sayın Otomatik severler derneği üyesi arkadaşlar,Fikirlerinize ve tecrübelerinizeihtiyacım var
98 model otomatik vectramı yeni aldım
aldığım arkadaşın tavsiyesi üzerine hep aynı marka otogaz kullanıyordum. Birgün başka bir yerden birazcık gaz aldım. O akşam araba hafif teklemeyle hareket halindeyken stop etti, tekrar çalıştırdım ve yoluma devam ettim.Sonraları bir kaç defa daha seyir halindeyken stop etti. Stop etmeden önce devir gidip geliyor ve stop ediyor. Tanıdığım bir tamirciye gittim ve sordum. Arabayı aldık biraz dolaştık arkadaş bu arabada hiç bir problem yok dedi. Eğer arabayı hep otomatikte kullanıyorsan yakıt fazlalığından motor boğuluyor ondandır dedi. ve sadece D de Değil 1,2,3 tede özellikle rampalarda kullanmam gerektiğini ben de onun tavsiyesine uydum. geçen hafta Muğladan Balıkesire yolculuk yaptım arabamı ilk defa uzun yolda deneme şansım oldu.Tamircimin tavsiyesi üzerine özellikle rampalarda(Belkahvede)3 ve 2 yi de kullandım. Bir problemle karşılaşmadım ancak Manisa içinde kırmızı ışıkta uzun süre (60 saniye) bekledik araç otomatik viteste idi ve o anda tam hareket edeceğimiz zaman stop etti. Çalıştırıp yoluma devam ettim. Şimdi sizce bunun sebebi ne olabilir. Kullandığım farklı gazdan mı Gaz sistemindeki arızadan mı, Benim kullanım hatamdanmı (devamlı otomatikte kullanmak) Ateşlemedenmi (çünkü bilgisayarda 1 ve 4 arızası çıkmıştı) Beyinden mi
Düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim
Aynı problemle karşılaşan arkadaşlarımızın tecrübelerindende faydalanabiliriz
Şimdiden teşekkür ederim...
cevabı zaten biliyorsunuz. bariz olarak gazdan olduğu belli ama anladığım kadarı ile eski gazınıza dönmüş olmanız bile durumu düzeltmemiş. buda biraz buji yada kablo sorunuymuş gibi geliyor.
bujilerin eski olması stop etmelere yol açar. en basit anlaşılırlığı çok hafif gaz pedalına basıp bırakınca boşluk oluşur gaz yemezde stop edecekmiş gibi olur.
kabloda özellile overdrive d yani 5.vitesde (2000 devir 90km hız ile) giderken vurma yapmasıyla anlaşılır. teklemeler o aralıkda daha belirgin olur.
DİĞER ARKADAŞLARADA TAVSİYEM ŞUDUR ESKİ BUJİ KABLOLARINIZI ATMAYIN. SIRAYLA DENEYEREK BUJİ KABLOSUNDANMI DEĞİLMİ KONTROL EDEBİLİRSİNİZ. BEN ESKİ 3 TAKIM KABLODAN 1 TAKIM YENİ KABLO ÇIKARDIM VE YENİ ALACAĞIMLA AYNI KM GİTTİ.
bakın otomatikle ilgili defalarca söylediğimiz birşey var. bunun adı otomatik yani kurcalanmayı sevmez. 3-2-1in orda olmasının sebebi rampa aşağı inerken motor freni yapmasını sağlamak. ama düzde veya rampa yukarıda roket yapmanız veya S tuşuna basmanız daha mantıklı olur.
motorcu ustaları otomatikden korkar ve anlamazlar. bu yüzden kulakdan dolma bilgileri böyle ortaya atarlar. yukardaki arkadaşın dediği gibi çok komik bir olay söylemiş.
otomatikde sorun yaşamak istemiyorsanız
1. kurcalamayın
2. durmadan P parka almayın
3. yüksek devir farkları oluşturucak durumlardan kaçının (araç 2000 devirde iken aniden 4000 devire çıkarmak gibi yada tam tersi 4000den 2000e düşürmek gibi)
4. yağını ve filtresini ihmal etmeyin. (tabi doğru yağ dexton2. sakın 3 kullanmayın. texaco nun laboratuarındaki mühendise sorduk, dexton 3 yağını ağır ticarilerde kullanılacakmış)
5. anlamayana göstermeyin-elletmeyin
güç gerektiğinde vites kolu yerine S tuşunu yada roketi kullanın. ki rokete bayılır otomatikler.
tekleme konusundada gaz ayarından önce bir tavsiyem var. aracınızı 50 - 100 km benzinde kullanın ve bakın düzelme varmı. bazen uzun süre gazda çalışan araçlarda bu oluyor (benzinle çalışıp gaza geçsede benzinde dahi sersemleme yapabiliyor) düğmeden benzine almaya dikkat edin. yada lpg sisteminin sigortasını sökerek benzinde bi süre binin.
ve gaz ayarına giderken en az 20 km benzinde giderek gaz ayarına girin. yani lpg ayarına benzinde gidin ve en az 20 km yol yapmış olun.