Otomatik vites sevenler derneği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canse89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
İhtiyarladık artık değilmi:D:D

Aslında hiç kimse bana kötülemedi ben tam otomatik istemiyordum astranın vitesi içime sindi o yüzden aldım.Ama bir sorum olcak uzun bir yokuş çıktığımızda aracın vitesini ayak darbesiyle yükseltmek için baya bi gaza basarak devirlenmek gerekiyor dolayısıyla tüketim artıyor bunu yapmanın başka yolu yok mudur?

abicim aniden tam gaz yapabilirsin ama 2 vites birden düşebilir, o anki devrine göre yani. elle geri çekebilirsin vites kolunu yada çok devir kaybetmeden aniden tam gaz yapıp tekrar ayağını geri çekebilirsin. çok çekersen eski vitesine dönebilir. bu ayarı deneyerek ve zamanla alışarak dahada yerine oturtursun. sonra tam otomatikler gibi ayak haraketleriyle istediğin vitese alabilirsin.
 
Polat abiiiiiiiiii

http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...raklisina-record-2-0-e-caravan-30232612/detay

Araç hakkında bilgin varmı abi.Modeline göre baya donanımlı geldi bana gayette diri duruyor.Mesaj attım 1 tl daha inmiyor ama benim aklımdan 5500 geçiyor.Sınavları verirsem bakmayı düsünüyoruz ne dersin ?

bayıldım resmen. araba o zamanın en fullü. bide süse püse gelir bi araba. parça derdi yok bazı kaportalar hariç.
fiyat konusunda daha senin yazını okumadan 5-5,5 geçti içimden ama arabada baya bakımlı.
kolay satılır bir araçd eğil ama almancı emeklisi hiç düşünmeden atlar üstüne. son bir kez daha araba başında uğraşın bence. inmesede alınır bir araç. ama unutma alındığı gibi kolay satılan modeller değil bunlar. ona göre hesap yapın.

17lik 5 kollu bi jantla ne durur bu araba varya.

şunuda bir inceleyin bence. http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...-tas-gibi-araba-kadillak-tarzi-28920477/detay adamdan resim iste detaylı.
 
Son düzenleme:
manuelci bir arkadaşa yazmıştım. aklıma geldi paylaşayım burda dedim. bazen cevap verirken kullanırsınız.


daha önce çoğu arkadaşımıza bu örnekleri verdik ama seninlede paylaşalım. evet otomatik vites %10 fazla yakar ama buna değer diyoruz. fakat gerçek hayatda bu az-fazla yakma olayı değişiyor. mesela manuel vites bir omega b 2000 devirde 90km hız yapıyor ve vites 5 de.
peki benim otomatik omegam ne yapıyor. 2000 devirde 90km hız ve vites overdrive da yani 5.vitesde.

şehir içine bakalım. dur kalk trafikde sen arabayı ilerletirken ne kadar devire çıkıyorsun. tahmini 2000-2500 devirdir.
ben sadece ayağımı gazdan çekiyorum ve rölantide araba ilerliyor. yol bilgisayarının rölanti yakıt değeri manuel vites ile aynı.

yani gerçek hayatda bazı yerlerde yakıtımız sizden bile düşük olabiliyor. ama yakıtımızı fazla yapan en büyük etkenlerden biri bence bizim vites oranlarımızdır. yoksa takip ettiğim kadarı ile vites oranları yakınlaştıkca otomatiğin farkı sıfırlanıyor. bazı araçların 5 vites otomatik verilerini ve şanzıman oranlarını fabrika verilerini inceleyebilirsin.

evet otomatiğin parçası pahalıdır bakımı pahalıdır. ama niye olduğunu düşündünmü.
ayda yılda bi şanzıman bozulacakda adam mal satacak. napıcak bu adam mecbur karını yüksek tutacak.
ya otomatikçi ustalara ne diyelim. eskiden en ufak sanayide bile otomatikçi varken şimdi koca şehirde 1 yada 2 taneler. onlarda aynı sebepden ayda yılda bir şanzıman gelecekde onlarda para kazanacaklar. basıyorlar işçiliği ve diyorlar işine gelirse. nasılsa tamirci bulmak zor.
hatta geçen izmirden bir arkadaş anlattı. 3 otomatikçi varmış izmirde ve bunlar kendilerine gelen müşteriler hakkında birbirleriyle görüşüp sen ne fiyat verdin sen ne verdin diye anlaşırlarmış.

yukardakilerin hepside otomatiğin az arıza yapmasından bakımlarının uzun vadeli olmasından kaynaklanır.
bakım demişken genellikle bir şanzıman 100bin km civarlarında bakıma girer. bazen 80bin bazen 120bin olabilir ama ortalama 100bin dersek. yağ ve filtre ücreti 150-200 tutar.
ya 100bin km de manuel ne yapar. rakam yada şudur budur demiyeceğim. çünki manuelci olarak sen benden iyi biliyorsun rakamları. sekromenç sorun çıkarmassa en az 500-700 tutar. hatta yağıda eklersek dahada artar.

gelelim ömürlere.
inanki otomatik vites normal kullanımda yağ ve filtreden başka bir dert çıkarmaz. yapısı budur çünki. yağ ile çalışan bir kavrama sistemi ve yağın içindeki dişliler. sekromenç yok. ne yapabilirki bu sistem kendine.
ama kullanıcı hataları ve usta hataları maşallah adını kötüye çıkarmıştır. üstüne üstülük kimse suçu üzerine almamış, konuşamayan savunma yapamayan tek kişiye yani otomatiğe suç atmışlardır. buda sana kadar bu şekilde gelmiştir. bunlar ön yargı
her zaman diyoruz. otomatiği ancak sahip olduğunuzda anlarsınız.

geçen bu forumdan sami diye kardeşimiz uzun süreli bir sürüş -ki kendisi sert kullanır- sonrası şanzımanında şaşırmalar olmuş. hemen gitmiş ustaya. usta bakmış ve demişki 250den başlar 1500e kadar gider.
sonra beni aradı. dedimki soğuyunca geçer. ve geçti.

peki suçlu şanzımanmı ustamı. yoksa sert süren samimi.

suçlu dexton 2 yerine 3 koyan. para kazanmak olsunda nasıl olursa olsun diyen kişide. yanlış yağ koyuyorlar üstünede sorun çıkınca şanzıman böledir şöledir diyorlar.
yoksa hiçbir otomatik şanzıman ne soğukda ne sıcakda ne sert sürüşde ne yumuşak sürüşde problem çıkarmaz.

evet kullanıcı seçer ve isterki ben otomatiğim benle oynama. bızıklama kolumu. artislik yapma. durmadan parka alma. geri giderken ileri ileri giderken geri alma. vitese takıp frene basıp pati yapma. yada boşda motora devir verip vitese takma. yağımı filtremi deiştir. filtre değişmez diyen ustaları dinleme. 7 litrelik şanzımana 3 litre koyup yollayan ustalara güvenme.
başka bişi istemez.
KİCKDOWN WİNGSUP.
 
bayıldım resmen. araba o zamanın en fullü. bide süse püse gelir bi araba. parça derdi yok bazı kaportalar hariç.
fiyat konusunda daha senin yazını okumadan 5-5,5 geçti içimden ama arabada baya bakımlı.
kolay satılır bir araçd eğil ama almancı emeklisi hiç düşünmeden atlar üstüne. son bir kez daha araba başında uğraşın bence. inmesede alınır bir araç. ama unutma alındığı gibi kolay satılan modeller değil bunlar. ona göre hesap yapın.

17lik 5 kollu bi jantla ne durur bu araba varya.

şunuda bir inceleyin bence. http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...-tas-gibi-araba-kadillak-tarzi-28920477/detay adamdan resim iste detaylı.
Düşündüklerimin aynını söyledin abi.Babamda işi bilen biri olarak aynı senın gibi anlattım inanmadı,bu kadar temiz ve diri olacagını düşünmedim dedi :D Ayın 7 sinde sınavlar belli oluyor inşallah geçersem bakıcam buna :)
 
abicim aniden tam gaz yapabilirsin ama 2 vites birden düşebilir, o anki devrine göre yani. elle geri çekebilirsin vites kolunu yada çok devir kaybetmeden aniden tam gaz yapıp tekrar ayağını geri çekebilirsin. çok çekersen eski vitesine dönebilir. bu ayarı deneyerek ve zamanla alışarak dahada yerine oturtursun. sonra tam otomatikler gibi ayak haraketleriyle istediğin vitese alabilirsin.

Ben vites küçültmek değil büyültmek istiyorum yani 2. viteste 4000 devirde değilde 3.viteste 2000 devirde gitmek istiyorum.Ama gördüğüm 2 de baya devir vermek gerekiyor 3 e geçmek için bunun pratik yolu yokmudur ???
 
Düşündüklerimin aynını söyledin abi.Babamda işi bilen biri olarak aynı senın gibi anlattım inanmadı,bu kadar temiz ve diri olacagını düşünmedim dedi :D Ayın 7 sinde sınavlar belli oluyor inşallah geçersem bakıcam buna :)

Berkay baktığın araba gayet temiz ve güzel gözüküyor dışardan, bizde bunun 2.2i sedan ı var performans olarak canavar gibi bi aletti ( motoru patlatmadan önce ) bu araçların genellikle ön takımlarında kulelerde paslanma sorunu olur, öle bi sorunu varsada iyi bir usta bu sorunu halledebilir. Resimlerden anladığım kadarı ile aracın göğüsünde bi bölgeye ve orta konsoluna boya yaptırmış ama zamanla eskidiği içindir muhtemelen onun dışında torpidonun anahtar yeri sarı niye sarı onu merak ettim :) eğer aracın şanzımanı getrag 240 ve difransiyelide ona göre ise çok keyifli bi araçtır opelin eski station ları biraz gürültülüdür der babam. Almaya karar verirsen eğer haber verirsin babamın işi olmazsa gider bakarız o daha iyi anlar bu araçların huyundan :)
 
Berkay baktığın araba gayet temiz ve güzel gözüküyor dışardan, bizde bunun 2.2i sedan ı var performans olarak canavar gibi bi aletti ( motoru patlatmadan önce ) bu araçların genellikle ön takımlarında kulelerde paslanma sorunu olur, öle bi sorunu varsada iyi bir usta bu sorunu halledebilir. Resimlerden anladığım kadarı ile aracın göğüsünde bi bölgeye ve orta konsoluna boya yaptırmış ama zamanla eskidiği içindir muhtemelen onun dışında torpidonun anahtar yeri sarı niye sarı onu merak ettim :) eğer aracın şanzımanı getrag 240 ve difransiyelide ona göre ise çok keyifli bi araçtır opelin eski station ları biraz gürültülüdür der babam. Almaya karar verirsen eğer haber verirsin babamın işi olmazsa gider bakarız o daha iyi anlar bu araçların huyundan :)
Abi öncelıkle çok teşekkür ederim bilgiler için :D Eğer sınavlarımı verirsem sizede uygun bi zamanda gidip bakarız çokta iyi olur yani.Bu arabayı alırsak elimde astradan kalma xenon ve müzik sistememim duruyor.Onları aynen geçiricem arabaya.Sonra bide sislere xenon,arkadaşta 205 40 17 lastıkle jant var.Bu araca yakışır diye hayal ediyorum.Sonrasında çift çıkış egzos ve arka 3 cama (lpg ve kolonlar görünmemesi için) film yaptıkmı varyaaaaaaa :D:D Manyak bişey olur bu :D Agzımı suyu aktı birden :cool: :D:kop:
 
Polat abi bakalım şunu hatırlıyormusun :D

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-klasik-araclar-klasik-otomobiller-chevrolet-1975-oldsmobile-cutlass-8000tl-30455831/detay

Adamın bana gönderdiği mesaj:

merhaba tabanda vs çürük yok tavanda kabarmalar ile kapılarda bariz olmasada ufak tefek çürükleri var.motor yürüyeni komple kendim yaptırmıştım 5000 kmde desem yeridir.yarım değil komple motor öntakım amartisör kendim bizzat istanbulda altaylardan aldım.350-4 motoru var.ruhsatta 2600 cc ve röastörasyon ile 2000 cc vergisi ödenir sanırım buda pul başına 135tl olması gerek.park sorunundan diğer arabamı satamassam 7000liraya bırakıcam.o aracımı satarsam bunu satmıyacağım.75 model bir araca garanti veremem ama yıllarca kaput açtırmayacak bir araba.kapı döşemeleri orjinal koltuklar orjinal üstünde kılıf var.orjinal radyosu üstünde.2 hafta önce ayvalığa gittim geldim tık demedi.


Hani demiştik ya,motorda bişey var diye ? Acaba yeni yapıldıgındanmı yavaş hızlanıyor..?
 
Geri
Üst