli kuralları vardır. nihayetinde kul yapısıdır ve bu şartlara uymassan seni üzecektir. bu konuda daha detaylı yazılarımızda var genede yazarız.

ama kullanım maliyetinde ve rahatlıkda ve güvenlikde açık ara fark atacağı barizdir. heleki kullanıpda alışınca ve tanıyınca yakıt farkınında çok ama çok az olduğunuda göreceksin.

sorularına gelince.

vites değiştirmek her ne kadar bazen eğlenceli gelsede çoğunlukda yorucu ve gereksiz birşeydir. yarışırken yada seri kullanımda gerekli olan haraketi aynı şekilde ama sadece gaza basarak yaptını düşün.

benim keyif şeklim şudur, sol elim dışarda (amerikancılıkdan kalma) sağ elim direksiyonda gözüm sağda solda, koltuğa yayılmışım. senin keyif anlayışında buna benzer ise kesinlikle keyif verecektir. vites atmak seri sürmek ise aynı seriliğide vites kolunu ellemeden yapacaksın. ama yinede sürerek görmen ve denemeni öneririm.

imkan varsa tam otomatik, sorunsuz ve masrafsız olacaktır. yarı otomatik yada robotize şanzımanlar ise ilk başlarda problem çıkarsada (sadece türkiye şartlarında) sonradan eksiklikler giderilmiştir. ama yinede mecbur değilsen (dizel otomatik gibi) robotize şanzımanı 2.sıraya koymanı öneririm. (olurda baban forddan vazgeçmem derse ki genelde fordcular öyledir) tam otomatik öneririm. ford robotize şanzıman konusunda pek iyi durumda değil (dizel otomatiklerde sorunlar devam ediyor)

yinede tekrarlıyorum, otomatiğin keyfi güzelliği ve maliyet düşüklüğü ancak yaşanarak anlaşılır.
keyifli sürüşler.
Çok teşşekkür ederim polat abi...
Gerçekten manuel vites bi zaman sonra yoruyor ve trafikte debriyaj derdinden kendime salak gibi (debriyaja topukla basma fln) taktikler arıyorum sonra otomatiğe çok hevesleniyorum.
Babamda 2011 model Ford Focus u düşünüyor ve oda çoğu olarak showroom larda (BMW, AUDI, Mercedes gibi) Tam Otomatik ve Powershift şanzıman seçenekleriyle sunulacağını düşünüyourum. O zaman kesin otomatik vites :good: ama ben otomatik vites kullanırken arabanın oyuncak gibi geleceğinden çok korkuyorum.
Ve Örnek Bi Resim...
fordfocussedan20111600x.jpg
 
Son düzenleme:
robotumsu bir iç dizaynı var:). Roketlemenin tadına baktıktan sonra oyuncak gibi gelmeyeceğini anlıcaksın ismail arkadaşım ;)
 
Geri
Üst