Otomatik vites sevenler derneği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canse89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
D ye takın keyfinize bakın :)

Ben ışıklardan kalkışta 2 İle kalkıp 3 bin devir veya 60 a geldiğinde 3 e , 80 e ve üzerine çıktığımda D ye atıyorum , yanlız otomatik konumlarını değiştirdiğimde ayağımı manueldeki vites değişimleri gibi gazdan çekip , şanzıman kavradığında gaza tekrar basıyorum , bu kullanım şekli alıştıktan sonra en ideali , hem araba ağır kalkmıyor , hem de daha çabuk topluyor. Şehir içinde de genelde 2 veya 3 ü kullanıyorum ( trafik yoğunluğuna göre )
 
Son düzenleme:
Ben ışıklardan kalkışta 2 İle kalkıp 3 bin devir veya 60 a geldiğinde 3 e , 80 e ve üzerine çıktığımda D ye atıyorum , yanlız otomatik konumlarını değiştirdiğimde ayağımı manueldeki vites değişimleri gibi gazdan çekip , şanzıman kavradığında gaza tekrar basıyorum , bu kullanım şekli alıştıktan sonra en ideali , hem araba ağır kalkmıyor , hem de daha çabuk topluyor. Şehir içinde de genelde 2 veya 3 ü kullanıyorum ( trafik yoğunluğuna göre )


vites kolu ile oynamak pek sağlıklı değil, onun yerine gaz ile ayarlayın vites değişimlerini
 
aslında 3 e takmakla D ye takmak arasında sadece şu fark var;
3 e takarsanız araba 1-2-3 yapacak sonra vites atmayacaktır, D ye taktığınızda 1-2-3-4-5 (yani overdrive) yapacaktır. alt kullanımlarda hiçbir karı yada zararı yoktur.

ancak deneyimlerimle şunu söyleyebilirimki kolla oynamak belli bir yaşdan sonra pek iyi değil. özellikle devir farklarında zararlı. içerideki balataların ömründen yiyor. uzun vadede yada km nize göre kısa vadede sizden bakım isteyebilirler ki buda şanzımanın açılması demek.

elle vites attırmak yakıtı etkileyebilir. aynı haraketleri ayak ucunuzlada basitce yapabilirsiniz. pedala basma mesafeniz vites değiştirme devrinizide belirleyecektir.

aslında 1-2-3 lerin vitesde bulunmasının tek amacı rampa aşağı motor freni yapmanız içindir.
 
unutmadan birkaç keşfimi söyleyim.

iftar saatine yetişme yüzünden 2-3 hafta tamponsuzdum. bu yüzden 1 hafta tamponsuz gebzeye gittim geldim. ve farkettimki motor yüksek süratlerde bayağı verimli. tamponu takınca bu verimi kaybettim.
yakıtıda olumsuz etkiledi diyebilirim.

sanırım nedeni tamponsuzken hava filtresinin emiş ağzı direkt rüzgarı alıyordu. sürat artıkcada bu hafif bir turbo etkisi yaptı. motor 110 km hızdan sonra ve 2500 devirden sonrasında atikleşmeye güzel hızlanmaya başlamıştı.

tamponu takınca emiş ağzı tamponun içinde kaldı ve rüzgar almamaya sadece kendi emiş kuvvetiyle hava almaya başladı ve bu elastikiyeti kaybettim.
imkan bulursam elektrikli bir pervane ile hava basmayı denicem. yakıt konusunda emin değilim ama tamponlu iken yakıt arttı gibi. pervane belki yakıtıda düşürücektir ama motor beyni havayıda kontrol ettiği için normalde hava artınca yakıtıda arttırması lazım.

iyi bir bilene danışmak lazım.

bu arada otobanda araba sürmek gerçekden akıl işi. 90 la giden arabayı 90 la sollamaya çalışanlar. sol şeridi kendinin sananlar. kamyondan yavaş bir hızla orta şeriti bırakmayanlar. km ötedeki arabayı erkenden sollamaya çıkanlar. para verdik diye satınmı alıyorlar acaba.
heleki tıkanmalarda sakın sol şeriti kullanmayın. geçin en sağ şeride istanbula kadar sorunsuz tıkanmadan gidersiniz.
bu konuda iyi bir eğitim şart.
 
otoban konusunda sana katılıyorum Polat abi sanki sol şerit babasının mış gibi gidiyolar. Dediğin gibi en sağ genelde boş oluyo Polat abi:D
 
ankaralı kardeşlerim akşam sizin misafirinizim. sabaha dönecem. etimesguta gidiyorum ama geceye büyük ihtimal çankayada bir alışveriş merkezindeki restoranda (ismini bilmiyorum) içiyor olucam (davetliyim) yakınsanız alo diyin. 532 6200223
 
unutmadan birkaç keşfimi söyleyim.

iftar saatine yetişme yüzünden 2-3 hafta tamponsuzdum. bu yüzden 1 hafta tamponsuz gebzeye gittim geldim. ve farkettimki motor yüksek süratlerde bayağı verimli. tamponu takınca bu verimi kaybettim.
yakıtıda olumsuz etkiledi diyebilirim.

sanırım nedeni tamponsuzken hava filtresinin emiş ağzı direkt rüzgarı alıyordu. sürat artıkcada bu hafif bir turbo etkisi yaptı. motor 110 km hızdan sonra ve 2500 devirden sonrasında atikleşmeye güzel hızlanmaya başlamıştı.

tamponu takınca emiş ağzı tamponun içinde kaldı ve rüzgar almamaya sadece kendi emiş kuvvetiyle hava almaya başladı ve bu elastikiyeti kaybettim.
imkan bulursam elektrikli bir pervane ile hava basmayı denicem. yakıt konusunda emin değilim ama tamponlu iken yakıt arttı gibi. pervane belki yakıtıda düşürücektir ama motor beyni havayıda kontrol ettiği için normalde hava artınca yakıtıda arttırması lazım.

iyi bir bilene danışmak lazım.

bu arada otobanda araba sürmek gerçekden akıl işi. 90 la giden arabayı 90 la sollamaya çalışanlar. sol şeridi kendinin sananlar. kamyondan yavaş bir hızla orta şeriti bırakmayanlar. km ötedeki arabayı erkenden sollamaya çıkanlar. para verdik diye satınmı alıyorlar acaba.
heleki tıkanmalarda sakın sol şeriti kullanmayın. geçin en sağ şeride istanbula kadar sorunsuz tıkanmadan gidersiniz.
bu konuda iyi bir eğitim şart.
Aynen Polat Abi... Eğitim Şart...:)
 
valla ben yorgunlukdan ölüyom, 2 gün ankara 2 gün gebze. eve yabancı kaldım valla. kıpırdıcak halim yok. idare edin azcık.

amaaa ankarada egoyla konuştum burağı almıcaklar otobüse. kendine araba alsın diye başka bir seçenek kalmadı.
 
Geri
Üst