benim arada kaldığım konu şehir içi trafiğinde 3'mü kullanılmalı D'mi henüz buna karar verebilmiş değilim bilgisi olan arkadaşlarada sormuş olayım buarada...
D ye takın keyfinize bakın
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
benim arada kaldığım konu şehir içi trafiğinde 3'mü kullanılmalı D'mi henüz buna karar verebilmiş değilim bilgisi olan arkadaşlarada sormuş olayım buarada...
D ye takın keyfinize bakın
Ben ışıklardan kalkışta 2 İle kalkıp 3 bin devir veya 60 a geldiğinde 3 e , 80 e ve üzerine çıktığımda D ye atıyorum , yanlız otomatik konumlarını değiştirdiğimde ayağımı manueldeki vites değişimleri gibi gazdan çekip , şanzıman kavradığında gaza tekrar basıyorum , bu kullanım şekli alıştıktan sonra en ideali , hem araba ağır kalkmıyor , hem de daha çabuk topluyor. Şehir içinde de genelde 2 veya 3 ü kullanıyorum ( trafik yoğunluğuna göre )
Aynen Polat Abi... Eğitim Şart...unutmadan birkaç keşfimi söyleyim.
iftar saatine yetişme yüzünden 2-3 hafta tamponsuzdum. bu yüzden 1 hafta tamponsuz gebzeye gittim geldim. ve farkettimki motor yüksek süratlerde bayağı verimli. tamponu takınca bu verimi kaybettim.
yakıtıda olumsuz etkiledi diyebilirim.
sanırım nedeni tamponsuzken hava filtresinin emiş ağzı direkt rüzgarı alıyordu. sürat artıkcada bu hafif bir turbo etkisi yaptı. motor 110 km hızdan sonra ve 2500 devirden sonrasında atikleşmeye güzel hızlanmaya başlamıştı.
tamponu takınca emiş ağzı tamponun içinde kaldı ve rüzgar almamaya sadece kendi emiş kuvvetiyle hava almaya başladı ve bu elastikiyeti kaybettim.
imkan bulursam elektrikli bir pervane ile hava basmayı denicem. yakıt konusunda emin değilim ama tamponlu iken yakıt arttı gibi. pervane belki yakıtıda düşürücektir ama motor beyni havayıda kontrol ettiği için normalde hava artınca yakıtıda arttırması lazım.
iyi bir bilene danışmak lazım.
bu arada otobanda araba sürmek gerçekden akıl işi. 90 la giden arabayı 90 la sollamaya çalışanlar. sol şeridi kendinin sananlar. kamyondan yavaş bir hızla orta şeriti bırakmayanlar. km ötedeki arabayı erkenden sollamaya çıkanlar. para verdik diye satınmı alıyorlar acaba.
heleki tıkanmalarda sakın sol şeriti kullanmayın. geçin en sağ şeride istanbula kadar sorunsuz tıkanmadan gidersiniz.
bu konuda iyi bir eğitim şart.