Otomatik vites sevenler derneği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canse89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Nasıl hoşuna gidiyorsa öyle kullan
 
Benim hoşuma giden araba dururken N' de beklemek ama zararı varsa yapmayım diye sorayım dedim:)
 
Arkadaşlar araç D konumun da beklemesi durumunda yakıt artar ve ayrıca sürtünmeden dolayı ısınma da olur en güzel N konumun da beklemek yıllardır bu şekilde kullandım böyle de devam ediyorum ;) otomatik vites konusunda emin olun sadece usta isimleri var başka bir şey yok bu adamları toplayacaksın bir odaya ortak cevap vermedikleri her soru için o vites kolu ile vereceksin odunu... her kafadan bir ses yaw
 
otomatik vites 1-2-3

D modunda sürerken aracı hareket halinde 3-2-1 modlarına aldığımızda sıkıntı çıkıyor mu ? otomatik şanzuman için nasıl bir hareket bu.kitapçıkta yazmıyor ama en uygun zaman tekrar D konumuna alın yazıyor.
 
D modunda sürerken aracı hareket halinde 3-2-1 modlarına aldığımızda sıkıntı çıkıyor mu ? otomatik şanzuman için nasıl bir hareket bu.kitapçıkta yazmıyor ama en uygun zaman tekrar D konumuna alın yazıyor.

Rampa tırmanıyorsun araç bayıldı ve vites düşmesi gerektiği yerde düşürmedi. O zaman alırsın üç seviyeye devam diyelim çok bozuk yolda yada çok dik rampa tırmanman gerek alırsın 2 konuma devam. D konumu ile uzun yol şehir falan filan için diğerleri de dedim şekilde ;)
 
Rampa tırmanıyorsun araç bayıldı ve vites düşmesi gerektiği yerde düşürmedi. O zaman alırsın üç seviyeye devam diyelim çok bozuk yolda yada çok dik rampa tırmanman gerek alırsın 2 konuma devam. D konumu ile uzun yol şehir falan filan için diğerleri de dedim şekilde ;)

Evet mantiken öyle fakat kitapçıkta belirtmemiş bu geçişleri,bi tanıdığım aman asla hareket halindeyken değiştirme demişti.dur öyle manuelde başla bana da saçma gelmişti zaten
 
Yok öyle bir şey. Aracın durması ve vites değişimi yapması gereken durum sadece R ve D konumları içindir. Bu konumlar arasında değişim olacak ise aracın tam durması gerek. Hatta hızlı bir şekilde aracın devir alması için aracı 1.vites konumuna alınıp hız arttıkça 2 ve 3 sonra D konumuna mandala dahi basmadan geçer. ;)

Uzun yolda dik rampalar da aracın daha seri olması için D konumundan 3 vitese aldığım çok olur bu şekilde aslında hem aracı hemde şanzumanı yormamış da oluyorsun. ;)
 
Normal şartlarda hep D konumunu kullanıyorum, kısa mesafeli sollamalarda veya ani hızlanmalarda "S" yani spor tuşunu kullanıyorum, 1-2-3 konumunu ise sadece rampa inişlerinde motor freninden faydalanmak için kullanırım o kadar.
 
Geri
Üst